DVD Plaza Forums  
Mainostilaa tarjolla! Lue lisää.
Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  Julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Myydään/Ostetaan/HUUDA! ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  

Go Back   DVD Plaza Forums > DVD-laitteet > DVD-soittimet

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 4.50 average. Display Modes
Old 16-07-2007, 12:04
Lepi79 Lepi79 is offline

Send a message via MSN to Lepi79
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=65287

Tossa olisi arvostelu ja mun mielestä ihan juttu olikin.Kannattaa lukea.
Reply With Quote
Old 17-07-2007, 21:38
ElvisThePelvis ElvisThePelvis is offline

Ei sittenkään mitään...

Last edited by ElvisThePelvis; 17-07-2007 at 22:05.
Reply With Quote
Old 18-07-2007, 11:46
satanthresher satanthresher is offline

Onko nyt niin, että scartin kautta kytkettynä tämä soitin on tosiaan huono, kuten tuolla aiemmin puhuttiin? Tulevaisuudessa (ehkä ensi kesänä) on kunnon töllökin luultavasti hankinnassa, mutta siihen asti käytetään tuota vanhaa kuvaputkea.
Reply With Quote
Old 18-07-2007, 14:15

Quote:
Originally Posted by satanthresher View Post
Onko nyt niin, että scartin kautta kytkettynä tämä soitin on tosiaan huono, kuten tuolla aiemmin puhuttiin? Tulevaisuudessa (ehkä ensi kesänä) on kunnon töllökin luultavasti hankinnassa, mutta siihen asti käytetään tuota vanhaa kuvaputkea.
Olet samassa tilanteessa kuin minä (tosin taidan saada oman littuni, Sony D3000, ensi jouluna jo). Minulta meni H/K:n dvd-soitin (joka muutenkin on kyllä käyttöikänsä temppuillut) lopullisesti rikki muutama kuukausi sitten, ja kun ns. "kaksi kärpästä yhdellä iskulla" vaihtoehtoni, Sony HXD870 on saanut kamalia arvosteluja, niin dvd-soitin on hakusessa. Asiasta ehdin kysyä jo Marekilta, ja yllätyksettömästi vastaus oli Oppo 981HD. Kuulemma Scartin kautta kuva ei ole paras mahdollinen, mutta tuskinpa se niin huono on, että kannattaa vain sen takia harkita jonkun muun soittimen (Marek ehdotti Denon 1930:ntä jossa on kuitenkin omat ongelmansa) hankintaa. Cambridge Audio DVD89 on yksi vaihtoehto, mutta Oppo taitaa peitota sen kaikessa.
Reply With Quote
Old 22-07-2007, 01:49

Olen valmiiksi polttanut tyhjälle CD-R -levylle uusimman firmwaren, kun Opponi saapunee postissa maanantaina tai tiistaina. Haluaisin pelata varmaan päälle ja kysyä eräästä kohdasta päivitysohjeessa:

Quote:
5. Switch on the DVD PLAYER, and open the tray.
6. Put the firmware disc to tray and close the tray.
7. Waiting, while the update help message display on TFT, press the "PLAY" button. The help message on screen will show "FILE COPY"
8. After the files are copied(30 sec), the tray will eject automatically. Take out the disc and wait till the tray closes automatically!! The OSD Will show "Waiting, Update......." Note: At this time, updating doesn't finish. Must not power down it
9. Waiting(2-3 min), when the update is finished, the DVD player will reset automatically.
10. Switch off the DVD PLAYER
http://www.opposhop.com/en/help/29/o...981hd_firmware

Elikkä tuo 7. kohta. Tarkoittaako tuo siis sitä, että dvd-luukun sulkemisen jälkeen täytyy odottaa, jotta "update help message" tulee näyttöön, ja sen jälkeen painaa "PLAY":tä? Minusta tuo kohta on hieman epäselvästi sanottu.
Reply With Quote
Old 22-07-2007, 17:35

Quote:
Originally Posted by ElvisThePelvis View Post
Olen valmiiksi polttanut tyhjälle CD-R -levylle uusimman firmwaren, kun Opponi saapunee postissa maanantaina tai tiistaina.
Kerrohan toki täälläkin mietteitä soittimesta scartin kautta käytettynä kunhan opposi saat. Itse en ole vielä tohtinut laittaa tilaukseen.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 14:56
Avenkeri Avenkeri is offline

Send a message via ICQ to Avenkeri Send a message via MSN to Avenkeri Send a message via Yahoo to Avenkeri
Scartin kautta soitin ei todellakaan toimi hyvin, RGB-kuva on ylikirkas sekä soitin ei tue kuvasuhdetietoja.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 15:11

No niin, nyt on Oppo 981HD kotona. Täytyy sanoa, että ei tätä soitinta ole turhaan hehkutettu: koko paketti huokuu ns. Apple-filosofiaa, jossa jokaiseen yksityiskohtaan on panostettu. Laite oli pakattu yksinkertaisen tyylikkäästi ja hyvin, kaukosäädin ottaa sisäänsä normaalia pienempiä paristoja (kevyempi, pienikokoisempi) ja on erittäin mukava kädessä ja helppo käyttää, ja itse laite on yksinkertaisen tyylikäs. Jopa se hieman stressaamani firmware upgrade oli loppujen lopuksi todellista lastenleikkiä (minulla päivittäminen vei alle puolet siitä ajasta, mitä Oppo sanoo sivuillaan siihen menevän).
Päivittämisen jälkeen pitää vaan muistaa tehdä kaikki setup-asetukset uudestaan ja "9210" kautta käydä säätämässä region code "0":ksi.

No entäpä sitten suorituskyky... En ole tässä ehtinyt kauheasti vielä tätä käyttää. Vähän Harry Potteria olen katsonut (kertausta ennen uusimman elokuvan katsomista), ja RGB Scartin kautta kuva on tosiaan hieman ylikirkas, muttei minusta mitenkään häiritsevästi (minulla siis on 32" Sony CRT ja voi olla mahdollista, että esim. erilaiset näytöt, littunäytöt jne., toistavat sen ylikirkkauden räikeämmin). Kuva oli minusta lämpimämpi ja huomattavasti tarkempi kuin kummallakaan aiemmalla Harman Kardonin dvd-soittimella. Mainittakoon vielä, että tämä laite on tosissaan nopea käyttää!

Eli näin pikaisen käytön jälkeen pakko se on minunkin yhtyä Oppon ylistäjiin. Vaikka kehityksen mennessä eteenpäin hinnat ovat dvd-soittimien osalta laskeneet, niin minua hieman vaivasi se, saanko tässä nyt jonkun halpissoittimen -- sellaistahan en lähtenyt hakemaan. Nyt kuitenkin olen vakuuttunut, että sain kaikin puolin toimivan ja viimeistä yksityiskohtaa myöten erinomaisen dvd-soittimen, ja jos olisin päätynyt vaikka Yamaha S1700:n (kun siinä se Scart olikin), niin en usko, että olisin ollut tyytyväisempi.

Suosittelen tätä ehdottomasti -- niillekin, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä eli sinnittelevät vielä CRT TV:llä ennen litun ostoa. Se RGB Scart kuva ei todellakaan ole huono. Ehkä meidän foorumin haukansilmät omaavista löytyy sitten niitä jupisijoita, mutta en minä ainakaan voi millään ymmärtää, jos joku väittäisi Oppon Scart-kuvan olevan huonolaatuinen.

EDIT: Lisätarkastelun jälkeen kuva olikin ehkä hieman enemmän ylikirkas (muttei mitenkään överisti) kuin ajattelin sekä aavistuksen kohinainen, mutta edelleen mielestäni tarkempi ja lämpimämpi kuin H/K:n soittimillani. Ja edelleen olen sitä mieltä, että Scartin kautta tämä oli erinomainen ostos -- kunhan vain jossain vaiheessa aikoo ostaa sen HDMI-litun.

Last edited by ElvisThePelvis; 23-07-2007 at 15:29.
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 18:28
HulluHevari HulluHevari is offline

Itse kyllä hieman petyin siihen että ei Oppon Dvd-kuva HDMI:n kautta kuitenkaan ollut järisyttävästi parempi kuin mitä XO:lla ja Vga:lla.

Odotin että ero olisi ollut huikea, toisaalta se kertoo myös sen että kyllä XO:kin skaalaa ihan ok.

Se on selvä puute että soitin ei HD-kuvia toista cd-r:ltä, tosin siihenkin voin tuota boxia käyttää.
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 11:30

Quote:
Originally Posted by Avenkeri View Post
soitin ei tue kuvasuhdetietoja.
Tuo taitaa olla jo liian suuri puute omaan käyttöön. Tällä hetkelläkin kun elokuvien katselu kuitenkin onnistuu ja soitinta hamusin lähinnä helppokäyttöisyyden takia.
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 14:04

Nyt olen jo muutaman elokuvan ehtinyt kokonaan katsoa Oppollani, ja täytyy sanoa, että minusta on ollut erittäin miellyttävä niitä katsoa (RBG Scartin kautta). Se pienoinen ylikirkkaus jotenkin lisää elokuvaan tunnelmaa, ja kuten sanottu, Oppo tuntuu paljon tarkemmalta kuin aiemmat dvd-soittimeni. Mainitsin jotain kohinasta aiemmin, mutta se taisikin olla enemmän dvd-levyn vika, sillä muuten ei kohinaa ole näkynyt tippaakaan (huomattavasti). Ja kuten sanottu, todella nopea ja helppokäyttöinen tämä Oppo on. Ja vakaa myös!

Eli olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni, enkä todellakaan harkitsisi muun dvd-soittimen ostamista enää. Oppo 4ever!
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 14:29
dea dea is offline

Mistäs ihmiset ovat näitä Oppojaan ostelleet?
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 15:00
Lepi79 Lepi79 is offline

Send a message via MSN to Lepi79
http://www.mareks.fi/?p=productsList&iCategory=8

Tuolta niitä saa.
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 15:23

Quote:
Originally Posted by Lepi79 View Post
Joo, eipä sitä muualta kannatakkaan hankkia (ja eipä niitä vaihtoehtoja Suomessa paljon olekaan). Oppo oli ensimmäinen asiointini Marek Soundilla, ja voin vakuuttaa, että tilaaminen oli helppoa, nopeaa ja kaikin puolin ensiluokkaista. Asiakaspalvelukin oli ystävällistä ja loistavaa.
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 17:31
HulluHevari HulluHevari is offline

Itse ostin Elektronista, eipä hopeista muilla ollutkaan hyllyssä.

Asiointi aina sujunut, olen näyttiksen, kuulokkeet, piuhoja etc. ostanut ennenkin tuolta, ilman ongelmia.
Reply With Quote
Old 24-07-2007, 22:09
srout srout is offline

Täältäkin löytyy, Schenker tuo kotiin.
Firmwarejakin löytyy.
http://www.opposhop.com/

Seppo
Reply With Quote
Old 26-07-2007, 09:56
tilli_s tilli_s is offline

Itse laskisin melko paljon mahdollisille takuujutuille... Marekin takuukäsittelyjä ei voi kuin ihmetellä todella positiivisesti. Suosittelen vilpittömästi!
Reply With Quote
Old 28-07-2007, 17:00
Heikki Heikki is offline

Onko kukaan päivittänyt soitinta Macin kautta? Itsellä Oppo herjaa, että unknown disc kun laittaa Macilla poltetun cd-r-levyn sisään.
Reply With Quote
Old 28-07-2007, 17:06
iku-tursas iku-tursas is offline

Päivitin 971:n Macillä, ei pitäis olla mitään eroa valmiin kuvan poltossa.
Reply With Quote
Old 28-07-2007, 17:32
Heikki Heikki is offline

Quote:
Originally Posted by iku-tursas View Post
Päivitin 971:n Macillä, ei pitäis olla mitään eroa valmiin kuvan poltossa.
Eihän sitä cd-r levyä tarvitse mitenkään alustaa? Riittää, että raahaa sen 935-nimetyn tiedoston sinne cd-kuvakkeeseen?
Reply With Quote
Reply

Bookmarks

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules