Minulla on ongelmana äänen ja kuvan epäsynkka elokuvissa. Ongelma on mielestäni suurempi blue-ray -leffoilla kuin dvdv-leffoilla, ja tuo vielä hieman mielestäni vaihtelee leffakohtaisesti. Näyttiksenä on HD5750 ja äänet menevät koneelta vahvistimelle spdiffinä. Sonyn vaffissa palaa sininen dekoodausvalo, eli DD ja DTS-äänet sen perusteella purettaneen vasta vaffissa, kuten pitäisikin. HD-ääniä en edes yritä saada ulos, vaan tyydyn perinteisiin. Toistinsoftana on PDVD 9 ultimate.
Kodekkipakettina on asennettuna fddshow, mutta myös esim. Haalin Mediaslitter löytyy koneelta. Olen hieman hukassa nöiden kodekkien suhteen, enkä edes osaa sanoa, mitä kodekkeja PDVD 9 minun tapauksessani nyt käyttää.
PDVD:n asetuksista en löydä oikein sopivia säätöjä (voi olla että en vain löydä), ja fddshow:n asetukset tuntuvat sen verran monisäikeisiltä, että niitä ei uskalla suuremmin lähteä muuttamaan.
Eli apuja kaivattaisiin ja kohtuu laaja on samalla kysymys: Mistä tuota ongelmaa kannattaisi lähteä ratkomaan, PDVD:n asetuksista, fddshow:n asetuksista vai mistä? Vai auttaisiko playerin vaihto PDVD:stä johonkin toiseen tässä tilanteessa?
Kiitti avusta!

Vastaa lainaamalla