Bluesound laitteet

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana Enoelmeri, 21.04.2016.

  1. Enoelmeri

    Enoelmeri Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2004
    Viestejä:
    834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen tutkinut musiikinkuunteluun eri vaihtoehtoja ja Bluesound-laitteet ovat alkaneet kovasti kiinnostaa. Onko teillä kokemuksia näistä? Musiikkia kuuntelen nykyisin lähes 100 prosenttisesti Tidalin cd-laadulla. Cd-levyjen kuuntelu on kutistunut melkein olemattomiin ja uusia en ole ostanut kuin jotain yksittäisiä viimevuosina, tämä on varmaan ensimmäinen vuosi kun ei tule ostettua yhtään. Tidalia kuuntelen vanhemmalta Ipadiltä langallisena siten että ääni siirtyy ns. kameraliittimen kautta usb:llä da-muuntimelle ja sieltä vahvistimeen. Toimii, mutta on aika "vanhanaikainen" tapa.

    Muutama vuosi sitten minulla oli käytössä Squeezebox Duet ja tietokoneella levyt. Siinä oli omat hyvät ja huonot puolensa. Samat levyt löytyvät pitkälti Tidalista, koska minulla ei ole ollut koskaan erityisen massiivista cd-kokoelmaa. Nyt haluan kuitenkin ehdottomasti ratkaisun joka ei vaadi tietokonetta millään tavalla väliin. Squuzeboksin myinkin jo pari vuotta sitten pois.

    Ei kannata ehdottaa Applen airplay yhteyttä, koska siinä on liikaa ongelmia. Vaikka sitä miten yrittää säätää niin yhteys pätkii toisinaan. Tästähän on netissä paljon keskustelua. Varmaan joku koodivelho saa tämänkin toimimaan, mutta kaipaan jotain muuta. Jos jollain on tarvetta edulliselle Airport expressille niin viestiä tulemaan. Ipadikin on jo viisi vuotta vanha ja toimii tosi tahmeasti uusilla käyttöjärjestelmäversioilla.

    Olen ymmärtänyt, että Bluesound laitteissa on Tidalin ohjelmisto itse laitteessa ja soittoa ohjataan esimerkiksi puhelimella. Korjatkaa jos olen väärässä!

    Kertokaahan käyttökokemuksia Bluesoundin laitteista ja siitä millä ohjaatte niitä. Minulla on Iphone6, jolla sitä käyttäisin. Myös uusi Ipad pitää hankkia joskus myöhemmin. Mitä pidätte käyttöliittymästä, onko toisto pätkinyt, mikä on hyvää ja mikä huonoa? Kuvakaappauksetkaan eivät olisi pahasta. Ketjuissa on nykyisin liian vähän kuvia :)