Langattomat vastamelukuulokkeet (musiikki/Lync)

Keskustelu osiossa 'Kuulokkeet sekä muut audiolaitteet' , aloittajana crona, 18.11.2015.

  1. crona

    crona Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen hankkimassa bluetooth-kuulokkeita, joiden käyttötarkoitus tulee olemaan sekä musiikin kuuntelu työmatkoilla että puheluiden/Lync-puheluiden hoitaminen. Omia ajatuksia spekseistä ovat:
    • on/over ear mallit
    • äänenlaatu musiikin kuuntelussa
    • aktiivinen vastamelu tai muuten hyvä ympäristön vaimennus
    • oma ääni kuuluu puhuttaessa kuulokkeista, ettei mene puhelut huutamiseksi
    • mikrofonin toiminta puheluissa, ei tarvitse huutaa ja ei kerää taustamelua ympäristöstä. Jotenkin olen hieman skeptinen noihin kuulokeosassa sijaitseviin mikrofoneihin, mutta ehkä ovat nykyään jo riittävän hyviä...
    • kokoontaitettavuus plussaa, mutta ei pakollinen
    • akunkesto ja USB-lataus
    • johdollinen käyttömahdollisuus, jossa esim. äänenvoimakkuuskontrolli johdossa (p.o Android/Lumia yhteensopiva)
    Mitä muita asioita kannattaisi ottaa huomioon? Ehkä pitäisi olla myös.

    Pikaisella googlauksella löysin muutaman mallin joita suositellaan, onko näistä kokemuksia. Tiedän, että näissä ei kaikissa nuo ylläolevat toteudu.
    Löytyisikö teiltä muita suosituksia, hintaluokka mielellään max. 250 €. Tuo listattu Parrot on jo kipurajalla.
     
  2. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    283
    Minulta löytyy Backbeat Prot. Olen kyllä tyytyväinen kuulokkeisiin.

    + äänenlaatu musiikin ja leffojen kuuntelussa. Bassoa voipi olla jollekulle liikaakin.
    + akku kestää ja kestää ja kestää..
    + mikrofonin äänenlaatu hyvä
    + istuvat napakasti, useimmiten ei tarvitse edes pitää vastamelua toimintoa päällä.
    + järeä suojapussi mukana

    - eivät ehkä kaikkein mukavimmat kuulokkeet, istuvat melko napakasti ja panta voi tuntua kovalta
    - melko isot ja painavat, eivät taitu kovinkaan pieneen tilaan
    - vastamelutoiminnossa tulee pientä taustasuhinaa, mutta tämä taitaa olla vastamelutoiminnon "ominaisuus" useimmiten.

    Olin kyllä yllättynyt äänenlaadusta bluetoothin kanssa, ei mitään ylimääräisiä suhinoita ja rutinoita langattomassa kuuntelussa. Näitä tulee käytettyä kotiteatterin kuulokkeinakin.

    Netistä löytyvät arvostelut pätevät aika hyvin omiin kokemuksiini näiden kanssa.
     
  3. crona

    crona Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.10.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiito kommenteista. Noissa mietityttää toi koko, kun laukussa kulkee muutenkin aika paljon tavaraa. Mutta pitää käydä jossain kokeilemassa kuinka sopii omaan päähän.