Logitech Harmony 700

Keskustelu osiossa 'Kaukosäätimet' , aloittajana hapakoo, 11.12.2009.

  1. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Tuo Harmonyn softa on kyllä tullut erittäin tutuksi. Aika paljon jouduin taistelemaan 555:nkin kanssa JVC:n toimivuuden kanssa. Esim. "Power On" -komento piti opettaa "raw"-muodossa, kun tykki ei käynnistynyt ollenkaan databasen alkuperäisellä "Power On"-komennolla. Ongelmaa selviteltiin harmonyn supportinkin kanssa sähköpostilla. Pari viikkoa sen jälkeen kun olin saanut itse opetettua "Power On"-komennon, niin sähköpostiin tuli ilmoitus, että he olivat korvanneet opettamani "Power On"-komennon toisen käyttäjän "Power On"-komennolla, joka ei tietenkään toiminut.

    Muuten nämä Harmonyt käteviä säätimiä, mutta tuo softa meinaa välillä ärsyttää.
     
  2. deadstar

    deadstar Uusi jäsen

    Liittynyt:
    03.02.2004
    Viestejä:
    585
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihme juttu kun tuntuu kakella olevan suuria vaikeuksi "muistaa" esim. tv hdmi-tuloa sekä boksin päällelaittoa toiminnoista, vähintään kerran viikossa jompikumpi on väärin ja helpin kautta pitää laittaa päälle ja sekään "itse oppiva" ei näytä oikein toimivan.
     
  3. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Taitaa olla kyse vain siitä, että IR-komennot eivät mene aina perille asti. 700-mallin IR-lähetin on selvästi heikkotehoisempi kuin esim. 525/555-malleissa. Itsekin joudun turvautumaan nykyään aika usein helppiin, kun kaikki komennot ei mene joka kerta perille. Ei mun tietääkseni tuon kapulan pitäisikään olla mikään "itse oppiva"?
     
  4. Kultainen omena

    Kultainen omena Guest Guest

    Liittynyt:
    22.02.2013
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen ajatellut hankkia Logitech Harmony 700 -kaukosäätimen.

    Mutta osaisiko joku kertoa minulle pitääkö tuota kaukosäädintä osoittaa suoraan kaikkiin laitteisiin, jos vaikka painaa "Watch TV"-painiketta? Koska haluaisin, että "Watch TV"-painike käynnistäisi edessäni olevan television ja oikealla puolella olevan vahvistimen, mutta en voi tietenkään osoittaa molempia samaan aikaan. Niin onnistuisiko tämä?

    Ja vielä toinen kysymykseni on, että onko laitteen lisääminen vaikeaa jos sitä ei löydy Logitechin sovelluksella, sillä minun televisiota ei Logitechin mukaan tueta ellen itse vanhan kaukosäätimen avulla opeta harmony kaukosäädintä.
     
  5. noeikujoo

    noeikujoo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    27.09.2002
    Viestejä:
    3 877
    Saadut tykkäykset:
    164
    Riippuu riitä kuinka hyvin vahvistimesi vastaanottaa komentoja. Jos joudut alkuperäiselläkin kaukosäätimellä osoittamaan suoraan vahvistimeesi, niin todennäköisesti Harmonynkin kanssa tulee ongelmia.

    Opettamisessa menee jonkin verran aikaa, mutta ei se nyt niin mahdottoman vaikeaa ole.
     
  6. sepik

    sepik Guest Guest

    Liittynyt:
    24.10.2007
    Viestejä:
    74
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ostin juuri Harmony 700-säätimen ja yritän saada digiboksin Topfield CRC-1400 toimimaan siten, että painettaessa "Watch a Movie"-nappia TV:n(jota digiboksi käyttää) sisäänmenoksi vaihtuu HDMI1 ja digiboksi käynnistyy. Samoin kun painan"Watch TV" digiboksi sammuu ja TV menee tv-katselutilaan. HDMI1 vaihtuu ihan oikein, mutta digiboksia en saa käynnistymään samalla ( "Watch a Movie") ja sammumaan ("Watch TV") oikealla tavalla tai ollenkaan.

    Syyn juuret lienevät siinä, kun PCllä yritän vaihtaa digiboksin laiteasennuksia ja sitä kautta virta-asetuksia. Se ei säilytä asetusta "Haluan sammuttaa laitteen, kun sitä ei käytetä", vaan muuttaa sen itse joka kerta muotoon "Haluan pitää laitteen käynnissä toimintojen vaihtamisen aikana ja sammuttaa vaan itse virtapainikkeesta"

    Mikähän menee pieleen, kun ei säilytä tuota virta-asetusta?
     
  7. Iso-Mies

    Iso-Mies Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkanut kapula toimimaan oudosti noin 2-3 vuoden käytön jälkeen.
    - Boottaa itse itsensä milloin hävittää esim "watch tv asetuksen", erittäin ärsyttävää
    - Ja sitten isompi ongelma, mukana tuleet paristot toimivat pari vuotta moitteettomasti ja kaukosäätimen omalla laturilla ladattuna kestivät useamman viikon, sitten yht'äkkiä täysilataus riittä vain pariin päivään, vaihdoin patterit uusiin ja nyt uudetkin kestää vain pari päivää kun lataa täyteen yön yli.

    Onko muilla vastaavia ongelmia.

    Iso
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2016