Mozilla Firefoxin outo "vika"

Keskustelu osiossa 'Käyttöjärjestelmät ja sovellukset' , aloittajana jortti, 06.01.2011.

  1. jortti

    jortti Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mahtaisko joku osata sanoa mistä johtuu seuraava. Koneessa on Firefoxin viimeisin vakaa versio. Kun yritän avata veikkauksen sivun, joka kerta kaatuu koko kone. Näyttöön tulee musta ruutu, eikä mikään toimi, eikä konetta saa sammumaan kuin virtanapista?? Tätä on jatkunu jonkun aikaa ja aina joka ikinen kerta sama juttu. Olen poistanu mozillan ja asentanu uudelleen, mutta ei auta, eikä uusi firefox 4 betakaan auta siihen, siinäkin veikkauksen sivu kaataa koneen?? Kaikki muut toistaiseksi avaamani sivut toimii normaalisti ilman häiriöitä, ainoastaan veikkauksen sivu kaataa. En ole löytäny sellaista syytä tai juttua mikä auttaisi. Pliis, auttakaa. Kummallista tässä on se, että laitoin Cromen ja Operan selaimet myös koneelle tämän vuoksi ja niissä molemmissa veikkauksen sivu aukeaa normaalisti, mutta firefoxissa ei ja kone tilttaa??? Käyttöjärjestelmä on Windows XP ja virustorjuntana F-Secure 2011. Minusta tämä on erittäin merkillistä, että ainoastaan tuo sivu ja sitten se, että muilla selaimilla toimii???? Kertokaa hyvät ihmiset millä toimisi ja mitä pitäis tehdä? Käyttäisin mieluiten kuitenkin tuota Mozilla Firefoxia.
    Kiitos etukäteen.
     
  2. Maverick

    Maverick Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    03.04.2002
    Viestejä:
    4 289
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ongelma paikannettu.
     
  3. jortti

    jortti Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sitkeys palkitaan, nyt veikkauksenkin sivu Firefoxilla aukeaa, eikä vika ollut F-Securessa, vaan Mozillan huonossa asennusominaisuudessa. Yritän selittää. Kun vika ensi kertaa ilmeni, asensin Mozillan 4 betan, joka asentui Mozilla 3,6 rinnalle ja otti automaattisesti kaikki asetukset ja kirjanmerkit tästä viallisesta 3,6 versiosta ja vika ikäänkuin periytyi beta neloseen. Laitoin Crome selaimen ja hain kaikki kirjanmerkit ja systeemit Cromeen Firefoxista ja vika periytyi edelleen Cromen tiedoissa, mutta Crome ei viasta kaatanu konetta. Sitten poistin kaiken mahdollisen Mozillaan liittyvän koneelta ja asensin kokonaan uudelleen Mozillan ja ajattelin, että nyt saan tehdasasetuksilla Firefoxin. Mutta enpä saanutkaan, vaan Fiorefox haki automaattisesti Cromesta kaikki kirjanmerkit ja asetukset, enkä edelleenkään saanu Mozillaa tehdasasetuksilla. Merkillisintä tässä on se, että se löysi jostain kaikki entiset asetuksetkin, jotka olin Mozillaan laittanu siinä vanhassa Mozillassa, vaikka kaikki oli poistettu resurssien hallintaa myöten, mitä sieltäkin Mozillan nimellä löytyi. Ja vika periytyi edelleen ja veikkauksen sivu kaatoi koneen. Nyt alkoi vitsit olemaan vähissä. Mutta sitten löysin vielä Mozillasta sellaisen ominaisuuden, kuin "käynnistä Mozilla vikasietotilaan". Ja jes, nyt kaikki toimikin normaalisti, eikä veikkauksen sivu kaatanu konetta, vaan aukesi normaalisti. Vikasietotilassa oli mahdollisuus palauttaa Mozilla tehdasasetuksiin, jossa se lisäosia myöten poisti kaiken turhan. Minulla ei ole ollu kuin adblock plus Mozillassa jonkun aikaa, jonka sitten poistin, mutta siitä saattoi jäädä joku juttu Firefoxiin, joka viimeisimmässä päivityksessä sotki koko jutun. Nyt tehdasasetusten palautuksen jälkeen toimii veikkauksenkin sivu. Asetuksetkin oli tehdasasetuksilla ja toimii, vaikka muutin asetukset sellaiseksi kuin oli ennenkin ollut. Siis Mozilla Firefoxissa on se paha vika, että se asentaessa hakee automaatisesti toisesta selaimesta kaikki tiedot, asetukset ja kirjanmerkit, tätä sen ei pitäisi missään nimessä tehdä, vaan haku pitäisi tehdä vain jos käyttäjä itse ne haluaa hakea. Tässä merkillisessä viassa vika näköjään periytyi ja vika pysyi toimintakunnossa, vaikka se kiersi Cromen kautta!! Siis jos teillä on häiriöitä Mozillan kanssa, palauttakaa vikasietokäynnistyksen kautta tehdasasetukset. Vikasietokäynnistys löytyy käynnistä valikon, kaikki ohjelmat ja sieltä Mozillan ohjelman alta. Mitäs tästä sanotte, onko kokemuksia? Mutta jokatapauksessa tärkeää uutta tietoa.
    Sen vielä lisään, että epäilyt kohdistuu vahvasti siihen adblock plussaan jonka olin poistanu. Tämä siksi, että mulla on tämän pöytäkoneen, jossa vika oli, lisäksi läppäri, jossa myös Xp-järjestelmä ja F-secure, eikä siinä tämä vika ilmennyt, eikä tässä läppärissä ole koskaan ollu Adblock plussaa, eikä muutakaan ylimääräistä ja veikkauksenkin sivu toimi. Ainoa ero läppäriin oli tämä adblock plus. Siksi epäilen vian johtuvan siitä.
    Oppia ikä kaikki, toivon jotain kommenttia. Olis kiva joku mielipide kuulla.
     
  4. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    Kokeilinpa tuota Veikkauksen sivua, mutta vaikka AdblockPlus onkin niin ei kaatunut. Tuo sivusto käyttää myös Javaa, kun näytti avautuvan tuonne alas. Aikamoisen sekavat sivut noin muutenkin. XP Pro SP3 ja Firefox 3.6.13
     
  5. DVB-G

    DVB-G Käyttäjä

    Liittynyt:
    05.03.2003
    Viestejä:
    10 281
    Saadut tykkäykset:
    30
    https://www.veikkaus.fi/
    Siis tuoko sivusto?

    TuliKettu 3.6.13 ei kaadu minulla. Vaikka ne animaatiot pyörivät ja video siis voisi laukaista koneen kaatumataudin.

    Adblock Pro minulla tosin on, mutta mistäs tietää onko se juuri tähän selaimeen asennettuna?



    Miten olisi vian syynä heikentynyt kontakti näytönohjaimessa (siis emolevyliitin tai virtakaapeliliitin)? Hapettumaa kontakteissa. Vian laukaisija (jokin nettiselain) ei siis itse ole syyllinen, vaan katalyytti tai indikaattori syvemmälle ongelmalle.

    Helpoin tapa sulkea tämä liitinteoria pois on ottaa näytönohjain irti emolevyltä ja mahdollinen virtakaapelisto myös irti näytönohjaimesta. Ja panna takaisin paikalleen. Koneesta tietysti pitää olla 230 voltin jännite fyysisesti katkottuna operaation ajan. StandBy/Hibernaatio-lepotila ei riitä, emolevy on sen aikana virroitettu ja silloin ei saa poistaa/lisätä emolle mitään.

    Jaa että on integroitu näytönohjain emolla? Sitten kyse on jostain muusta.

    Minulla on yksi ilkeä emolevy, jossa on huonoja kontakteja näytönohjaimen virransaannissa. Pitää ainakin kerran kuussa väännellä näytönohjainta liittimessään, että kontakti hieman elpyisi. Sama kone kyseessä, joka alkaa sekoilla ilmankosteusmuutoksien aikana. Pitänee päästää moinen kenkkuava emorakkine pois päivittäiskäytöstä ja siirtää sen työt toiselle koneelle.

    .
     
    Viimeksi muokattu: 07.01.2011
  6. jortti

    jortti Guest Guest

    Liittynyt:
    31.03.2007
    Viestejä:
    36
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuri tuo veikkaus.fi sivu. Jokatapauksesssa vika korjaantui, kun Mozillan aukaisi Mozillan omaan vikasietotilaan, jossa sai kaikki asetukset ja systeemit palautettua tehdasasetuksille. Sen jälkeen vaikka asetukset laittoi mieleisekseen ja laittoi uudet kirjanmerkit, kaikki toimi kuin ajatus. Uusilla veikkauksen sivuilla on paljon monimutkaisia liikkuvia mainoksia ja siksi ajattelin, että vaikka Adblock oli poistettu, siitä saattoi jäädä jotain sellaista sotkemaan tulikettua, että se ei enää ymmärtäny uusia raskaita mainossivuja ja kaatoi koko koneen, siis näyttö meni mustaksi ja kaikki lakkasi toimimasta, eikä konetta saanu sammumaan kuin virtakytkimestä. Ja toistettakoon vielä, että läppärissä ei tuota ongelmaa ja kaatumista ollut ja siinä aivan samat järjestelmät ja ohjelmat. Ainoa ero on ollu tuo, että läppärissä ei ole ollu Adblock plussaa.