LG:n taulu-TV:n paneelin ja takuun kanssa olisi ongelmia

Keskustelu osiossa 'Muut televisiot, näyttölaitteet ja soittimet' , aloittajana djyallu, 29.05.2008.

  1. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    No jospa kokeilisit vaikka ottaa sitä yhteyttä sinne? Olisi helpompaa itsellesikin, kuin heittäytyä vastarannan kiiskeksi ja tehdä itsestään marttyyri nettifoorumilla. Koko asenteesi ensimmäisestä viestistä lähtien huokuu vastahakoisuutta sekä riidan ja ongelmien tarkoituksellista etsimistä.

    Varmaan kiinnostaa poliisia joku huollossa jo lähes kaksi viikkoa !!! viipynyt telkkari ihan helvetisti.
     
  2. r13ska

    r13ska Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siinä olit oikeassa että oli itse pakko ottaa yhteyttä siihen verkkokauppaan. Ongelma vain on, että verkkokaupan pitäisi hoitaa kaikki logistiikka tässä remontissa, mutta sitähän verkkokauppa ei tee. Kaipa se on laillista.

    Verkkokaupan piti myös ottaa yhteys minuun, mutta eivät ottaneet, 4 päivänkään kuluttua. Kerran väittivät ottaneensa, mutta sen jälkeen ei ollut kykyä eikä halua hoitaa asia.

    Sanonpa yhden asian: asiakas vaatii, myyjä toimittaa. LG:n pikkupomo koulutti minua nöyräksi moittteideni jälkeen ja kehui itseään, television huolto jäi siinä tarinassa sivurooliin. Kaikkihan me itseämme voidaan kehua. LG:n mies kehui itseään ja toimintaansa puolet eräästä sähköpostiviestistä. Sepä ei asiakasta auttanut, vitutti vain.

    Myyjä ei hoida takuuvastuutaan. Tämä taas automaattisesti johtaa siihen, että minähän en pysty verkkokauppaa kiittelemään heidän ponnistelustaan, joka rajoittuu todellakin virheellisen tiedon antoon ja pompotteluun. Kiittääkö pitäisi. Tyhmäkö olisin. Olin etukäteen kuullut verkkokaupan ontuvista takuukäytännöistä LG:n kohdalla, että odotukset täyttyivät negatiivisessa mielessä.

    Maksavan asiakkaan kiltteys ja nöyryys ei vie asioita eteenpäin. Asiakas maksaa, asiakas vaatii. Näin on kaikessa kaupankäynnissä. Myyjä, joka kouluttaa ja kyykyttää asiakasta, riskeeraa elinkeinonsa. Jos itse teen työni huonosti, saan siitä tylyä palautetta.

    Jos telkkari viedään ja mitään ei kuulu, kohtuullisen ajan kuluttua, olipa se 4 tai 16 viikkoa, poliisia kiinnostaa se työtehtävä, jonka minä tutkimuspyyntönä ilmoitan. Se on poliisin työ, riippumatta siitä , kuinka nimekäs firma on vastapuolella. Olisi tuttu ilkeä rosvo myös, joka saa pyörät pyörimään, mutta ensin turvataan viranomaiseen. Näin on näreet.
     
  3. r13ska

    r13ska Guest Guest

    Liittynyt:
    09.01.2012
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sinullapa on asiantuntevia ja kiinnostavia mielipiteitä. Ehkä olet konekaupan alalla jonkin asteinen toimija ? Haluat asiakkaiden olevan nöyriä ja vaatimattomia ?? Varmaan se on teidän bisneksessä märkä toiveuni, kun useimpien laitteiden suunnittelu tähtää pikaiseen rikkoutumiseen pian takuuajan umpeuduttua.

    Näitä takuuajastettuja laitteita on tullut ostettua vino pino vuosien saatossa. On vaikea suhtautua asiaan, ikään kuin puhuisin ns. "rehellisille ihmisille", mikäli tätä joku konekauppias lukee. Laitekauppa on asiantuntevaa ja rehellistä, mutta laitteet on suunniteltu hajoamaan pian takuuajan umpeuduttua. Valitettavasti. Ennen telkkari kesti 15 vuotta, nykyään hyvä jos 5 vuotta. Se on nykyaikaa. Se ei herätä kunnioitusta eikä luottamusta. Aina ostaessani laitteen, tunnen että minua taas kusetetaan. Liian usein juuri näin on käynyt. Valitan, konekauppiaat. Näytätte juuri siltä miltä se kaupittelemanne tavara näyttää. Petolliselta.

    Jos olet seurannut ketjua alusta saakka, tiedät, että myyjä ei hoida takuuvastuuta lainkaan.
    Myyjä sälyttää takuuhuoltotyön asiakkaalle. Muistetaanpa, että kaverini osti samanlaisen telkkarin samoihin aikoihin. Oletan, että kuukaudessa menee ainakin 3 konetta takuuseen per myymälä. Luultavasti enemmänkin, kun lasketaan pienkoneista esimerkiksi puhelimet, joista palautusprosentti lähentelee kymmentä. Sanotaan, villi veikkaus, per myymälä, ainakin 50 eri laitetta menee takuupalautukseen. Telkkareita, puhelimia, kameroita. Ai niin, ostin kamerankin viime vuonna, sekin meni takuupalautukseen. Tämä bisnes todella HAISEE, ihan omien kokemusten perusteella. En usko tilastopoikkeamaan. Ehkä 100 konettaa menee palautukseen, eli ehkä 3000 sähköpostia pitää laittaa niiden tiimoilta. Mikä neuvoksi ?

    Verkkokaupan ratkaisu: Antaa asiakkaiden itse hoitaa ne remontit !

    Olen käynyt sähköpostiviestintää n. 30 viestiä asian tiimoilta, joten 3 koneen tapauksessa puhuttaisiin 100 viestistä ja muusta asioiden järjestelystä. Tämä kuuluisi verkkokaupan tehdä. Mutta kun eivät tee. En ymmärrä, miksi sympatisoit piittaamatonta myyjää, oletko kenties vastaan kuluttajan näkökulmaa ? Haluat, että kuluttajat ovat nöyrempiä ja kiltimpiä ?

    Suomessa kuluttajatietoisuus on lapsenkengissä. Asiakkaat hyppivät myyjien pillin mukaan.

    Oletan, että olet töissä joko huoltoketjun, konekaupan tai maahantuojan leivissä. Olet ehkä ylityöllistetty ja ylpeä suoriutuessasi ylisuuresta työtaakastasi. Valitettavasti asiakas ei näe kunniakasta työpanostasi. Asiakas näkee ja kokee pompottelun, epäselvyydet ja loputtoman selvittelyn viidakon, kun kukaan myyjäpuolella ei ota asiaa omakseen ja kerro, milloin asiaan on saatavilla selvyys. Verkkokaupan alhaisten hintojen yksi selitys on takuuvastuiden sälytys asiakkaan hoidettavaksi. Ei millään pahalla, mutta siinä on looginen selitys myyjän piittaamattomuuteen.