Onko kukaan plazalaisista sijoitanut vielä paljon esillä olleeseen Nescafé Dolce Gusto -laitteeseen? Kiinnostuin siitä itse sillä laitteet vaikuttavat tyylikkäiltä (eritoten CIRCOLO) ja satunnaisena kahvinjuojana, joka oikeastaan tykkää vain erikoiskahveista, tuonhintainen laite olisi sopiva.
Onhan näitä laitteita kutsuttu toki huijaukseksikin ja osa sanoo vedenkeittimen ja pussikahvin ajavan täysin saman asian. Tietenkin kovemmat kahvinjuojat myös vaahto suussa ylistävät omia monen sadan tai tuhannen euron keittimiään. Toisaalta harva meistä haluaa sijoittaa kahvinkeittimeen esimerkiksi 1500 euroa.
Ammattilaitteita halvempi hinta näkyy noissa Dolce Gustoissa muovisuutena. Kävin itse asiassa hypistelemässä tuota itseä kiinnostavaa punaista CIRCOLO-mallia. Vaikka siinä muovisia osia olikin, niin kyllä se kohtuullisen jykevältä tuntui (ei miltään lelulta kuitenkaan).
Dolce Gusto -harrastuksessa pitää tietenkin säästäväisen sitä miettiä mistä noita Dolce Gusto -kapseleita hankkii. Alhaisimmat hinnat Suomessa vaikuttavat olevan 5.10 euron luokkaa (käsittääkseni tällä rahalla saa kahdeksan kuppia kahvia) ja kalleimmat 5.90 euron luokkaa. Tässä tietenkin herää kysymys saisikohan noita mistään ulkomailta tilattua edullisesti. Henkilökohtaisesti olisin Cappuchinosta ja Mochasta kiinnostunut.

Vastaa lainaamalla
. Olen varmasti jäävi arvostelemaan tätä, koska en ole koskaan hurahtanut näihin "erikoiskahveihin". Juon ja maistelelen kyllä kaikkea mutten ole löytänyt ihan normaalin kahvin voittanutta. Caffè lattekin on mielestäni vain hieno nimi maitokahville... olkoonkin että pohjana on espressoa ja lantrinkina vaahdotettua maitoa.

Taas toisaalta erinomaisen designin takia tämän olisi voinut sijoittaa vaikka olohuoneeseen.