Hyvä videokamera

Keskustelu osiossa 'Digikamerat' , aloittajana kudee, 04.11.2015.

  1. kudee

    kudee Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2012
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivää ...
    Antakaas Hyviä ehdoituksia ensimäiseksi videokameraksi.
    -hinta 200-300e.
    -hyvä zoomi
    -hyvä akunkesto
    .helppo videoiden lataus youtuubiin...
    -yms.yms.yms..:)
    ... Itse ajattelin vaikka tätä...JVC Everio G2-R315 tai Gz-R310,näissä vesisuojauskin...että mitä mieltä olette.
     
  2. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 192
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Tuossa hintaluokassa hyviä on varmaan aika paljon tarjolla. Itse ostin pari kolme vuotta sitten tuohon hintaan full hd -Sonyn, joka on edelleen ihan mainio laite.

    Itse olen ainakin huomannut, että seuraavat kolme asiaa ovat kärkipäässä, jos joskus hankin uutta kameraa:

    -hyvä kuvanvakain - hyvän zoomin kanssa ehdoton.
    -hyvä pimeä-/hämäräkuvaus. Vaikka nykyäänkin on hyvä, niin aina voi olla parempi.
    -hyvä zoom.

    Niin ja hyvä automatiikka on myös hyvä olla. Itse en ole mikään kameroiden säätäjä, joten tykkään siitä, että kamera säätää itsensä. Sonyssä toimii todella hyvin se, mutta tulipas tässä mieleen, että olikohan siihen tullut jotain vikaa. Viimeksi kuvatessa tarkennus pumppasi jatkuvasti, mitä se ei ole koskaan ennen tehnyt.

    Akkukestokin on toki tärkeä, mutta aina on vara-akku mukana, jos vähänkin pidemmälle reissulle lähden, joten tuo ei ole ongelma. Usb-lataus olisi kätevä, jos sellaisia on olemassa. Nykyinen laturi on aika ankea matkalle ottaa mukaan. Langattomuus...noh, en ole kokenut ongelmaksi laittaa laitetta johdolla kiinni tietokoneeseen.

    Toisessa JVC:ssä (en katsonut kuin toisen) näyttää olevan kiinteä akku, mikä olisi meikälle kyllä täysi turn off. Mikään ei ole paskempaa kuin unohtaa ladata akku eikä voi vara-akkua vaihtaa, vaan pitää odotella, että laite latautuu.

    Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla ihan normaali kamera, jossa on videokuvaus, kuten niissä kaikissa nykyään on. Satku tuohon lisää, niin saa todella hyvän kameran ja ihan hyvän videokameran. Meilläkin oikeastaan enemmän kuvataan videota kameran kautta. Varsinkin valoisassa kuva on täysin samanlainen videokameran kanssa. Erot tulevat sitten esille liikkeessä ja pimeässä.

    Toki, jos vähänkään vakavammin haluaa videokameraharrastusta harrastaa, niin melkein sen 500e voisi vähintään laittaa sitten videokameraan.
     
  3. Dragon/

    Dragon/ Guest Guest

    Liittynyt:
    24.01.2009
    Viestejä:
    1 329
    Saadut tykkäykset:
    15
    Itse olen videokamerat myynyt pois ja tilalle järkkäri.
    Canoniin magic lantern softaksi ja videokuvaus toimii mielestäni aikas hyvin.
     
  4. kudee

    kudee Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2012
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noh...sehän on se valinnan vaikeus,mutta lähti tuo jvc everio gz-r310 tilaukseen,kiinteä akku joo....mutta luvataan 5h.akkukestoa,että en koe sitä latausta ongelmaksi,puhelimella tulee lähinnä kuvailtua ns.youtubeen pätkiä,mutta haluaa parempaa zoomia ja pitempää videota välillä kuvata niin haluu normi videokameran,että eiköhän tuokin tehtävänsä täytä.