4k töllön hankinta..

Keskustelu osiossa 'Televisiot' , aloittajana papat, 14.01.2016.

  1. Juke85

    Juke85 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.01.2008
    Viestejä:
    292
    Saadut tykkäykset:
    4
    Viimeksi muokattu: 08.01.2017
  2. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 091
    Saadut tykkäykset:
    67
    Viikonlopun pohdiskelujen jälkeen näyttää siltä, että lopullinen valinta tehdään näiden kahden välillä. Philipsin kanssa budjetin raameihin mahtuisi lisäksi hyvin uusi Nvidia Shield.
     
    Viimeksi muokattu: 16.01.2017
  3. beltone

    beltone Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.01.2017
    Viestejä:
    22
    Saadut tykkäykset:
    3
  4. Raptor

    Raptor Guest Guest

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    3
    Koira rikkoi edellisen telkun ja nyt pitäisi korvaaja saada. Käytössä n2000€.

    Ensin meinasin Sonyn 55XD9305 edellisen 2015 X8505 mallin korvaajaksi.
    Sitten alkoi kiinnostaa myös LG:n OLED55B6V, koska onhan se tulevaisuuden tekniikkaa ja toimii täysin eri periaatteella kuin LCD-telkut.
    Oledillahan on noin satku enemmän hintaa, eli ei käytännössä juuri mitään eroa hinnassa. Olenko typerä, jos edes harkitsen Sonya oledin sijasta?

    Muutin myös huonejärjestystä ja nyt saisin myös 65-tuumaisen sopimaan. Sonylta olisi tarjolla 65XD8505-sarjaa tuohon hintaluokkaan, joka tosin nyt olisi viikonlopputarjouksena gigantissa n1600€ hintaan.

    Mitähän tässä kannattaisi tehdä, tai mitä itse tekisit?
    Iso ruutu on tietty iso ruutu, mutta taas oledissa puolensa
     
  5. Raptor

    Raptor Guest Guest

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    3
    Toisaalta nyt huonejärjestys sallisi ehkä hieman pienemmän katseluetäisyyden, joten ehkä ne OLEDin värit olisi kuitenkin se juttu?
     
  6. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 446
    Saadut tykkäykset:
    1 213
    65 tuumanen 40% prosenttia suurempi....
     
  7. Raptor

    Raptor Guest Guest

    Liittynyt:
    27.06.2006
    Viestejä:
    90
    Saadut tykkäykset:
    3
    Kävin sen OLEDin sitten hakemassa. Ihan hyvältä vaikuttaa kaikin puolin. Kolme viimeistä ollut Sonyn telkkuja, joten Sony-uskovaisuudesta irtipääsy oli vaikeata. Mutta ihan toimiva laite tuokin on käyttiksineen kaikkineen.
     
  8. Kojootti

    Kojootti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    327
    Saadut tykkäykset:
    0
    55"-58" kokoista 4k telkkaria hankkimassa vanhemmille, DNA kaapelitalous Helsingissä, käytössä maksukanavia. Tarvetta tallennukseen (ulkoiselle USB-levylle). Taloudesta löytyy myös tallentava HD-digiboksi, mutta siitä voisi päästä eroon.

    Tutkinnan alla esim Panasonicin mallit, Tekniikan Maailman testien perusteella. Perustoiminnoista eli kanavien katselusta ja tallennuksesta:
    • 58DX750 1 x korttipaikka, mutta tosiaan vain yksi kaapeliviritin? Ei tule riittämään tallennettaessa USB:lle, vaatii vanhan digiboksin
    • 58DX780 Tässä tuplaviritin ja 1 x korttipaikka, eli voi sentään katsoa toisesta nipusta tallennettaessa USB:lle. Muuten ilmeisesti sama kuin 750
    • 58DX800 Tuplaviritin ja 2 x CI+liitäntä. Ylen HD kanavat eivät vaadi korttia, mutta muut HD:t vaativat. Tuplakorttipaikalla pystyisi esim tallentamaan FOX HD ja katsomaan samalla Nelonen HD?

    Minkälainen tuo Firefox OS on toiminnaltaan?
    Netflix, YLE areena ja Katsomo mainittu mutta löytyykö esim HBO tai Viaplay?
    Onko tuossa alle 2000e hintaluokassa jotain selvästi parempaa vaihtoehtoa joka kannattaisi katsastaa?
     
  9. Hacka

    Hacka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    106
    Saadut tykkäykset:
    4
    Panasonicia harkitessa kannattaa ainakin tiedostaa, että Firefox OS on virallisesti kuopattu niin televisioissa kuin mobiililaitteissakin: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1475152536 ja http://tech.firstpost.com/news-anal...huts-down-connected-devices-group-360790.html

    Voi siis olla aika hiljaista päivitysten, uusien sovellusten yms. suhteen vaikka Panasonic onkin luvannut jatkaa jollain tapaa alustan tukemista. Harmi sinällään, sillä tuota Firefox OS:ää on kyllä kehuttu kovasti ja mitä itse vähän päässyt räpläämään niin ollut yllättävän hyvä tuollaiseksi smarttihömpäksi. Muistaakseni ainakin Viaplay löytyy mutta HBO:ta ei. Samsungin 55KS8005:stä löytyy kaksi viritintä, joten se kannattaa katsastaa.
     
  10. Kojootti

    Kojootti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    327
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos, toi on oleellinen tieto
     
  11. Kojootti

    Kojootti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.03.2004
    Viestejä:
    327
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samsung 55KS8005 sitten päädyttiin, hyvältä näyttää. Tulipa huomattua sellainen nerokkuuus Topfieldin digiboksista ettei se anna kaapelisignaalia läpi telkkarille jos ei ole päällä. Hetken aikaa piti ihmetellä miksei kanavat löydy
     
  12. Molle

    Molle Sore wa himitsu desu Tukijoukot

    Liittynyt:
    27.03.2000
    Viestejä:
    1 091
    Saadut tykkäykset:
    67
    CRP-2401:ssä voi lisäasetuksissa valita virransäästötilaksi "Aktiivinen", jolloin laite ilmeisesti päästää läpi antennisignaalin. Luulisi löytyvän muistakin (HD-)malleista. Itse en ole koskaan kokeillut.
     
  13. Huge004

    Huge004 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.04.2013
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt hajosi täälläkin telkkari ja pitäisi uusi ostaa.
    Vanhaa yritin vielä elvyttää mutta ei siitä enää toimivaa saa.

    Nyt olen miettinyt että ostanko 65ks7005 samsungin vai kannattaako alkaa odottamaan uusia malleja?
    Olisiko sonyllä tai lg:llä jotain mitä kannattaa käydä katsomassa.

    Alle 2000€ ajattelin sijoittaa joten uusia malleja ei taida ihan sillä saada.

    Terv.
    Mika
     
  14. Remus

    Remus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.09.2006
    Viestejä:
    417
    Saadut tykkäykset:
    3
    Panasonic jatkaa firefox os käyttämistä uusissakin malleissa. Eli ei se mihinkään ainakaan lähiaikoina kuolemassa vaikka mozilla onkin lopettanut tukensa.
     
  15. Remus

    Remus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.09.2006
    Viestejä:
    417
    Saadut tykkäykset:
    3
  16. Digi

    Digi Guest Guest

    Liittynyt:
    24.03.2017
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävin eilen ostamassa Gigantista Sonyn 55" KD-55XD8505 töllön ja lyhyn käytön jälkeen olen valmis palauttamaan sen takaisin. Muutama huomio:
    - valovuotoja kulmissa (vasemmassa kulmassa erityisesti)
    - kaukosäädin on uskomattoman huono - olen käyttänyt Sonyn kaukosäätimiä yli 10 vuotta, mutta tämä on mennyt käytettävyydeltään huonompaan suuntaan
    - Android-käyttis on edelleen puolivalmis
    - C More sovelluksen Google Cast ei toimi, tai jää jumiin pyörimään vain ruudulle

    Olin kahden vaiheilla myymälässä (Samsung UE55KS7x vs Sony) ja myyjät puhuivat minut ympäri valitsemaan Sonyn. Varmaan parempi palkitsemismalli. Varsinaisesti kuvasta minulla ei ole valittamista, mutta en jaksa säätää puolitekeleen kanssa ja en ole valmis maksamaan siitä, että valmistajat eivät voi tehdä kunnon softaa). Argh.

    Kannattaako minun vielä kokeilla tuota testivoittaja Samppaa, vai törmäänkö samoihin ongelmiin siinä? Myyjät haukkuivat, että Sampan paneeli on huonompi (harmaat värit, ei pysty katsomaan sivusta jne). Any comments?
     
  17. Remus

    Remus Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.09.2006
    Viestejä:
    417
    Saadut tykkäykset:
    3
    Samsungit esim 7005,8005 ja 9005 ovat kuvaltaan ok malleja. Tizen käyttis on kohtuu hyvä käyttää mutta joskus jumii sekin. Lgltä löytyy 850 ja 950 jotka myös hyviä mutta musta vähän heikompi kuin sampoissa. Käytettävyys lgssä mielestäni hyvä motion kaukosäätimellä. Panasonicilta löytyy 58dx780 ja 65dx750 jotka tosi hyvä kuvaisia malleja. Firefox käyttis ok käyttää ja toimii aika vakaasti. Softa tuki firefoxille tietysti heikompaa kuin androidille tai tizenille.
     
  18. PhillyNott

    PhillyNott Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    535
    Saadut tykkäykset:
    8
    Ostin muutaman viikko sitten Gigantista Samsungin 55KS7005:n ja olen ollut todella tyytyväinen. Aiemmin oli J-sarjan Samsung ja sitä edelsi Panan plasma ja tämä on kyllä ihan omassa luokassaan kuvanlaadussa. Paneeli on tasalaatuinen, valovuotoa en ole havainnut. Tosin en ole yrittänyt löytääkään, olen vain katsonut tv:tä. Musta on mustaa ja värit toistuvat hienosti. Kuvan terävyys aivan uskomaton. Liiketoiston kanssa on ollut vähän hakemista, täysin ilman apuja ei esim. futista halua katsoa. Katselukulma ei ole plasman veroinen, mutta kaikkea ei varmaan voi tonnilla saada.

    Käyttis toimii minusta hyvin, Amazon Primea ja Youtubea olen eniten käyttänyt. Yleisimmät appsit löytyy ja kaatunut ei ole kertaakaan. Tämä 'uusi' kaukosäädin ei ole oikein minun makuuni, vaikka sillä homma hoituukin (tosin eniten tv toimii näyttönä Elisan Viihteen digiboksille, joten säädintä ei tarvitse hirveästi käyttää). Rasittavaa on, että nykyisin muutaman metrin päässä sijaitseva vanha Samsung menee päälle oikein loistavasti tällä uudellakin kaukkarilla. Muutama muu miinus: jostain arvostelusta luin, että tässä olisi 5.1 läpivienti, mutta eipä ole. Liitettynä on Sonoksen Playbar, jota tämä uusi kaukosäädin ei suostu ohjaamaan, vaikka edellisen Sampan kanssa onnistui.

    Yhtä kaikki, voin suositella, vaikka netin perusteella melkein jo jätin ostamatta, niin paljon on ihmisillä ollut ongelmia. Toisaalta, nettiä lukemalla jää kaikki ostamatta...
     
  19. fernari

    fernari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.09.2016
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    4
    Jos 55'' ei ole liian pieni, niin LG:n viime vuoden 55B6V OLED telkkaria saa Gigantista 1900€ hintaan. Tuohon hintaan aivan loistava kapistus.
     
  20. RedAlert

    RedAlert Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.05.2004
    Viestejä:
    1 294
    Saadut tykkäykset:
    90
    Miten voi olla loistava kapistus, kun ABL pilaa kuvan totaalisesti ja liiketoisto on tooooooooooooosi syvältä. Nimimerkki "kokemusta on 65E6V mallista" (jonka palautin). Ihmettelen edelleen näitä 2016 oledeja ylistäviä lausuntoja, oledin minäkin etukäteen, että loistava telkkari, mutta kuukauden kokemus osoitti aivan toista...