Olen katsellut itselleni kohtuuhintaista LCD tykkiä ja silmääni on sattunut Sonyn VPL-CX4. 1024x768 resoluutio ja 1000 ANSI lumenia vaikuttavat erittäin hyvältä. Koska tulen käyttämään tykkiä myös datakäytössä, niin olisi suotavaa että tykki kykenee tuohon XGA-resoon.
Onko kukaan koekatsonut tuota tykkiä ja jos on, niin soveltuuko se mielestänne pääasialliseen videokäyttöön? Hinta ei ole aivan ylitsepääsemätön, n. 3300€.
Olen koko kevään 2002 etsinyt videotykkiä samantapaisilla kriteereillä.
Tämän Sony tykin kokeilin, mutta voiton vei lopulta Hitachi 275W koska sen tuottama kuva oli samalta etäisyydeltä paljon suurempi. Hintaluokkakin oli sama.
Ostin omani Kruunuradiosta. Kysy myyjää Heikki Konttista ja sano minulta terveisiä.
T. LAre
(Edit = typoja yritetty korjata)
Viestiä muokkasi viimeksi LareHir; 29.05.2002 kello 01:21.
Kävin katsastamassa VPL-CX4:sta Proav:ssa Hakaniemessä ja en oikein pysty sanomaan mitään, sillä heidän katselutilansa olivat heikot. Kuva kiehui aivan älyttömästi ja tykissä oli muutenkin säädöt aivan päin... On todella hauskaa ajaa 45min ruuhkassa demoon kun ei demosta tule perillä yhtään mitään!
No, kävin Videotykki OY:ssä katsastamassa Panasonicin paljonpuhutun PT-AE100E:n, jossa on tämä 16:9 native kenno. Hintaa 1950€, kuva omasta mielestäni todella hyvä hintaisekseen (vaikka forumeissa onkin puhuttu paljon pas*aa laitteesta) sekä liikkeen palvelu todella ystävällistä. Datakäyttöön tykkiä ei voi juurikaan käyttää, mutta Powerpoint taipuu kylläkin ihan kivasti ja miksei myös jotkin pelit. Laitoin tilauksen sisään ja otin samaan kauppaan kattotelineen ja räätälöidyn hämähäkin tykkiä varten, hinta +150€. Yhteensä 2100 euron kauppa, joten olen todella tyytyväinen.
- Von Pantzer
PS. Niin, ja tuota VPL-CX4:sta ei voi kattoasentaa. Ihan vaan tiedoksi kaikille.