Viestin alkuperäinen lähettäjä:
PeteK
Uunituore omakotitalo huutaa apua verkkolaitteiden kanssa.
Case on tämä:
-kolme kerrosta, kivitalo
-Kellarissa, perimmäisessä nurkassa olevassa teknisessä tilassa on Elisan tuoma kuituboksi (wlan + 4 porttia)
-Joka huoneessa 2kpl cat6(kai?) verkkopistoketta yhteensä 14kpl
-Taloon tarttisi saada WLAN, joka toimii joka huoneessa, tuskin onnistuu yhdellä tukiasemalla, ainakaan tuolta teknisestä tilasta ei verkko kuuluu koko taloon.
-Kotiteatterihuone on kellarissa, jossa HTPC, jolla kaikki MP3:t, kuvat, tv-tallenteet, yms. näihin pitää päästä käsiksi muualta
-Olohuoneessa Sonos ZP120, pariin muuhun huoneeseen tulossa myös Sonos, ohjaus Ipadilla ja parilla Android -luurilla
-Nyt mulla on ton kuitupäätteen persuuksissa joku halvin mahdollinen 10-porttinen kytkin, josta piuhat sitten eri huoneisiin. Olohuoneessa WLAN boksi sohvan alla. En saanut Sonosta ohjattua Ipadilla, joka ottaa yhteyden olohuoneen WLANiin, muuten kuin ottamalla NAT:in pois.Ja nyt tohon WLAN boksiin ei saa yhteyden kuin toi Ipad. Muut laitteet ottaa yhteyden tonne kellarin WLAN boksiin (joka siis ei kuulu koko kämppään).
Siis mitä komponentteja tarvitsen, jotta kaikki pelaa? (WLAN joka huoneessa, Sonos ohjaus langattomilla laitteilla jne.)
Laitoin kuvankin aiheesta.
Itse olen ihan noviisi näissä, joten rautalangasta, kiitos.