Nimittäin 1h ja 35min. Viimeinen työpäivä. Aaahh! Vähän on kyllä haikeaa jättää ihanat työkaverit ja varsinkin meidän kesäihmisten välillä vallinnut hieno henki. Mutta on se kiva päästä laiskottelemaan (eli opiskelemaan), kun ei tartte nousta aamulla luennolle jos ei millään jaksa .
Suunnitelmia ei ole, kesän päätös oli oikeastaan viime viikonloppuna, joka venyi vähän kun vielä maanantainakin istuttiin terassilla tappiin asti.
Vietin tämän viikon syyslomana ja maanantaina aloitan työssäoppimisjakson eräässä paikallislehdessä, sitä kestääkin kahdeksan viikoa ja siihen perään pari viikkoa vapautusta opiskelusta, eli kouluun menen seuraavankerran vasta marraskuussa.
Originally posted by glottis Venetsialaiset= mökki/huvilanomistajien pääjuhla
Eikös venetsialaisia vietetä lähinnä tuolla suomenruotsalaisilla alueilla ja tornion-seudulla. Taitaa olla koko "juhla" ruotsista peräisin. Tälläisen käsityksen olen ainakin joskus saanut. Muistelen että kun olin intissä ja oli "gines" venetsialaisten aikaan niin kokkola-vaasa-seudun tyypit oli viemessä loma-anomuksia muovipusseittain että pitää päästä lomille mutta kukaan ei tainnu päästä (syy: ampumaleiri tmv.), sitten ne oli valmiita "vetämään_ranteet_auki".
Originally posted by Hak Eikös venetsialaisia vietetä lähinnä tuolla suomenruotsalaisilla alueilla ja tornion-seudulla. Taitaa olla koko "juhla" ruotsista peräisin.
Itselleni kyseinen juhla oli tähän asti aivan tuntematon. Nyt Googletuksen jälkeen olen taas hieman viisaampi: