Olen suunnitellut aloitavani kotona kuntopiiriharjoittelun joka sisältäisi ainakin vatsat, selkä, punnerrukset, jotain pientä haukkarille käsipainoilla (ojentajat tullee kuritettua ainakin alkuun noilla punnerruksilla vuoronperään normaalisti / kapeasti), (askel)kyykkyä, ehkä vielä olkapäille pystypunnerrus sekä lopuksi kulmasoutu. Tarkoitus olisi pitää reenikerrat suht. lyhyinä, ehkä noin puoli tuntia - kolme varttia / kerta (sis. 4 sarjaa ja sarjojen välissä ~1min hengähtäminen), mutta sitten kovemmalla sykkeellä, mikä kuntopiiriharjoittelun idea käsittääkseni onkin. Välineurheilusta en sinällään koskaan ole perustanut sen kummemmin, mutta tanko + siihen vähän malmia kämpältä löytyy ja sitä tuossa voisi ihan hyvin hyödyntää. Tulisiko tuo em. setti rykäistä läpi kerran päivässä vai mieluummin esim. ma-ke-pe systeemillä?
Asiaa kun olen tutkiskellut olen molempiin vaihtoehtoihin törmännyt mutta oma järki sanoisi että tuo lepopäivä välissä voisi tehdä ihan tosissaan höpöä lihasten palautumisen suhteen eli jälkimmäinen vaihtoehto lienee parempi?
Mitäs Plazan reenigurut on mieltä? Ja jos jollain täällä on enemmältikin kokemusta kuntopiireistä sun muista kotona / reissussa suoritettavista (kehonpaino)hitkutteluista (tootsi ainakin tuossa yllä jo aihetta vähän avasikin oman reeninsä kautta) niin kuulisin toki mielelläni mielipiteitä ja kommentteja siitä mikä on kullekin toiminut. Pääpointtina tässä omassa kikkailussa tulisi olemaan lähinnä yleisen kestävyyden parantaminen sekä myös painonpudotus jossain määrin.

Vastaa lainaamalla
Voin suositella