Halvat takakaiuttimet laajakaistasta

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana MuhkeaY, 26.04.2012.

  1. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
    Ei ku lakkaus vaikka spraymaaliilla moneen kertaan ja sit toi pulikäsittely!

    Pianot tehtiin sellulakalla ennen kiitäväksi...lakattiin PENSSELILLÄ ohuesti vitun monta kertaa...sen jälkeen pulikiilloitus....vanhan kansan menetelmä.

    Pidä huoli että kajut on ollut huoneenlämmössä monta kuukautta ennen kuin teet....muuten tulee susi...puu elää!
     
  2. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    Itse en saanut puleerauksella yhtä hyvää (=kiiltävää) pintaa kuin akryylilakalla.. Tiedä sitten oliko tekijässä vikaa, mutta uskaltaisin väittää että työtapa oli oikea.
     
  3. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
    Copy:

    Alkydi-, uretaani-, uretaanialkydi- ja muut lakat puleerataan yleensä hiomatahnalla, jolloin hionnan voi jättää väliin
     
  4. jjabi

    jjabi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2011
    Viestejä:
    532
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tuollainen saatiin kerroksella valkolakkaa. Testipala osoitti kaksi kerrosta varsin riittoisaksi :)
     
  5. iluvai

    iluvai Uusi jäsen

    Liittynyt:
    20.02.2011
    Viestejä:
    759
    Saadut tykkäykset:
    6
    Jepp! hyvältä näyttää,miksei samaa takakajuille??
     
  6. jjabi

    jjabi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2011
    Viestejä:
    532
    Saadut tykkäykset:
    2
    Siis en minä takakaikuja tehnyt, tungin vain tähän ketjuun jotain tuosta vahasta kysymään kun AP oli sitä käyttänyt.
     
  7. mikkokonttinen

    mikkokonttinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täällä nyt tunnutaan keskittyvän tuohon pinta käsittelyyn mutta kysyisin vielä kotelosta. Itselläni ylimääräisenä hyllyssä tuollainen TB W4-1320SC ja siitä ajattelin naisystävälleni bluetooth keittiöradiota. Eli suljettu vai reflexi? Mikä oli MuhkeaY:n ratkaisu? Kuvista päätellen suljettu (tilavuus ei mulle tosin ihan auennut) ellei MuhkeallaYyllä putki aukea taakse. Itse kun olen winisd:llä mallaillut niin olen ajatellut että n. 7l reflexi viritettynä jonnekkin 72Hz hujakoille. Mites nuo etulevyssä olevat viisteet reunaheijastuksien varalta? Monenko asteen kulmaan? Vain ylös vai ylös ja sivuille vai kuinka? Itsellä käytössä työpaikan huippu ammattitason pöytäsirkkelit ja jos CNC kone kuskia kehtaisi vaivata niin myös kunnon CNC-kone jota itsekkin osaan auttavasti käyttää. Makroja en tosin osaa koneelle tehdä.
     
  8. mikkokonttinen

    mikkokonttinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuli nyt askarrella tuollaiset n.5l pönttö viritettynä 77hZ. Viimeistelyä vaille valmista. Ootteko ihmiset minkäänlaista jakosuodinta käyttäny omissa projekteissanne? Itselleni ei ainakaan aluksi tule mitään. Jännä nähdä/kuulla miltä kuulostaa.
     
  9. j_a_k

    j_a_k Käyttäjä

    Liittynyt:
    31.08.2007
    Viestejä:
    2 266
    Saadut tykkäykset:
    7
    Varmaan hieman matalempikin viritystaajuus olisi voinut olla. Kannattaa kuunnella ilman suodinta, mahdollisesti jotain notch filtteriä voi vaatia, samoin ylipäästö leikkaamassa viritaajuuden alapuoliset ei koskaan ole pahaksi.
     
  10. mikkokonttinen

    mikkokonttinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    38
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tarkoitus oli kyllä tehdä n.7,5l kotelo mutta tumpeloin sirkkelin kanssa niin kovin että levy loppui kesken ja oli pakko tehdä vain 5l. Reflexi putken reikään tuli tehtyä heti ensimmäisenä niin en voinut enään pienempää putkea laittaa ja pituuskin määräytyi jossain määrin sen mukaan että 45mm pidempi putki olis ollu jo kiinni takaseinässä. Mutta ihan hyvin tuo vaikuttaisi toimivan. Mikään basso hirmu se ei luonnollisesti ole mutta nurkka sijoitus auttaa juuri sopivasti. Minkäänlaista jakosuodinta en nyt laittanut. Nais-ystävä (puukorva) oli varsin tyytyväinen keittiö radioonsa joten se piisaa mulle.