Eksyin tänään Stockkan "hulluille päiville" ja yllätyksekseni löysin wanhoja klassikkoja edulliseen hintaan. Ostin mm. "Philadelfia Experiment", "Kaikki isäni hotellit", "Osterman Weekend" ja "Neljäs sopimus (Fourth protocol)".
Miltei kaikki muutkin Futurefilm:n elokuvat olivat 4:3 (1.33:1) formaatissa. En tiedä, joten en voi väittää, mutta tuntuvat kylmiltä VIDEO => DVD kopioilta (siis en väitä, että näin on.)
Olen vasta ehtinyt tutkimaan tuon "Philandelpia Experiment":n ja kuvanlaatuun olin hieman pettynyt, mutta eipä se paljoa maksanutkaan, 69,-
Onko muilla kokemuksia tämän ks. "tuottajan" leffoista? (Kun en parempaakaan nimitystä keksi)
Tutkin nuo loput filmit huomenna ja kerron, jos jokin tämän viestin sisällöstä ei pidäkään paikkaansa.
F1nn muutes.
Sulla vielä se 325-soitin? Toiminut hyvin ja silleen? Kauankos se on nyt ollut sulla? Montakos levyä kertynyt? Harmittaa itseäni kun oma soitin ei tue cd-r. Nohnoh. Hirvee ristikuulustelu päällänsä
Ostin Future Filmin tuotoksen Telemarkin sankarit joka on natsi-aiheinen sotaelokuva. Siinä kuvan laatu oli ihan siedettävä, 2.35:1 laajakuva ei kuitenkaan 16:9. Hintaa tällä oli 89mk, siis paikallisessa Prismassa. Phantom of The Operassa taitaa olla ainoana 16:9 kuva mutta suurin osa on, ikävä kyllä, 1.33:1 koko kuvalla. Korjatkaa jos olen väärässä. Sinäänsä hyvä asia että kuvien hinta alkaa olla kohdallaan ja varsinkin jos maksaa vain 69mk.
Ensimmäiseksi positiivinen yllätys: Fourth Protocol - Neljäs Sopimus, on kuin onkin joko 1.85:1 tai 2.35:1, mutta letterbox-versio joka tapauksessa, eikä 1.33:1 kuten paketissa sanotaan.
Muuten löydökset ovat sitä, mitä edellä. Kuvanlaatu tyydyttävä eikä extroja muuta kuin trailer. Mikä ei sinänsä liene yllätys 69,- kiekoissa.
Joka tapauksessa klassikkoina hintansa väärttejä.
kinslayer:
1. Stockmannin "Hullut päivät" kestävät neljä päivää, aina muistaakseni keskiviikosta lauantaihin. Niitä on ainakin joka syksy, ehkä keväisinkin, en muista.
2. DVD-soittimeni on DAV-S300 (eli kaikki samoissa kuorissa) ja on toiminut moitteetta jo 5 kuukautta. Ainoan ongelman on tarjoillut Disneyn Viidakkokirja, missä pitää painaa >> (FF), jotta pääsee alkuteksteistä eteenpäin.
3. Leffalistani löytyy netistä osoitteesta www.sunpoint.net/~thefinn MUTTA ei ole täydellinen. Nykyisellään leffoja on 44 eikä 35 ja graafinen ulkoasu ei toistaiseksi voisi vähempää kiinnostaa: lista on lista on lista...