Edullisia moottorikankaita

Keskustelu osiossa 'Videotykit ja -projektorit' , aloittajana iluvai, 24.08.2017.

  1. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
  2. ProPatria

    ProPatria Aktiivinen käyttäjä Blokattu

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    734
    Saadut tykkäykset:
    139
    No ei ole hinnalla pilattu. Ilmeisesti ei ole säädettävää alaslaskua eikä droppia joten ainakin kattoasennus jättää kuvan turhan ylös normaalikorkuisessa huoneessa.
     
  3. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
  4. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Sama juttu, en ole säätänyt alaslaskua, koska se on helppo saada oikeaan korkeuteen noilla säätönapeilla(lyhyt ylös/alas). Minulla on Grandview kangas, ei reunakiristetty, pysyy silti suorana.
    Olen ajatellut vaihtaa juuri tuohon 106" kokoon. Pysyykö kankaasi suorana ja miten suuri on droppi?
    Voiko kangasta liu'uttaa vaakasuorassa?
     
  5. ProPatria

    ProPatria Aktiivinen käyttäjä Blokattu

    Liittynyt:
    02.12.2009
    Viestejä:
    734
    Saadut tykkäykset:
    139
    Itsellä on projektoritavaratalon 120" reunakiristettävä ja ilman droppia jäisi liian ylös. Alaslaskun olen säätänyt niin alas kuin mihin muu laitteisto antaa mahdollisuuden.
     
  6. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
    Droppia 30cm,255cm korkuisessa huoneessa alareuna laskeutuu 78cm lattiasta kattokiinnityksellä.Ihan hyvin on pysynyt suorana ilman reunakiristystäkin.
     
  7. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Onko siinä tuo vaakasuora säätö?
     
  8. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mitä tarkoitat vaakasuoralla säädöllä?
     
  9. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Ilmeisesti kankaassa ei ole sitä, Grandview kankaissa on ylhäällä oleva kisko, missä on ura. Ura mahdollistaa kankaan säädön sivusuunnassa reilustikin, kait n.20-30cm. Kangasta voi tällöin säätää kuvan mukaan aika väljästi, ei tarvitse tykki olla niin tarkasti kankaan mukaisesti, kuten useissa tapauksissa on.
    Nykyistä tykkiäni olen siirtänyt ja kankaan siirto tykin mukaan on ollut helppoa.
    Tuo kankaan vaakasiirto pitäisi olla standardi mielestäni, on senverran kätevää!
     
  10. kimmogee

    kimmogee Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.06.2008
    Viestejä:
    4
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä noissa e-villen kankaissa droppia jonkin verran on ja säädettävä laskukorkeus.

    Itse tilasin sieltä kesällä valkosen 100" moottorikankaan 1.1gainilla, moottori toimii hienosti ja kangas on kohtuu suora.

    Ainoa itseä vaivaavat asia on ilmeisesti liian korkea gain jolloin vaaleat kohdat kuvassa loistavat kuin Edward Cullen auringonvalossa. Panoroinnissa tämä näkyy parhaiten kun vaalea kuva liikkuu sivuttain ja kankaan kimaltava tekstuuri pysyy paikallaan.
     
  11. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    282
    Tämä on kyllä riski noissa halvoissa, yli yhden gainin kiinakankaissa. Itsellänikin ensimmäisessä oli tolkuton hotspot jonka takia kuvaa oli mahdoton katsella. Koska palauttaminen on käytännössä mahdotonta, niin annoin sen loppujen lopuksi ilmaiseksi pois.

    En kyllä enää ostaisi kangasta näkemättä, kun noita halpiksia saa Suomestakin tätä nykyä.