Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 6 / 6

Aihe: Vahvistinsuosituksia Amphion Ion + Impact 400 -combolle?

Vahvistinsuosituksia Amphion Ion + Impact 400 -combolle?

Moro!

Musiikinkuunteluinto heräsi vuosien jälkeen ja niinpä hommasin alkajaisiksi 2.1. -setin Amphionilta - Ionit pääkaiuttimiksi ja Impact 400 matalaan päähän. Nyt hakusessa olisi settiin sopiva vahvistin, joko integroitu tai pienin varauksin AV hintaluokasta < 1000€. Käyttö musiikiin ja leffaäänten toistoon, ehdoton pääpaino (80/20%) musiikilla (jazz, Jack Johnson, britti-indie etc.) Olen kallistumassa perinteiseen stereovahvistimeen, toisaalta HDMI-liitäntä olisi ihan jees. Tällä hetkellä ajan kaiuttimia Tangentin pienellä AMP-30 Ampster - vaffilla, josta ei tunnu löytyvän puhtia ja tarkkuutta riittävästi. Vaikkeivät nämä hifistelyn termit ole itsellä hallussa, sanoisin, että haussa on "tarkka" ja "musikaalinen" peli. Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vinkeistä!

Samainen 2.1 setti löytyy itseltänikin ja stereovahvistin on ollut mielessä päivittää vanhan AV-vahvistimen tilalle.
    AV-vahvistinta en enää aio hankkia koska siitä jää käyttämättä ihan liikaa ominaisuuksia. Pääpaino kun on itsellänikin
    2-kanavakuuntelussa ja musiikissa. Monikanava ja -kaiutin kotiteatterin rakenteluun en enää lähde. Vähempi parempi

Itselläni on vaihtoehtoina oikeastaan 2 vahvistinta, joko Marantzin PM-7003 tai Denonin PMA-1500AE.

Vahvarin kaveriksi joko Marantzin BD-7003 tai Denonin DVD-1800BD bluray pyöritin. Kummassakin hyvälaatuiset 2ch analogiannot vahvarille. Kiinnostaisi vaan tietää mitä signaalia 2ch analogiannoista tulee bluray levyä pyörittäessä, varsinkin subitaajuksien osalta.
    Viestiä muokkasi viimeksi visionary; 25.02.2009 kello 13:24.

Jäähyllä
    Rekisteröitynyt
    huhti  2002
    Sijainti
    Azerbaidžan
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: visionary View Post
    Kiinnostaisi vaan tietää mitä signaalia 2ch analogiannoista tulee bluray levyä pyörittäessä, varsinkin subitaajuksien osalta.
    Sieltä tulee kaikkien muitten kanavien summa soittimen omalla downmix-prosessoinnilla höystettynä paitsi The LFE -kanava joka ei tule ollenkaan.

Rekisteröitynyt
    joulu  2000
    Sijainti
    Pori/Tampere
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: amarhi View Post
    Moro!

Musiikinkuunteluinto heräsi vuosien jälkeen ja niinpä hommasin alkajaisiksi 2.1. -setin Amphionilta - Ionit pääkaiuttimiksi ja Impact 400 matalaan päähän. Nyt hakusessa olisi settiin sopiva vahvistin, joko integroitu tai pienin varauksin AV hintaluokasta < 1000€.
    Audio Analoguen vahvistimia kuunnellaan suunnitteluvaiheessa myös Amphionin kaiuttimilla kuten myös toisin päin (Amphionin kehityksessä käytetään Audio Analogueta) ja yllätyin itse, kuinka läheistä yhteistyötä nämä kaksi merkkiä tekevät. Myös siitä syystä olen itse kallistumassa omassa vahvistimen etsinnässäni tähän merkkiin. Integroidut Primo-sarjasta voisivat mahtua antamaasi hintaluokkaan ja putkilla toteutettu esiaste tekee äänelle hyvää.

http://www.audioanalogue.com/linee.php?ID_linea=1
    Viestiä muokkasi viimeksi matti lammikko; 26.02.2009 kello 09:48.

Rekisteröitynyt
    elo    2001
    Sijainti
    Laukaa

Lightbulb

Olisiko uusia suosituksia tälle Amphionin 2.1-setille?

Rekisteröitynyt
    huhti  2005
    Sijainti
    Savonlinna
    Sori vaan kun olen joka ketjussa nyt mainostanut, mut musta mulla myynnissä oleva Creekin EVO2 vahvari sopisi sullekin loistavasti. Siitä löytyy preoutti, mutta se on highlevel eli tarvitset sellaisen johdon joka muuntaa highlevel-signaalin lowleveliksi. Sit jakotaajuuden säädät sen mukaan mitä nuo ionit toistaa.

Piuha: http://verkkokauppa.planeetta.net/ep...Products/80334

Tuossa subbarissa on speakerlevel inputti eli jos joku voi varmistaa, niin siihen riittäisikin pelkät tavalliset RCA:t vahvarin preoutista. Eli kaks mahdollista tapaa liittää löytyy.