Pitkään olen ollut ostamassa tykkiä mutta homma on aina kaatunut siihen että en ole kerralla löytänyt taskun pohjalta n. 2000-3000 euroa mitä valmis FullHD 3D setup valmiskankaineen vaatisi. Menin sitten hetken mielijohteesta ostamaan käytetyn HD Ready tykin joka on sikäli hyvä vaihtoehto että minulla on tykille tulevaisuudessa myös työkäyttöä jos päivitän tykin uudempaan. Enkä muutenkaan ole ikinä oikein ollut teknologian kärjessä. Tähän asti on kelvannut 51" projektioTV jolle matsku on tullut SuperVHS-piuhallaJoten parannus on silti huima vaikka heijastaisin tuon kuvan seinään ja tykki olisi olkkarin pöydällä.
Eli aloitetaan tämmöinen pihistelyprojekti jos tästä olisi jollekin apua. Päivitän tähän listaan kaikki tuotteet mistä olen ne löytänyt mahd. halvalla ja katsotaan lopuksi millaisen investoinnin n. 100-120" HDReady kuva vaatii. Toivoisin että saisin vinkkejä hankintapaikoista ja muistetaan että vaikkakin olen budjetilla liikenteessä niin ihan halvinta kiinasontaa en ole silti ostamassa. Eli sanotaanko näin että en osta halvinta... mutta ostan hinta-laatusuhteeltaan parhainta tavaraa
Kertokaa mitä muuta tarvitsen. Äänentoisto löytyy jo (Sonyn joku 5.1 vahvistin + Wharferdale 10-sarjan setti), samoin BluRay-soitin (joku Harman Kardon).
OSTOSLISTA:
Optoma HD72i -hankittu- 278,50 euroa postikuluineen (alle 100h käytetty, löydetty tämän foorumin myyntipalstalta)
10 metriä HDMI-piuhaa -?-
Tykkiteline kattoon tai takaseinään -?-
100-120" Screeni -?-
KOKONAISKUSTANNUKSET: 278,50 (tavoite pysyä ihan vaan periaatteesta alle 600,- ... katsotaan onnistuuko)
Eli:
mistä 10m HDMI joka ei pätki?
mistä halvin mahd. tykkiteline? Voisiko huokein ratkaisu olla rakentaa pieni hylly takaseinään vai olisiko jossasi huokeita kattoasennettavia putkimallisia telineitä?
screeni menee varmaan itseväsäämiseksi? Ei haittaa kyllä yhtään. Toinen vaihtoehto maalata seinä mutta vuokra-asunnossa saattaisi aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa![]()

Joten parannus on silti huima vaikka heijastaisin tuon kuvan seinään ja tykki olisi olkkarin pöydällä.
Vastaa lainaamalla