Kumpi projektori kotiteatteriin?

Keskustelu osiossa 'Aloittelija kysyy' , aloittajana deeb, 17.01.2018.

  1. deeb

    deeb Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.11.2005
    Viestejä:
    3
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aiempi tykki (Epson TW3200) sanoi sopimuksen irti ja lampun vaihdon sekä putsauksen jälkeen tykki ei kestä montaa minuuttia päällä. On siis aika katsella uutta projektoria.

    Harkinnassa on ollut lähinnä kaksi mallia. Kysymys kuuluukin kumpi olisi järkevämpi valinta? Käyttö on pääasiassa elokuvien ja television katselua. Pelikäyttö hyvin satunnaista.

    Mallit, joita olen katsellut:

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/62171/ggmxc/BenQ-W2000-Full-HD-DLP-kotiteatteriprojektori

    https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...GT1080Darbee-3D-FullHD-kotiteatteriprojektori

    Pyytäisin kommentteja alan tyypeiltä, kiitos.
     
  2. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 014
    Saadut tykkäykset:
    150
    En ole alan tyyppi, mutta mulla on kokemusta tuosta BenQ:sta. Otin laatikosta, asennus kattoon ja ilman säätöjä alkoi katselu. Enkä ole niitä myöhemminkään jaksanut miettiä, hyvä kuva ja luonnolliset värit. Kovin valoisassa huoneessa en ole tykkiä yrittänyt katsella, mutta säästömodella huone kannattaa pimentää hyvin.

    Ja sitten oikeita vastauksia alan osaajilta, Mä katson vaan leffoja, en ole tekniikasta kovin kiinnostunut.
     
  3. latexii

    latexii Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    3 189
    Saadut tykkäykset:
    590
    Itse tykkään tuon Darbeen tuomasta efektistä, mutta, silti kuitenkin laittaisin tuon W2000 -tykin Optoman edelle, kuvanlaadun / säätömahdollisuuksien vuoksi. (Tuon Darbeen voi ostaa erikseenkin.. Mielestäni se on kyllä rahansa arvoinen vekotin!, itse en enää katso FullHD matskua ilman tuota, tekee mielestäni hienoa jälkeä. Kaikki ei toki tykkää.)
     
  4. Staafe

    Staafe Uusi jäsen

    Liittynyt:
    28.12.2009
    Viestejä:
    84
    Saadut tykkäykset:
    0
    W2000, parhaimmistoa tässä hintaluokassa. Benq:ssa on lasiset linssit ja Optomas muoviset. Paria halvempaa Optomaa nähnyt niin muovi linssit teki kuvaan paikkapaikoin pientä epätarkkuutta.