Miraclebox 9 Twin HD PVR DVB-T2 CI+

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana hhelminen, 06.08.2011.

  1. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Kiitos tiedosta.
    FW87 on valmistajan viimeinen firmis. Minulle se on toiminut sen verran kun olen MB9:ää käytttänyt.
    Olen ottanut talteen muutamia elokuvia C More HD -kanavilta ja Yleltä lähetettyjä HD-versioita. Nyt on aikomus tallentaa Planeettamme maa II -sarja. Sitä ei taida saada muuten kahdella selostuskielellä mistään muualta. Mukava saada se talteen tuollaisena.
     
    Viimeksi muokattu: 01.04.2017
  2. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikäs tässä oli vikana jos osa kanavista sanoo Ei signaalia Tuner1 tms ?
     
  3. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Ilmeisesti konkun kanavanipun signaali on liian heikko..
    Helppo tarkistaa, mene kanavalle joka ilmoittaa ei signaalia, siitä hyppäät asetuksiin kanavahakuun ja valitset manuaalihaun.
    Älä kuitenkaan tee mitään hakua vaan kun olet valinnut manuaalihaun näet alhaalla kyseisen kanavanipun signaalin voimakkuuden ja laadun.
     
  4. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kanava kuitenkin näkyy ongelmitta ilman digiboxia.. Eikai Miraclebox vaadi parempaa signaalia kuin tv?
     
  5. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Riippuu vähän virittimistä tuo herkkyys, Miracleboxissa on Samsungin virittimet..
    Tuo näkyvyys voi olla todella pienestä kiinni, vaikkapa antennikaapelista tai sen liittimestäkin.
    Kokemuksesta vain sanoa että signaalin vomakkuus pitää olla miracleboxissa 83% tai paremmalla puolen jotta kuva näkyy.
     
  6. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kyllä arvelen jotain viritin tms vikaa.. Samasta antennirasiasta, tv ilman Miraclea toimii täysin...
     
  7. Lumpini

    Lumpini Guest Guest

    Liittynyt:
    08.10.2003
    Viestejä:
    52
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla ilmeni joskus samaa herjausta. Loppui, kun vaihdoin virittimien välikaapelin.
     
  8. drpepper

    drpepper Guest Guest

    Liittynyt:
    05.10.2007
    Viestejä:
    316
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä ei näy enää kuin yle1, yle2 ... Välikaapeli vaihdettu jo aiemmin.
    Nyt huomasin boxia räplätessä että autom. kanavahaussa luki ylhällä digita, ja pitäisi kai olla dna:n masto.
    Johtuuko sitten samasta syystä kun valitsee jotain tiettyä kanavaa, vaikka 101, niin boxi ilmoittaa että kumman mhz:n kanavaa haluat katsoa??
     
  9. JiiPee77

    JiiPee77 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.12.2008
    Viestejä:
    250
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaikkien kanavien poistaminen ja tämän jälkeen uusi kanavahaku on yleensä ollut toimiva. Kanavapaikkojen muuttuessa boksi ei osaa automaattisesti korjata tilannetta ja pelkällä uudella kanavahaulla jäävät myös ne vanhat toimimattomat kanavat listalle..

    Lähetetty minun D2403 laitteesta Tapatalkilla
     
  10. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Laitetaan nyt tännekin tiedoksi koska vanhimmat miracleboxit ovat jo 8 vuotta vanhoja (niin kuin omani) ja monilla saattaa olla painettä päivittää boxi uudempaan hävittämättä tallenteita.
    Tuli hankittua Vu+ Uno 4K SE digiboxi ja yllätys ylätys, miracleboxin (7 ja 9) tallenteet toistuvat OpenPLi imagella ongelmitta.
    Jopa Ylen kanavilla käytettävä DVB tekstit toimii tallenteissa vaikka ovat miracleboxin muodossa.
    Ainoa puute on että ohjelmatiedot eivät näy tallennelistassa, ohjelmien nimet kylläkin ovat oikein..
    Dreambox DM920 on huollossa tällä hetkellä mutta informoin myöhemmin kuinka miracleboxin tallenteet toimii myös kyseisellä laitteella.
     
    sarma ja Nimimerkitön tykkäävät tästä.
  11. hhelminen

    hhelminen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2006
    Viestejä:
    887
    Saadut tykkäykset:
    14
    Jotkut ovat ehkä huomanneet että Windows 10 koneilla ei pääse enään Miracleboxin (7, 8 ja 9) levyjakoon kiinni, se johtuu siitä että Microsoft on kaikessa hiljaisuudessa poistanut SMB 1.0/CIFS verkkotuen, sen saa takaisin päälle kyllä kohdasta Ohjauspaneeli\Kaikki ohjauspaneelin kohteet\Ohjelmat ja toiminnot\Ota Windowsin ominaisuuksia käyttöön tai poista niitä käytöstä SMB 1.0/CIFS File Sharin Support ja sieltä ruksaamalla kohdan SMB 1.0/CIFS Client