Aurinkokalvo ikkunaan

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana janive, 05.05.2012.

  1. janive

    janive Guest Guest

    Liittynyt:
    19.06.2006
    Viestejä:
    103
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kenelläkään kokemusta ikkunaan laitettavasta värikalvosta joka saisi harmaan suomitaivaan näyttämään aurinkoiselta?

    Esimerkki löytyy: http://www.youtube.com/watch?v=L4yJGTPUR_0 kohdasta 1:45 eteenpäin.

    Ideana olisi tehdä kevyet freimit ikkunaan ja pingoittaa siihen vastaavat lämminsävyiset kalvot.
    Siten harmaanakin päivänä saisi lämmintä valoa kämppään.

    Ideoita, ehdotuksia?
     
  2. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mua kiinnoistais kalvot jotka suojaa auringonvalolta / lämmöltä.
    Sisältä näkis ulos, mutta ei ulkoa sisään...
     
  3. Chaos_AD

    Chaos_AD Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oletteko kuulleet avaruuslakanasta? Sitä käytetään hätätilanteissa esim. vaelluksessa, kun joku on kastunut ja vaarana kylmettyä.
    Tuollaisia olen laittanut oman makkarin ikkunoihin. Mulla meni 1,5 lakanaa per ikkuna, joten hintaa tuli kahdelle ikkunalle 15e. Toinen puoli on hopeinen ja toinen kullan värinen.
     
  4. j_a_k

    j_a_k Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    2 266
    Saadut tykkäykset:
    7
    Avaruuslakana ikkunassa näkee melkoisen huonosti joka suuntaan :D
     
  5. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    3M tarjoaa kalvoja. Plazalla kalvoista on luennoinut ansiokkaasti mm. DVB-G. Tässä myös eräs vanhempi jenkkikeskustelu aiheesta.
    Kalvot kiinnitetään yleensä suoraan lasiin. Erilliseen kehykseen pingotettu mikrometrinen kalvo ei olisi kovinkaan kestävä. Myöskään "lasin sileäksi" ei kalvoa saa muutoin kuin sen lasin pintaan liimaamalla.

    Em. linkit koskevat kaikki huoneiston lämpenemistä vähentäviä kalvoja, ei siis sitä, mitä ketjun aloittaja kysyi.
     
    Viimeksi muokattu: 06.05.2012
  6. Chaos_AD

    Chaos_AD Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.04.2005
    Viestejä:
    180
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei se niin paljoa peitä. Kyllä tuosta ikkunasta vielä läpi näkee, mutta ei siitä maisemia kannata katsella :) Laski kuitenkin merkittävästi makkarin lämpötilaa ja pimensi sopivastti. Ovat myös tyylikkään näköiset ulospäin, kun ikkuna hohtaa kullankeltaisena :)