Betan siirto DVD:lle (Sony SONY SL-C9E -> Philips DVDR70 vs. LG RC388)

Keskustelu osiossa 'DVD-laitteet' , aloittajana PSi, 26.10.2014.

  1. PSi

    PSi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.09.2014
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on kasa Beta-nauhoja, jotka haluan siirtää digitaaliseen muotoon ilman suunnattomia kustannuksia. Siirtoa olen yritellyt Sony SL-C9E - Philips DVDR70 -yhdistelmällä, mutta kuva tuntuu hyppivän iljettävästi. Vein sitten Sonyn Tampereelle huoltoon, ja siellä kytkivät laitteen televisioon. Kuva ei hyppinyt lainkaan (mutta kuvassa näkyi aika tavalla häipymiä ja/tai kuvarummun pätkimistä). Kuva oli kuitenkin aivan rauhallinen, ja mulle täysin riittävän laatuinen. Kun mainitsin kuvan hyppimisestä, sanoi huoltomies, että Philips DVDR70 ei ole erityisen hyvä pysymään huonolla signaalilla synkassa. Kokeilin sitten kotona kytkeä beta-koneen suoraan Philips 32PFL5404H/12 televisioomme, ja kuva oli aivan erinomainen. Philips DVDR70 ei siis ole se paras tallennin. Sain sitten kaverilta lainaan Pinnaclen tallennusaparaatin (RCA sisään ja USB-tikulle ulos). Parhaalla laadulla kun koitti tallettaa laite ilmoitti jatkuvasti signaalin pätkimisestä. Ääni tallentui ok mutta kuva nyki niin, että muutaman minuutin kuluttua kuva ja ääni oli sekuntien päässä toisistaan. Toiseksi paremmalla laadulla synkka säilyi, mutta kuva oli aika pehmeää.

    Millaisia ovat uudemmat VHS-DVD-combo-laitteet? Lähistöllä olisi kirjasto, jossa olisi LG RC388 combo asiakkaiden käytössä. Sinä lienee mahdollisuus tallentaa myös ulkoisesta lähteestä (RCA-liittimet etupaneelin luukun alla). Ennen kuin lähden raahaamaan beta-konettani sinne, olisi kiva tietää onko kenelläkään kokemusta tuon laitteen ominaisuuksista?

    Ulkopuolisella ei nauhoja voi tekijänoikeussäännösten vuoksi toiselle formaatille toisella osapuolella teettää, eikä siihen riittäisi rahatkaan, vaikka joku suostuisi homman tekemään (nauhoja on vähän toista tusinaa!)

    pekka