Miten luetteloit HD-leffasi

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Leterface, 19.06.2010.

  1. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muuten hyvä, mut noitten oma database ei ole hyvä mistä se tiedot ottaa, eikä aina paikkaansa pitävä. Puuttuu tietoja.
     
  2. theshrike

    theshrike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2008
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko antaa esimerkkejä leffoista missä tiedot on väärin? Onko ihan mainstream-leffoja vai jotain todella pienen julkaisun genreleffoja?

    Ne saa myös itse korjattua + lähetettyä arvosteltavaksi kaikille muille softaa käyttäville, jos muutokset hyväksytään, ne tulevat kaikille muille seuraavassa päivityksessä.
     
  3. Riffi

    Riffi Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2004
    Viestejä:
    86
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse käytän EMDB nimistä ohjelmaa ja se hakee elokuvan tiedot IMDB:stä. Ohjelma on helppokäyttöinen ja minun tarkoituksiin riittävä (noin 3000 elokuvaa ja TV-sarjaa). Löytyy osoitteesta www.emdb.tk
     
  4. temeksi

    temeksi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 754
    Saadut tykkäykset:
    0
    Movie Collector 5.6 (last of the great breed),eli sisältää automaattisen imdb-haun, jota tosin joutuu skripteiltään aina silloin tällöin päivittämään.

    Todella monipuolinen, helppokäyttöinen, valtava määrä erillaisia haku/järjestelymahdollisuuksia, statistiikka jne.

    Miinuspuolena, en tiedä pystyykö tuota vanhaa versiota enään ostamaan. :D
     
  5. P.Kosunen

    P.Kosunen Käyttäjä

    Liittynyt:
    16.10.2005
    Viestejä:
    1 374
    Saadut tykkäykset:
    14
    Mitkä noista tukee leffojen syöttöä viivakoodilukijan kanssa?
     
  6. theshrike

    theshrike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2008
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVDProfiler ainakin. Reilun tuhannen leffan kokoelmasta jäi ehkä kymmenisen löytymättä.

    Ainoa "ongelma" on, että joskus skandinaaviajulkaisuista (suomi+ruotsi+norja+tanska samalla levyllä) arvataan väärä region, saattaa tulla esim Norjakannet.
     
  7. peacemaker

    peacemaker Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    1 450
    Saadut tykkäykset:
    10
    DVD profiler, josta puuttuu n 300 BD:n kokoelmasta noin 30 leffaa. Ikävän iso prosentti. Suurin osa noista puuttuvista on suomi/nordic julkaisuja.

    DVD leffoja on noin 600 niistä puuttuu ehkä 10 kpl (harvinaisimmat collectors jne editionit).

    Softa on loistava ja jos olisi aikaa tältä kaikelta muulta elämän säädöltä voisi tehdä itse nuo puuttuvat profiilit ja julkaista tuonne.

    Kannan saa myös synkattua iPhoneen, mikä on parhautta valita leffa sohvalta, eikä ensiksi koneelle kyttäämään tai selaamaan hyllyä. :naminami:
     
  8. Mikke

    Mikke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.09.2003
    Viestejä:
    436
    Saadut tykkäykset:
    14
    DVD Profiler täälläkin, 131 BD-leffan joukosta jäi 19 löytymättä. Ei kovin häävi prosentti tosiaankaan.
     
  9. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Itse en ole ollut aina turhan tarkka localitystä. Ja kun hakee nimellä, niin on kyllä äärimmäisen harvinaista, että jokin jäisi löytymättä.
     
  10. Mikke

    Mikke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.09.2003
    Viestejä:
    436
    Saadut tykkäykset:
    14
    No joo, jos hakukriteeriksi riittää se että edes joku julkaisu samasta leffasta löytyy, niin ei varmaan montaa jää löytymättä. Oletko kuitenkin tarkka formaatin suhteen, vai eikö silläkään niin väliä ole?
     
  11. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Formaatin suhteen olen tarkka. Ja aina välillä kun on tyhjää aikaa, niin sitten editoin ne localityt oikeaksi, tarkistan muut tiedot ja lisään päätietokantaan.

    Nimimerkillä:
    "Accepted Profile Contributions: 419
    Accepted Image Contributions: 309
    Contribution Votes Cast: 786"
     
  12. Mikke

    Mikke Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.09.2003
    Viestejä:
    436
    Saadut tykkäykset:
    14
    No hyvä :thumbsup:
    DVD-aikana minäkin jaksoin tuota vielä tehdä, mutta jostain syystä en ole enää jaksanut.
     
  13. a.r.

    a.r. Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2005
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
  14. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Blu-ray.comin muutamakuukautta vanha Android-sovellus osaa myös käyttää puhelimen kameraa skannerina. Tosin mielestäni ehkä nopeampaa hakea leffaa. Mutta pohjoismaiset julkaisut ovat hyvin vähissä tuolla ellei niitä itse tee.

    Itse siis edelleen käytän Exceliä jonka kunhan viitsisin siirtäisin verkkoon. Minun järjestelmän pointti on hakemani arvostelut joka leffalle jotka kertovat elokuvan olennaiset asiat. Sitten lisään minkä maan julkaisu on kyseessä, leffan valmistusvuoden ja hinnan postikuluineen.
     
  15. Silenssi

    Silenssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.05.2009
    Viestejä:
    331
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli tuossa pari kuukautta sitten lisättyä koko kokoelma tuonne Blu-ray.comin järjestelmään ja samalla tuli lisättyä/muokattua suomalaisia/pohjoismaisia julkaisuja yli 200 viivakoodeineen. Loppujen lopuksi tuosta android softasta ei ollut itselle paljon hyötyä, mutta ompahan aina käden ulottuvilla kokoelman tiedot.
     
  16. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli tossa vilkastua niin DVD Profiler pitää sisällään HD nimikkeitä 51 547 joista kotomaisia 1682, jos jotain kiinnostaa...
     
  17. Kutis

    Kutis Guest Guest

    Liittynyt:
    27.09.2006
    Viestejä:
    376
    Saadut tykkäykset:
    1
    Blu-ray.comia on tullut käytettyä luettelointiin, en ole turhan tarkka suomi vs. UK julkaisun tiedoista. Pari kuukautta sitten joutui kyllä tekemään hieman inventaaria, kun Blu-ray.com kaatui ja joutuivat palauttamaan hieman vanhemman backupin.

    Ennen sen luettelon sai linkattua täälläkin oman id:n yhteyteen, mutta se taisi kadota forumin uudistuksen myötä?
     
  18. Tommy200rs

    Tommy200rs Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.01.2004
    Viestejä:
    216
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kokeilin viikonloppuna DVD profiler ohjelmaa ja kovasti puuttui skandinaavia jakeluja ja löysin tämän luettelointivaihtoehtosoftan testiin. Tässä muitakin vaihtoehtoja:
    http://forum.dvdtalk.com/dvd-talk/574554-catalog-dvd-cataloging-software.html

    Tanskalainen MyMovies, jonka voisi kuvitella sisältävän pääosin Skandinaavijulkaisuja. Sisältää mahdollisuuden tallettaa myös CD yms julkaisujen tietoja samaan kantaan. En ole tuota vielä testannut, mutta demovideolla kohtuu ergonomia.
    http://www.mymovies.dk/how-to/video-tutorials.aspx

    Esittelyä:
    Yllä olevan linkin sivulta " Creating and contributing new title ( demon kesto 5 minutes and 49 seconds) "
     
    Viimeksi muokattu: 03.09.2012
  19. ipeniemela

    ipeniemela Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.09.2004
    Viestejä:
    797
    Saadut tykkäykset:
    56
    DVD Profileria käytän jo yhdeksättä vuotta, olkoonkin, ettei sieltä kaikki julkaisut löydy. Jotkut tiedot on sitten eri, mitä hyllyssä oikeasti on, mutta täyttää joka tapauksessa tarkoituksensa.
     
  20. kazzo

    kazzo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.08.2012
    Viestejä:
    145
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVD Profiler on ollut käytössä vuodesta 2000 ja jos jotain julkaisua ei ole löytynyt, olen tekaissut elokuvan profiilin itse, useimmiten jostain saman elokuvan ulkomaisesta profiilista, kun skanneri jne.