Aluekoodin modifikaatio - Region Hack

Keskustelu osiossa 'DVD-laitteet' , aloittajana pede, 16.08.2004.

  1. shack

    shack Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    21.05.2002
    Viestejä:
    2 880
    Saadut tykkäykset:
    2
    SONY RDR-HX900 tallentavan hack:

    pitäisi onnistua vaihtamalla menu-valikon kautta service moden muistaakseni 1:stä -> 3:een tai sitten toisen päin ja sen jälkeen käyttämällä tuota samaa keinoa joka toimii noissa vanhoissa NS-malleissakin.

    Tätä en ole päässyt vielä testaamaan, mutta tämän viikon aikana liikkeeni pitäisi saada noita laitteita lisää joten testaan tuon heti kun mahdollista.

    Ainakin eräs sonyn edustaja kertoi modanneensa oman HX900:en.
    Postailen lisäinfoa kuluvan viikon aikana.
     
  2. Wikko

    Wikko Guest Guest

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sonyn NS-sarjalaisten modaus onnistuu helposti läppärillä IR-portin kautta. Ei siis välttämättä tarvetta ostaa mitään ohjelmoitavia kaukosäätimiä. Ohjeet löytyy täältä: http://www.selen.org/sonydvd.html

    Omakohtaisena kokemuksena kerrottakoon, että sain juuri onnistuneesti poistettua aluekoodirajoitukset omasta DVP-NS305:stä noilla ohjeilla.

    -W-
     
  3. cavok

    cavok Guest Guest

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, samaisilla ohjeilla modasin eilen Sony DVP-NS765PS:n - meni täsmälleen kuten ohjeissa luki, hommaan meni alle viisi minuuttia.
     
  4. RautaWaara

    RautaWaara Guest Guest

    Liittynyt:
    25.02.2003
    Viestejä:
    176
    Saadut tykkäykset:
    0
    Philipsin dvdr80 oli pakko ostaa kun halvalla sai. Onko täällä muita laitteen omistajia? Aluekoodista kun pitäisi päästä eroon. Tuolla Videohelpissä näytti olevan useampiakin ohjeita mutta mikähän noista olisi varmasti toimiva? Oneforall kaukosta tuolla puhuttiin, eli kaippa toi oma kameleon kelpaa? Ei raaskisi tilata sitä dvdchipsin kakea kuitenkaan, pihi paska kun olen.
     
  5. MasterChief

    MasterChief Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    27.10.2004
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    4
  6. TuXb4

    TuXb4 Guest Guest

    Liittynyt:
    24.12.2004
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nois ohjeis luki et pitäis olla com porttiin liitettävä irda et toimii sen ohjelman kanssa.
     
  7. C. Ryback

    C. Ryback Guest Guest

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    101
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten tämän SONY RDR-HX900 saaminen aluekoodivapaaksi onnistuu helpoiten?
     
  8. cavok

    cavok Guest Guest

    Liittynyt:
    29.11.2004
    Viestejä:
    79
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei nyt välttämättä COM-porttiin liitettävä, vaan niin että laite näkyy COM-porttina DOSsissa. Tuota USB-mallia tuskin saa näkymään COM-porttina dossissa...

    Itse käytin kannettavan sisäänrakennettua infrapunaa.
     
  9. kickway

    kickway Guest Guest

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tietääkö kukaan Pioneerin dv-575a:n omistaja, miten laite käyttäytyy sille syöttäessä jonkun toisen alueen leffan, kun se ei ole aluekoodivapaa. soittaako se ollenkaan vai näkyykö esim. mustavalkoisena? Minulla on uusi soitin, mutta juuri jenkkileffat ja pakatut leffat (mahdollisesti ei region2) näkyvät mustavalkoisina.

    Ja mistä voin tarkistaa, onko soitin regionfree?

    ja miten ko. soittimen saa aluekoodivapaaksi? minulla ei ole tietokonetta ja muutenkin noi modailujutut kuulostaa todella vieraalta.
     
  10. SmiL

    SmiL Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    280
    Saadut tykkäykset:
    0
    AfterDawn.com:n palstalta löytyi apuja LG:n DivX-soittimelle.
    Tällä minä sain soittimen aluevapaaksi.

    Aluekoodi vapaaksi LG:n DVX8751C soittimessa

    1. Laita DVD soitin päälle. ( ILMAN LEVYÄ )
    2. Aukaisi levyluukku.
    3. Paina nollaa 3 kertaa.
    4. Valikko aukeaa vaihda aluekoodi nollaksi ( 0 ).
    5. Poistu valikosta PAUSE nappulalla. (KAUKOSÄÄDIN)
    6. Kytke virta pois.
    7. Kytke virta päälle ja soittimesi on aluevapaa.

    Ja hyvin toimii, tuolta myös löytyy ohjeet soittimen softien päivitykseen (ne auttoivat tekstitysongelmassa): Firmware-päivitystä

    Have fun, P
     
  11. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    jos jenkkileffat toimii, soitin on regionfree

    jenkkileffat näkyvät mustav alkoisina jos sulla on soittimessa tv määriteltynä multisystem-tv:ksi (tms) ja tv:si ei hanskaa ntsc:tä

    men siis setupiin, sieltä joko TV tai video menuun (vaihtelee per soitin) ja hae kohta jossa määritellään joko

    - multisystem
    - ntsc (tai)
    - pal

    ja valitse pal. sen jälkeen pitäisi väritkin tulla

    eli silloin soitin tekee tuon ntsc->pal konversion ja ulostaa pal-60 kuvaa
     
  12. jani86

    jani86 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    302
    Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyiskö täältä ketään kuka haluis lainata mulle jonkun muun kuin region-2 dvd:n? Pitäis testata toimiko toi sonyn modaus kaukosäätimellä. Mielellään helsingistä tai vantaalta. Länsimäen läheltä. Kyllä mä pienen korvauksen voin maksaa.
     
  13. Käikäle

    Käikäle Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    992
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muutamalla eurolla tilaat jo itselle muun alueen levyn. Tietty odotellessa menee viikko tai kaksi.
     
  14. jani86

    jani86 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.03.2005
    Viestejä:
    302
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä sitä turhaan viitti ruveta tilaamaan jos toi ei sitten toimikkaan.
     
  15. niiles

    niiles Sugar plum fairy Tukijoukot

    Liittynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    3 969
    Saadut tykkäykset:
    1
    No onpa paljon joku 6 egee!!!
    Esim. Soonista saa siihen hintaan.
     
  16. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    asiaan ! (region code hack)
     
  17. Ron Moss

    Ron Moss Guest Guest

    Liittynyt:
    06.03.2005
    Viestejä:
    59
    Saadut tykkäykset:
    0
    Löysin afterdawnista tälläisen ohjeen, pitää nyt pääsiäisenä kokeilla..

    Seuraavassa ohjeet Sony DVP-M50:n muuttamiseksi aluevapaaksi. Tarvitset kirjoitettavan cd-levyn, jolle tehdään tietyn niminen hakemisto ja asetustiedosto.

    Samalla tavalla saanet aluekoodivapaaksi myös Sonyn soittimet AVD-LS10, DAV-SB100, DAV-D150 ja DAV-SB200, mutta niitä en ole itse testannut. Omalla DVP-M50 -soittimella toimi loistavasti.

    Ohjeet:

    1. Tee hakemisto RMTM0000 ja tämän alle alihakemisto SCARLET.

    2. Tee SCARLET-hakemistoon tiedosto nimeltä KPJC19_1.DVD

    3. Muokkaa heksaeditorilla tiedostoa KPJC19_1.DVD siten, että sen sisällöksi tulee neljä tavua järjestyksessä 17 17 8C 00 . Tallenna muutokset.

    Jos et halua leikkia heksaeditorilla, niin valmis tiedosto on osoitteessa http://www.math.uga.edu/~djb/html/kpjc19_1.dvd

    4. Polta hakemisto RMTM0000 sisältöineen tyhjälle cd-levylle. Käytä levylle ISO9660 -muotoa.

    5. Laita valmis levy soittimeen, jolloin soitin kysyy haluamasi aluekoodin. Paina 0 ja enter, niin soitin on aluekoodivapaa
     
  18. Stella Artois

    Stella Artois Guest Guest

    Liittynyt:
    24.03.2005
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi!

    Minulla jököttää täällä kotona Lyns-merkkinen DVD-soitin, joka pitäisi saada aluevapaaksi. Malli on 1100k ja tiedän, että se on hakkeroitavissa.

    Valmistajaa tai laitetta ei löydy mistään aluekoodien pukramisiin erikoistuneilta sivustoilta ja uskokaa pois, olen kyllä etsinyt. Osaako joku teistä antaa hieman osviittaa siihen, miten aluekoodauksen saa laitteesta poistettua?

    Otan kaikki vinkit kiitollisena vastaan.
     
  19. Ron Moss

    Ron Moss Guest Guest

    Liittynyt:
    06.03.2005
    Viestejä:
    59
    Saadut tykkäykset:
    0

    Kokeilin tätä AVD-LS10 soittimelle ja toimii siihen asti kunnes valitsin uuden alueen (0), mutta heti sen jälkeen soitin alkoi pitää ihme rätinää ja levy tuli soittimesta ulos. Mitäköhän neuvoksi?
     
  20. Takeshi666

    Takeshi666 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    2 005
    Saadut tykkäykset:
    17
    Öyäh, tuohon minun soittimeeni ei ole löytynyt mitään ratkaisua. Minulla ei ole läppäriä eikä OFA-kaukkaria joten yritän nyt etsiä jotakuta tai jotain lafkaa joka modaa soittimia.

    Löytyykö mitään yksityistä firmaa joka hoitaisi tällaiset asiat (vaikka halvemmaksi taitaisi tulla uuden soittimen hankkiminen, tämä DVP-NS300 on kyllä aika paska soitin)?