DVBViewer Pro, asennus ja asetukset

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana SF100, 05.10.2005.

  1. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asennusohje 4.9.x.x asennukseen minun tavallani. Asenna aina uusi versio uuteen hakemistoon esim. DVBViewer 4.9.0.0.

    1. Aja setup.exe. DVBViewer keymanager pyytää ensin polun Key File -tiedostoon. Paina Select.. ja näytä missä se on. Sen jälkeen anna Username ja Password ja paina save. Asennuksen yhteydessä on mahdollista ladata ja asentaa lisäosia kuten kaukosäätimiä. Voit käydä läpi Velhon ja muokata sen kautta asetuksia tai ohittaa sen ja seurata vain tätä ohjetta. Asennuksen yhteydessä vaihdetaan kieli suomeksi ja laitetaan perusasetukset.

    2. Avaa DVBViewer ja sieltä Ohje/Ohjelman asetuskansio/Transpondershakemisto. Tutki löytyykö sinulle valmiita inejä. Ellei löydy niin valmiina on koko DVB-T-alueen hakeva ini ym. Valmiita inejä Suomen lähettimille ja kaapelioperaattoreille on liitteenä.

    KAAPELIKANAVIEN TAAJUUDET ELÄVÄT JATKUVASTI! LAITTAKAA TÄHÄN KETJUUN PÄIVITETYT INIT NIIN PÄIVITÄN NE TÄHÄN ALOITUKSEEN MUILLEKIN KÄYTETTÄVÄKSI! Welhon inin voi tehdä anaboxin Welho_ini_creatorilla, https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=84048

    Minä käytän DVB-S:lle inejä 0192.ini (astra) ja 0130.ini (Hotbird) sekä DVB-T:lle iniä DVB-T0003.ini (Eurajoki) ja poistan muut.

    3. Vaihda halutessasi dvbviewer.exen tilalle uusin beta-exe jos sellainen löytyy. Huomaa että beta-versiot toimivat nykyään vain rajoitetun ajan.

    4. Seuraavaksi mene Asetukset/Valinnat/Laitteet ja tarkista että laitteesi näkyvät siellä oikein

    5. Avaa Kanava/Kanavahaku. Valitse oikea vastaanottotyyppi, esim. Maanpäällinen. Lähde (ini) -kohdassa pitäisi nyt olla valittavana oma lähettimesi. Paina Hae. Sulje.

    6. Seuraavaksi avataan Kanava/Kanavaeditori. Paina Suosikit. Raahaa hiirellä YLE TV1 oikeaan ruutuun. Sulje. Sammuta ja avaa DVBViewer uudelleen.Vie uudelleen YLE TV1 ja oikeassa järjestyksessä muutkin kanavat.

    7. Kanavaeditorissa olen lisäksi tehnyt näin (DVB-T): olen koonnut kaikki katsomani kanavat YLE:n kansion alle siten että ensimmäisenä on joku huuhaa-kanava. Sen jälkeen kanavat normaalijärjestyksessä: TV1, TV2, MTV3 jne. Tästä on apua EPG:ssä ja kaukosäätimen numerovalitsimet ovat ilman säätöjä kohdallaan. Huomaa että YLE-kansion pitää olla listassa ensimmäisenä. Ellei ole niin siirrä.

    8. Takaisin Asetukset/Valinnat -osioon.

    9. EPG/TekstiTV: Voit antaa automaattisen aikavyöhykkeen sijaan aikavyöhyke-eroksi 3 (kesäaikana) tai 2 (normaaliaikana). Laita rasti Avaa ajastin-ikkuna... -kohtaan ja valitse EPG:n kieleksi suomi

    10. Tallennin. Anna oma tallennushakemistosi (minulla E ja F) ja Tallennusmuodoksi .ts. TS-Tallennukseen rastit ainakin DVB-tekstit –kohtaan. Itse laitan rastit kaikkiin.

    11. Tallennin/Tallennukset. Anna EPG:tä varten automaattisesti lisättävät ennen ja jälkeen -ajat. Itse käytän 1 ennen ja 10 jälkeen. Oletuksena AV pois päältä -kohtaan rasti. Ajansiirto-ikkunassa annataan oikea hakemisto ajansiirtotallennusta varten. Minulla E.

    12. DirectX -kohdassa voi vaihdella dekoodereita ja videoulostuloa tarpeen mukaan

    13. Tekstitys-kohdassa rasti Päällä kun lähetetään -kohtaan paitsi jos haluat käyttää tekstitv-tekstityksiä. Tekstitv-tekstitykset ovat seuraavilla sivuilla: TV1-451, TV2-452, Teema-453. Tekstitv-tekstityssivu jää kanavakohtaisesti muistiin kun olet sen kerran ohjelmaa katsoessasi asettanut.

    14. Syöttö-kohdassa olen laittanut Keskeytä-toiminnon (Pause) välilyöntinäppäimeen näin: Paina Opeta-nappulaa, Hae Videotallennin ja sieltä valitse tauko, paina Välilyöntiä. Opetustila pysyy päällä ja voit opettaa samalla tavalla myös muita toimintoja.

    Siinä ne tärkeimmät. Kaukosäätimestä pitäisi nyt voida valita kanavat oikein.

    Sääosion saa toimimaan asentamalla sen ohjelman asennuksen yhteydessä tai lataamalla DVBViewerin members-osiolta Weather Images for the HTPC -linkistä sen kansion. Valinnat/Sää -kohtaan pitää myös valita oikea paikkakunta.

    DVBViewerin voi tilata täältä: http://www.dvbviewer.com/fi/index.php?page=ordering
    Pankkisiirrolla rahojen siirtyminen kestää noin neljä pankkipäivää.

    EDIT: 18.2.2012 Päivitetty DVB-C.zippiin Tampere ja Turku

    PS. Käytä Firefoxia ellet saa zippejä auki IE:llä! IE:llä saattaa toimia tallennus ja vasta sen jälkeen avaus.
     

    Liitetyt tiedostot:

    • DVB-T.zip
      Tiedostokoko:
      8,7 KB
      Katsottu:
      4 974
    • DVB-C.zip
      Tiedostokoko:
      13,3 KB
      Katsottu:
      1 255
    Viimeksi muokattu: 18.02.2012
  2. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kielitiedosto on päivitetty 14.10.2005. Sääosion päivityksistä kiitokset IRa:lle. Jos virheitä tai puutteita löytyy niin ilmoitelkaa.
     
  3. Jehki

    Jehki Guest Guest

    Liittynyt:
    17.01.2005
    Viestejä:
    56
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässäpä olisi logoja suomalaisiin kanaviin (+ muutamalle muulle, jotka ovat HTV:n peruskanavia) eli pura tiedostot dvbviewerin asennuskansioon/images/logos.
     
  4. AvenZer

    AvenZer Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itselläni on hauppagen nova-t pci uudempi malli, ja ostin nyt ton dvbviewerin ja enkä saa kanavia näkyviin mikä nyt avuksi. (ja espoon seutulla asustelen) wintv2000 näkyy ihan ok kaikki kanavat mutta ei dvbviewerillä ... :OI
     
  5. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vastasinkin jo tuohon tiseen threadiin muuta jatketaan täällä. Näkyykö korttisi siis DirectX-kohdassa?
     
  6. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uuden 3.2.5-version käännöksiä ei pääse vielä tekemään koska uusia ominaisuuksia ei ole kielitiedostoissa...
     
  7. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    Onko PAKKO valita kieleksi Suomi? Toimivatko tallennukset ja käännöstekstit oikein, vaikka ohjelma olisi "englanninkieliseksi määritelty", toki käännöstekstityskieleksi valitaan primäärinä suomalaiset tai ruotsalaiset käännöstekstit, mikä nyt onkaan kunkin äidinkieli.

    Käytän enkkua käyttiksessä ja kaikissa softissa. Joten puolet ensimmäisen replyn ohjeista on täyttä hebreaa (onko resurssienhallinta sama kuin Windows Explorer). Osaisikohan joku kielitieteen tohtori kääntää ohjetekstin sellaiseksi, että siinä olevat termit pätevät englanninkielisessä ympäristössä, nyt tekstissä mainittuja valikkotermejä ja rasteja ei taatusti löydy. Tai jos sama ohje jo löytyy netistä (eli tämän topikin ohje on suomennos jostain englantilaisesta ohjeesta), linkki sinne, kiitos.
     
  8. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kielivalinta ei vaikuta mitenkään ohjelman toimintaan. Em. ohje on suoraan minun päästäni ja siinä ohjelma viritetään minun mieleni mukaiseksi. Englanninkieliset käyttöohjeet löytyvät täältä:
    http://www.dvbviewer.com/en/index.php?page=manual
     
  9. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    3.2.5:n käännös on valmis. BDA Config -ikkuna on ainoa mitä ei pysty tällä hetkellä kääntämään. Kielitiedoston kanssa on mychannels.xml-tiedosto OSDSkins-hakemistoon vanhan päälle. Sen avulla onnistui jotkut käännökset OSD:ssä.
    Ilmoitelkaa taas jos on korjailtavaa, puutteita tms.
     
  10. kimmoK

    kimmoK Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi
    Ostin ton DVBViewer Pro mutta en löydä mistään
    uusinta versiota.Latasin jonkin vanhan 2.2 mutta en tajuu
    oikein englantia hyvin niin en löydä tota uutta versioo.Toivottavasti
    ymmärsin sen verran että ostin oikean ohjelman :)
    Mulla on tv-korttina pinaclen 300i mut se ei tue suomitekstejä.
    Toivottavasti joku auttelis ja neuvos vähän ton ohjelman käyttöä:thumbsup:
     
  11. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
  12. IRa

    IRa Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    257
    Saadut tykkäykset:
    0
    Uusin versio löytyy DVB Viewer Forum ->Customer Area yläosasta
    » Description: DVBViewer ( 31513 Downloads )
    » Version: V3.2.5
    » Size: 6378 KBytes
    » Last Updated: 04.11.05

    linkki on tekstissä "DVBViewer" ja siitä latautuu setup.exe jonka ajat SF100 ohjeiden mukaan (katso tämän threadin alku.)
     
  13. kimmoK

    kimmoK Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista.
    Nyt ohjelma toimii ja näkyy tekstitkin mutta
    nauhottaessa ei näy :confused:
    Kyllä se tekee srt tiedoston mutta siinä ei ole muuta kuin
    ohjelman tiedot :OI
    Mikä avuksi että tulisi tekstit mukaan myös nauhoittaessakin :)
    Uupuuko viellä jokin kodekki tai joku muu :confused:
     
  14. k_jartti

    k_jartti Guest Guest

    Liittynyt:
    23.06.2005
    Viestejä:
    611
    Saadut tykkäykset:
    0
    Koita seuraavaa, en tiedä auttaako. Lataa samalta alueelta Videorecorder Plugin ja asenna se (eli pura oikeaan kansioon). Käynnistä ohjelma uudelleen ja ylärivistä pluginien alta valitse videorecorder plugin. Koita tehdä nauhoitus sillä samalla kun katsot.
     
  15. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko ollut YLE:n suuri viisaus ongelmana. Jos edellinen ohjelma ei ollut tekstitetty niin ohjelma ei ole havainnut tekstityksen olemassa oloa. Jos edellisessä ohjelmassa ei ole tekstitystä niin käännä kanavalle juuri kun ohjelma alkaa. Silloin ohjelma löytää lähetyksestä tekstityksen ja osaa sen myös tallentaa.
     
  16. nmi

    nmi Guest Guest

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    2 165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kai YLE:n viisaudessa mitään vikaa ole (paitsi että voisivat lähettää DVB-tekstit myös tekstimuodossa bittikarttojen ohella). Ohjelmasi vain ei osaa :)
     
  17. kimmoK

    kimmoK Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyyh tään siitä saa kun ostaa halvalla.:hitme:
    Pitäs ostaa varmaan tää NEBULA DIGITV kortti ois kuulemma hyvä
    ja tukee tekstejäkin.:rolleyes:
    Pitää vielä koitella ja toivoo parasta :thumbsup:
     
  18. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä siinä vähän tällä kertaa on YLE:nkin vikaa. YLE otti viime kesänä ensimmäisenä maailmassa käyttöön dynaamiset tekstitykset minkä takia lähetyksessä ei ole tietoa tekstityksistä muuta kuin tekstitettävien ohjelmien aikana. Ohjelmat, kuten myös ainakin minun digiboksini, tsekkaavat vain käynnistettäessä tai kanavaa vaihdettaessa onko tekstitystä vai ei. Siitä syystä tekstitys ei tallennu eikä myöskään näy jos se alkaa myöhemmin.
    Näin toimii myös Nebula toistaiseksi. Kyllä minulla on Nebulakin. Käytän sitä äärimmäisen harvoin nykyään koska DVBViewer on lähes kaikin tavoin monipuolisempi ja mukavampi käyttää, minun mielestäni.
     
  19. risa

    risa Guest Guest

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    173
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muistaakseni YLEn Teemalla oli jo keväällä kieliohjelmissa valittavana esim espanja tai ranska tekstityskieleksi. Eikös ne olleet dynaamista tekstitystä?

    Tosin MTV3:lla on ollut fin-DVB tekstit päällä jo vaikka kuinka pitkään. Melkoisen staattista. Ehkä siinä hitaampikin softa ennättää havaita asian ja valmistautua ajoissa tekstien tallennukseen.

    Mutta eiköhän tuo asia korjaantune tulevissa SW-versioissa.
     
  20. kimmoK

    kimmoK Guest Guest

    Liittynyt:
    16.11.2005
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mun tietojen mukaan kylläkin MTV3,Nelosen ja subtv tekstit on kiinteänä noissa digilähetyksissä.Yle on ainoo joka käyttää niin sanottuja DVD pohjaista tekstitystä.Tossa testailin tätä DVBViewer Pro ohjelmaa silleen että kun ei tullu tekstejä kesken ohjelmaa niin sammutin ohjelman ja käynnistin uudelleen niin johan sieltä ne tekstit tupsahti tulee kesken lähetyksen.:king:
    Koko vapaapäivä töistä on menny testaillessa ja virittäessä tätä ohjelmaa :sick: