Haluaisin hankkia entry-level-tyyppiset hifi-laitteet tai ylipäätään jotain, mikä kuulostaisi paremmalta kuin Logitechin multimediakaiuttimet tai HyperMegaBass teinix-stereosarja. Olen kuitenkin asian suhteen vielä sen verran aloittelija, että kaipaisin vähän kokeneempien vinkkejä ennen kuin lähden kaupoille.
Tarkoituksena on siis hommata stereovahvistin ja kaiutinpari. Alla muutamia speksejä hankinnalle:
- Pääasiallinen käyttötarkoitus musiikin kuuntelu, lähtönä Spotify premium-laadulla, MacBookista langattomasti AirPorttiin, josta analoginen/digitaalinen signaali vahvariin
- Toissijaisena käyttötarkoituksena television äänentoisto. En ole kuitenkaan kiinnostunut monikanavaäänestä.
- Subwoofer ei mahdu tällä hetkellä budjettiin, mutta joskus tulevaisuudessa on toki kiinnostusta laajentaa äänentoistoa sen avulla
- Kuuntelutilan koko n. 30 m2
- Budjetin yläraja 1000 €, mutta mielelläni selviäisin halvemmalla, mikäli se nyt on mahdollista...
Olen alustavasti suunnitellut seuraavaa settiä:
- Kaiuttimiksi: Genelec 8020B
- Vahvistimeksi jokin seuraavista: Onkyo A-9155, Denon PMA-510AE, Sony STR-DH100
Mitää kovin päteviä argumentteja yllä olevien laitteiden valintaan minulla ei ole. Genelecit tulivat tietenkin ensimmäisenä mieleen, kun aika moni niitä kehuu ja ostaa. Vahvistimet katsoin lähinnä halvimman hinnan perusteella Verkkokauppa.comin valikoimasta.
Kuulisin mielelläni kommentteja yllä olevasta setistä. Toisaalta kuulisin mielelläni myös jonkin vaihtoehtoisen ehdotuksen, sillä en haluaisi lähteä liikkeelle sillä ajatuksella, että Genelecit ovat ainut autuaaksi tekevä vaihtoehto.
Kommentteja, ajatuksia?

Vastaa lainaamalla
Loppukaneettina kehoittaisin myös lukemaan muitakin palstoja saadaksesi vähän laajempaa perspektiiviä...
)