Taisi nyt tämä silly season alkaa. Hamilton ja Vettel Ferrarille: https://www.gpfans.com/en/articles/1497/hamilton-and-vettel-to-join-forces-at-ferrari/ Alonso Ferrarille: http://www.f1i.com/news/304706-alonso-secret-meeting-ferrari.html LeClerc Ferrarille? http://www.planetf1.com/news/vettel-leclerc-hype-is-absolutely-justified/ Ja sitten tosiaan tuo Räkän Ferrari-sopimus ja edelleen lienee Ricciardo se ykkönen kuitenkin korvaamaan Räkän. Joten ei muuta kuin valitsemaan omaa suosikkia.
Vuosi vuodelta aikaisemmin ja aikaisemmin. En itse usko Ricciardon siirtoon Ferrarille. Veikkaan, että Vettel pistää asiassa hanttiin. LeClerciin uskon vielä vähemmän. En usko, että Ferrari haluaa niin nuorta kuljettajaa. Toisaalta en usko Räkän jatkopahviinkaan. Monella tapaahan Ricciardo kyllä olisi siinä tapauksessa paras ehdokas. Muita uutisia Monacosta: Keke ja Nico samanaikaisesti radalle: https://www.is.fi/formula1/art-2000005689661.html VB antanut syväkurkkuhaastattelun: https://www.is.fi/formula1/art-2000005693452.html
Nyt huhun mukaan Kimi jättäisi formulat ja ajaisi Mäkisen Toyotalla muutaman rallin ensi vuonna. ”Ilta-Sanomat kysyi tietoon vahvistusta Tommi Mäkinen Racingin varatoimitusjohtajalta Mia Miettiseltä. Hän vastasi kysymykseen Räikkösen mahdollisesta siirrosta Toyotan rallitalliin näin: – Kimi voisi olla varteenotettava Toyotan kuljettaja, mutta ensin hänen on päätettävä, jatkaako hän uraansa Ferrarilla, Miettinen sanoi.” https://www.is.fi/formula1/art-2000005694295.html Mielenkiintoinen ilmaisu tuo ”ensin hänen on päätettävä”, joka saattoi olla lipsaus tarjotusta (jatko)sopimuksesta. Joka tapauksessa, jos itse olisin Kimi, en lähtisi enää ajamaan rallia (varsinkaan omalla kustannuksella harrastuksena, jolta tuo kuulostaa). Todennäköisesti tekisin samoin kuin Alonso, eli tavoittelisin Le Mansin ja Indyn voittoja. Kaikista järkevin vaihtoehtohan olisi vetäytyä nauttimaan perhe-elämästä.
Martin Brundle kertoi että Hamiltonin helppo ohitus Oconista oli määräys Mersulta... Ei hemmetti! (Ymmärrettävää kyllä)
Vähimmäisvaatimus kuskille olis aina kepittää tallikaveri...suomalaiset on tainnu ymmärtää asian väärin.
Monacossa yleensä sattuu ja tapahtuu. Nyt sai harmillisesti odotella loppuun asti, kunnes Leclerc veti tyynesti Hartleyn vaihdelaatikkoon. Sitä ennenkään ei vakuuttanut. Pitkä matka on vielä Leclercillä Ferrarille, jos koko kisan ajaa heikon tallikaverinsa Ericssonin vauhtia. Williams täysin pohjamudissa, surullista seurattavaa.
Mitäh, olin kuulevinani toisella korvalla olkkarin tv:stä, että tulosruudun Mervikin jo naurahti Bottaksen selityksille...kaipaa jo kolarointeja/turva-autoa avukseen että jotenkin pärjäis...kyllä on tämä(kin) kausi taputeltu suomalaisten osalta. 9 kertaa kymmenestä häviävät aina tallikaverille...aika-ajossa ja itse kilpailussa, edellyttäen ettei Vettelin/Hamiltonin autossa ole ongelmia...varsin selvää kieltä! Ja nämä meidän suuruudet alkavat omaksua muiden suomalaisten "urhoilijoiden" ominaisuuksia...jos ei muuta niin selitellä aina osataan!
Kimillä nyt 100 kisaa putkeen ilman voittoa, vois olla kohta jo aika ottaa edes se yksi, mikä tällä kaudella mahdollisesti voisi tulla.
Vettelille uusi evoluutioversio konepaketista Kanadaan, Kimille ei. Yllätyitkö. Minä en. https://www.is.fi/formula1/art-2000005697232.html
Fakta on, että sekä Kimi että Valtteri ovat huonompia kuskeja kuin Vettel ja Hamilton (tulokset kertoo kaiken). Sinivalkoisten lasien läpi asiat näyttää aina ruusuisemmilta. Eikä ole sattumaa, että Saksa aina pärjää futiksen MM-kisoissa...
Näinhän se on, ja toisaalta noihin kahteen verrattuna eivät muutkaan pärjää. Seuraavassa kastissa on tasaisempi nippu jonne suomalaiset myös kuuluvat.
Bottas tuntuu sentään saavan reilun mahdollisuuden (kuten Rosberg). Todella harmi, ettei homma tunnu aivan natsaavan absoluuttiselle huipulle asti. Minusta vähän tuntuu, ettei kolmatta kautta enää anneta mahdollisuutta. Kimin diilihän on todennäköisesti (kulissien takana avoimestikin) vähän erilainen. Jos viime vuonna vielä ajattelin, että olisi kiva käydä paikan päällä Span ja Monzan kisoissa, niin enää ei kiinnosta. Yksi syy on halojen raiskaamat autot. Mutta jaksoin myös vielä viime vuonna uskoa, että Kimille annetaan reilu mahdollisuus edes yksittäiseen kisavoittoon, mutten enää. Spa olisi se ilmiselvin mahdollisuus tänäkin vuonna, mutta eiköhän sielläkin ole taas tallikaverilla sopivasti nopeampaa osaa kiinni autossa. Juuri sen verran, ettei pääse aika-ajossa sotkemaan tilannetta. Ja jos näyttää oikein pahalta, niin öljyturbonapista lisää ruuvia kireämmälle vaan.
Joo, annetaan vaan kimille kolmas moottori ja samantien neljäs ja viides, sehän on niin loistava aika-ajaja, ettei sitä nuo lähtöpaikkarangaistukset juuri haittaa.... T: Vesku
Joku Kanadalainen tarjoilija kiristänyt Räikköstä, Kimi ei suostunut maksamaan ja tehnyt rikosilmoituksen. Toivottavasti väitteet eivät pidä paikkansa ja osoittautuu vain rahanahneen tyhjäntoimittajan valheiksi. TOIVOTTAVASTI!!
Kuinka ollakaan, nyt kisaviikonloppuna asia kiinnostaa lehdistöä ja tuota naista. https://www.is.fi/formula1/art-2000005703074.html Vaikea uskoa, että sama tapahtuisi jos syytettynä olisi perusplazalainen ”Reiska77”. Rahallahan naisen mukaan ei kuulemma ole asiassa mitään tekemistä. Just joo, todella uskottavaa. Paheksun tässä siis kaksinaismoraalia, jossa varakas on enemmän vastuussa teoistaan. (En tiedä mitä todellisuudessa on tapahtunut vai onko mitään. Itse asiassa ei hirveästi edes kiinnosta.)
No nyt Ilta-lehdessä oli kuvakin kyseisestä onnenonkijasta. Ei mikään erityisen kaunis naikkonen kyseessä ja kuvasta käy yksi asia selväksi, missä hänen tissit ovat joista voisi ottaa kiinni?? Aikas tasainen oli hänen etumuksensa. Hän oli vollottanut omassa lehdistötilaisuudessaan kun häneltä oli kysytty että oliko hän vaatinut Kimiltä rahaa, niin hän oli vastannut "Onko sillä väliä vaatisinko miljoonan vai kaksi, elämäni on pilalla." HAHAHAHA!!!!