Kotiteatteri monihuonejärjestelmällä

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana Juicce, 17.09.2016.

  1. Juicce

    Juicce Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.10.2001
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moro,

    Sonos saa koko ajan kilpailijoita ja itse on jo tovin kiinnostanut vaihtoehto rakentaa olohuoneen viihdetoistimet monihuonejärjestelmällä. Eräänlainen tavoite on ollut päästä av-vahvistimesta myös eroon siten, että homma hoituisi aktiivikajareilla. Valmistajia siis tuntuu piisaavan: Sonos, Heos, Bluesound, Harman, Samsung, LG ja DTS:n play-fi:n nojaavat Klipsch, Paradigm, Polk ja Definitive.

    Olin jo vähän tähyillyt Harman Kardonin suuntaan, joka lupaili 5.1 ominaisuutta pikkuämyreillä, mutta IFA toi tullessaa julkistuksen soundbar-järjestelmästä ja senkin toimitusaika on "emme osaa sanoa". Nyt ehkäpä valmistajariippumaton play-fi ja Klipsch vaikuttavat kiinnostavimmalta vaihtoehdolta. Kuitenkin nyt kun kaikki sounbariin nojaa, niin ensimmäinen kysymys on, onko jollain kokemuksia näistä nykyajan sounbareista? Television ämyreitä paremmat varmasti, mutta onko tuollaisella metrisellä pötköllä mahdollistakaan päästä minkäännäköiseen stereokuvaan musiikilla tai tilantuntuun kotiteatterissa?

    Sinänsähän koko teatterin ei tarvitse olla monihuoneohjattu, eli onkohan markkinoilla 5.1 kotiteatterijärjestelmiä, jotka laitetaan suoraan tv:n optiseen kiinni ja ymmärtävän koodata sen itse 5.1:ksi? Näihinhän sitten saa monihuone-mokkulan kiinni ja sitä kautta saa spotifyt ja radiot toimimaan.

    Kolmas vaihtoehto on luovuttaa suosiolla tahdosta päästä vahvistimesta eroon ja katsoa perussettiä (tyyliin vahvistin + orbit) tai aktiiviversiolla (esivaffi + genet/vast). Hinnallisestihan esim G One + F One setti ei Sonoksen settiä kalliimpi ole, muut monihuonejärjestelmät toki selkeästi halvempia.

    Löytyykö foorumilta ajatuksia ja kokemuksia, miten olkkariin saa riittävän laadukkaan (ei mitään muovipurkkivirityksiä, mutta toisaalta nykyajan bt-kaiuttimissakin on ihan positiivisa yllätyksiä) ja monihuonejärjestelmään kiinnitettävän setin?