Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 1 / 4 1234 Viimeinen
Viestit 1 - 20 / 63

Aihe: LG:n taulu-TV:n paneelin ja takuun kanssa olisi ongelmia

  1. #1

    Rekisteröitynyt
    touko  2008
    Sijainti
    Kerava Finland
    Viestejä
    30

    LG:n taulu-TV:n paneelin ja takuun kanssa olisi ongelmia

    LG:n taulu-TV:n paneelin ja takuun kanssa olisi ongelmia. Tarkempi malli laitteelle on LG 32LC2R. Laitteella on 2 vuoden takuu (ei ilmeisesti kuitenkaan käytännössä).

    Kuvaan on ilmaantunut ajan saatossa vaaleita pystyraitoja. Kiikutin laitteen paikalliseen valtuutettuun huoltoon tutkittavaksi LG:n tuen pyynnöstä.

    Soittivat sitten huollosta, että paneeli on loppu tai muuten vain tullut tiensä päähän. Infocare (varaosatoimittaja) ei suostu toimittamaan uutta panneelia huoltoliikkeelle, koska asiakas on heidän sanomansa mukaan omalla toiminnallaan saanut paneelin vikaantumaan vajaassa 2:ssa vuodessa. TV:täni korjannut henkilökään ei ymmärtänyt Infocaren toimia. Ovat kuulemma vaihdelleet takuuseen muihinkin merkkeihin paneeleita saman vian vuoksi.

    TV on ollut normaalissa koti käytössä mainitsemani vajaat 2 vuotta ja on nyt roskis kamaa. Soitto LG:n tukeen ja jälleenmyyjälle ei tuottanut toivottua ratkaisua. LG:ltä lupautuivat selvittämään tilannetta ja jälleenmyyjää (HH) asia ei kiinnostanut piirun vertaa. Ovat kuulemma takuun myöntäjän armoilla.

    Olisikin mielenkiintoista saada tietää, että löytyykö täältä kohtalotovereita? Jostain foorumista lueskelin, että samaa vikaa on ollut mm. Sony:n ja Samsungin laitteissa.

    Sinne meni 1200€ kuin kankkulan kaivoon. Saataapa hyvinkin olla, että seuraava TV on jonkin muun merkkinen kuin LG.

  2. #2

    Rekisteröitynyt
    syys   2001
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    750
    Infocaren pitää pystyä todistamaan väitteensä. Pyydä perustelut miksi asiakas on syypää vikaantumiseen.

  3. #3
    En ole ikinä nähnyt/kuullut että asiakas olisi ollut syyllinen LCD-paneelin vikaantumiseen. Plasma puolella on ollut kiinnipalamisia, mutta nämäkin korjaantuu lähes 100% kun annetaan valkoista pyyhkivää kuvaa.
    LCD-ruutuunkin kuva palaa kyllä kiinni, mutta vaatii todella paljon.

  4. #4

    Rekisteröitynyt
    tammi  2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195
    Ei jumalauta voi mennä omaan piikkiin, että TV kuluu loppuun 2 vuodessa! Toihan on ilmiselvä tuotteen virhe, jonka korjaaminen ei ole edes mitenkään sidoksissa takuuseen. Tuotteen pitää kestää sen "oletettu käyttöikä" tai kyseessä on virheellinen tuote.

    Myyjä on nimenomaan vastuussa asiasta eikä sun edes tarvitsisi taistella Infocaren kanssa asiasta. Myyjän vastuulla on aina hoitaa laitteen korjaus, jos kyseessä on takuuvika tai tuotteen virhe. Tuohon ei ole mitään poikkeuksia eikä kiertelyn ja kaartelun mahdollisuuksia. Jos laitetta ei saada kuntoon tai vaihdeta uuteen, voit purkaa kaupan ja vaatia rahat takaisin myyjältä.

    Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä kuntasi kuluttajaneuvontaan.

    Omien kokemuksieni perusteella tosin en ole kovin yllättynyt Infocaren ja/tai LG:n huonosti hoidetuista takuuhommista.

  5. #5
    Tässä nähdään tuo 2v takuun hienous. Ensimmäinen vuosi korjataan mukisematta takuuseen ja toisena vuotena väitetään että olet itse rikkonut televisiosi. Selkärangatonta meininkiä.

  6. #6
    Tervetuloa kerhoon. http://www.dvdplaza.fi/forums/showth...85#post1079285

    Taitavat oikein urakalla kusettaa ihmisiä.

  7. #7

    Rekisteröitynyt
    tammi  2004
    Sijainti
    espoo
    Viestejä
    895
    LG = Lucky Goldstar
    Mitä muuta voi tältä nyt odottaa, saako halvalla hyvää?
    Valtamerkeistä vain Panasonic ja Sony eivät ole Infocaren valikoimissa.


    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: jupi View Post
    Tervetuloa kerhoon. http://www.dvdplaza.fi/forums/showth...85#post1079285

    Taitavat oikein urakalla kusettaa ihmisiä.

  8. #8
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: matias View Post
    LG = Lucky Goldstar
    Mitä muuta voi tältä nyt odottaa, saako halvalla hyvää?
    Valtamerkeistä vain Panasonic ja Sony eivät ole Infocaren valikoimissa.

    Miten sen nyt ottaa, maksoin omasta Goldstaristani 3000€.

  9. #9
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: matias View Post
    LG = Lucky Goldstar
    Mitä muuta voi tältä nyt odottaa, saako halvalla hyvää?
    Valtamerkeistä vain Panasonic ja Sony eivät ole Infocaren valikoimissa.
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: jupi View Post
    Miten sen nyt ottaa, maksoin omasta Goldstaristani 3000€.
    Hmm..Minun Goldstar maksoi 1250,- Belgiassa, mutta suomessa tuo maksaa 1900-2400€ tällä hetkellä.

  10. #10
    OT:
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: matias View Post
    Valtamerkeistä vain Panasonic ja Sony eivät ole Infocaren valikoimissa.
    Ainakin Samsung listaa sivuillaan 2 vaihtoehtoista TV-huoltoyritystä, joista toinen on Infocare, toinen ei.

  11. #11

    Rekisteröitynyt
    touko  2008
    Sijainti
    Kerava Finland
    Viestejä
    30
    Kuten aikaisemmin kerroin, televisioni on paikallisessa LG:n takuuhuoltopisteessä korjattavana. Varaosan saanti on kiinni vain ja ainoastaan Infocaren huoltopäälliköstä. Paikallisen huollon edustaja itse totesi minulle, että asiakas ei mitenkään ole voinut aiheuttaa vikaa omalla toiminnallaan. Tämän hän on ilmoittanut myös LG:n edustajalle, joka myös tuntuu olevan voimaton ylistetyn Infocaren huoltopäällikön edessä. Huvittavaa sinällään. Luulisi itse LG:llä olevan iso sana tässä asiassa, mutta eipä siltä näytä.

    Paneeli on ilmeisesti jotenkin kulahtanut loppuun ennen aikojaan tai muuten vain kärsinyt sisäisesti. Kyllähän meidän TV:llä on tunteja takana (n.5 tuntia/pvä), mutta ei todellakaan lähellekkään LCD-paneelille povattua 60 000 tuntia. Jos asia ei selviä Infocaren kanssa puhumalla ja sopimalla, asia etenee kuluttajavalituslautakunnan puitamaksi ja siitä tarvittaessa eteenpäin. Sittenpähän nähdään, kunka Infocare todistaa asiakkaan käyttövirheen. Odotan mielenkiinnolla.

  12. #12

    Rekisteröitynyt
    tammi  2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: djyallu View Post
    Kuten aikaisemmin kerroin, televisioni on paikallisessa LG:n takuuhuoltopisteessä korjattavana. Varaosan saanti on kiinni vain ja ainoastaan Infocaren huoltopäälliköstä. Paikallisen huollon edustaja itse totesi minulle, että asiakas ei mitenkään ole voinut aiheuttaa vikaa omalla toiminnallaan. Tämän hän on ilmoittanut myös LG:n edustajalle, joka myös tuntuu olevan voimaton ylistetyn Infocaren huoltopäällikön edessä. Huvittavaa sinällään. Luulisi itse LG:llä olevan iso sana tässä asiassa, mutta eipä siltä näytä.

    Paneeli on ilmeisesti jotenkin kulahtanut loppuun ennen aikojaan tai muuten vain kärsinyt sisäisesti. Kyllähän meidän TV:llä on tunteja takana (n.5 tuntia/pvä), mutta ei todellakaan lähellekkään LCD-paneelille povattua 60 000 tuntia. Jos asia ei selviä Infocaren kanssa puhumalla ja sopimalla, asia etenee kuluttajavalituslautakunnan puitamaksi ja siitä tarvittaessa eteenpäin. Sittenpähän nähdään, kunka Infocare todistaa asiakkaan käyttövirheen. Odotan mielenkiinnolla.

    Edelleen kysyn, miksi tuhlaat aikaasi turhaan taisteluun. MYYJÄ on vastuussa! Ei sun tarvitse poukkoilla jonkun mystisen Infocaren huoltopäällikön pillin mukaan. Jos myyjä ei saa laitetta kuntoon tai uutta tilalle, niin rahat takaisin ja ostamaan uutta töllöä. Piste.

  13. #13

    Rekisteröitynyt
    touko  2008
    Sijainti
    Kerava Finland
    Viestejä
    30
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Anjo456 View Post
    Edelleen kysyn, miksi tuhlaat aikaasi turhaan taisteluun. MYYJÄ on vastuussa! Ei sun tarvitse poukkoilla jonkun mystisen Infocaren huoltopäällikön pillin mukaan. Jos myyjä ei saa laitetta kuntoon tai uutta tilalle, niin rahat takaisin ja ostamaan uutta töllöä. Piste.
    Tottapa tuo. Ajatuksena onkin se, että jos Infocare ei anna tällä huolto kerralla tarvittavaa paneelia, vien laitteen jälleenmyyjän riesaksi. Laitehan on tällä hetkellä paikallisessa huollossa palasina ja sovittiin, että jäädän ensiviikkoon odottamaan luvattua huoltopäällikön yhteydenottoa. Kummastusta aiheuttaa myös se, ettei Infocare ole ollut minuun yhteydessä missään vaiheessa asian tiimoilta.

    Kuten aikaisemmin kirjoitin, myyjäliikettä ei asiani kiinnostanut pätkääkään. Sanoivat vain, että hekin ovat samalla tavalla huollon ehdoilla, kuten minäkin. Tämähän ei tietenkään ole minun asiani ja tapelkoot Infocaren kanssa asian päiväjärjestykseen. Kerroin kyllä puhelussani jälleenmyyjälle heidän vastuustaan kuluttajakaupassa, mutta HH:n tyttönen ei ilmeisesti ottanut asiaa ymmärtäkseen...

  14. #14
    Alakerran mies nepa's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2001
    Viestejä
    3 986
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Anjo456 View Post
    Edelleen kysyn, miksi tuhlaat aikaasi turhaan taisteluun. MYYJÄ on vastuussa! Ei sun tarvitse poukkoilla jonkun mystisen Infocaren huoltopäällikön pillin mukaan. Jos myyjä ei saa laitetta kuntoon tai uutta tilalle, niin rahat takaisin ja ostamaan uutta töllöä. Piste.
    Jeps. Ja kuluttajaneuvoja asialle ja heti.

  15. #15
    Juu näinhän se menee, että myyjällä on tuo virhevastuu takuaajan lisäksi myös takuaajan jälkeen. Näkyy nykyään aika monessa paikassa olevan niin, että myyjä pompottaa asiakasta suoraan huoltoliikkeeseen vedoten, että se on maahantuojan "keissi".
    Mutta käsittääkseni näin ei saa olla.
    Suomessa on aina voimassa lakisääteinen virhevastuu koko tavaran odotettavissa olevan elinkaaren ajan, joka tietysti riippuu tuotteesta.
    Muistankohan oikein, että kuluttajaviraston mukaan esim tv:n virhevastuu on yli 2 vuotta ja se on MYYJÄLLÄ.

  16. #16
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Anjo456 View Post
    Ei jumalauta voi mennä omaan piikkiin, että TV kuluu loppuun 2 vuodessa! Toihan on ilmiselvä tuotteen virhe, jonka korjaaminen ei ole edes mitenkään sidoksissa takuuseen. Tuotteen pitää kestää sen "oletettu käyttöikä" tai kyseessä on virheellinen tuote.

    Myyjä on nimenomaan vastuussa asiasta eikä sun edes tarvitsisi taistella Infocaren kanssa asiasta. Myyjän vastuulla on aina hoitaa laitteen korjaus, jos kyseessä on takuuvika tai tuotteen virhe. Tuohon ei ole mitään poikkeuksia eikä kiertelyn ja kaartelun mahdollisuuksia. Jos laitetta ei saada kuntoon tai vaihdeta uuteen, voit purkaa kaupan ja vaatia rahat takaisin myyjältä.

    Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä kuntasi kuluttajaneuvontaan.

    Omien kokemuksieni perusteella tosin en ole kovin yllättynyt Infocaren ja/tai LG:n huonosti hoidetuista takuuhommista.
    2vuoden jälkeen purkaa kaupan ja vaatia rahat takaisin....?Mitäs helvetin hyötyä siitä takuusta on jos myyjä vastaa kaikesta ja paremmin kun takuun piiri??Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

    ps.enkä ole itse myyjä mutta alalla

  17. #17
    Örf!
    Rekisteröitynyt
    huhti  2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1 048
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Kunkku View Post
    2vuoden jälkeen purkaa kaupan ja vaatia rahat takaisin....?Mitäs helvetin hyötyä siitä takuusta on jos myyjä vastaa kaikesta ja paremmin kun takuun piiri??Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

    ps.enkä ole itse myyjä mutta alalla
    Kyllä se myyjä on joka vastaa virhevastuun ja takuun toteutumisesta. Asiakas siis asioi näissä asioissa suoraan myyjän kanssa. Valmistajan, maahantuojan ja huollon kanssa riitely on myyjän vastuulla.

  18. #18
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: djyallu View Post
    Kuten aikaisemmin kerroin, televisioni on paikallisessa LG:n takuuhuoltopisteessä korjattavana. Varaosan saanti on kiinni vain ja ainoastaan Infocaren huoltopäälliköstä. Paikallisen huollon edustaja itse totesi minulle, että asiakas ei mitenkään ole voinut aiheuttaa vikaa omalla toiminnallaan. Tämän hän on ilmoittanut myös LG:n edustajalle, joka myös tuntuu olevan voimaton ylistetyn Infocaren huoltopäällikön edessä. Huvittavaa sinällään. Luulisi itse LG:llä olevan iso sana tässä asiassa, mutta eipä siltä näytä.
    Sama jätkä on myös minun tv:n huollon esteenä. Ja aina kuningas täytyy sen infocaren huoltopäällikön olla koska LG ei häntä pysty ohittamaan.

    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Kunkku View Post
    2vuoden jälkeen purkaa kaupan ja vaatia rahat takaisin....?Mitäs helvetin hyötyä siitä takuusta on jos myyjä vastaa kaikesta ja paremmin kun takuun piiri??Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

    ps.enkä ole itse myyjä mutta alalla
    Myyjän kannattaa katsoa mitä paskaa myy, koska joutuu tuotteista ihan oikeastikkin vastaamaan. Jokainen tuote minkä myyjä myy on riski josta voi joutua maksamaan paljon. Joten ei ehkä kannata millään muutaman kympin katteilla kamoja myydä.
    Viestiä muokkasi viimeksi jupi; 30.05.2008 kello 23:02.

  19. #19

    Rekisteröitynyt
    tammi  2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Kunkku View Post
    2vuoden jälkeen purkaa kaupan ja vaatia rahat takaisin....?Mitäs helvetin hyötyä siitä takuusta on jos myyjä vastaa kaikesta ja paremmin kun takuun piiri??Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn.

    ps.enkä ole itse myyjä mutta alalla
    Ei nämä asiat voi olla näin vaikeita.

    Takuun toki antaa valmistaja ja/tai maahantuoja. Loppukäyttäjän vinkkelistä vastuu on kuitenkin myyjällä. Asiakkaan EI TARVITSE tapella minkään kolmannen osapuolen (tässä Infocare ja/tai LG) kanssa vaan myyjä hoitaa sen. Asiakkaalle kyllä yritetään monessakin paikassa siirtää vastuuta milloin mistäkin mutta ei sitä vastuuta tarvitse ottaa vastaan.

    Toinen pointti tässä jutussa on, ettei koko alkuperäisellä ongelmalla ole mitään tekemistä 1 tai 2 vuoden takuun kanssa. Kyseessä on ihan selvä tuotteen virhe, jos TV kestää vain 2 vuotta! Myyjä on vastuussa tuotteen virheestä mahdollisista takuuajoista riippumatta. Merkitystä on vain tuotteen "normaalilla oletettavalla käyttöiällä" (tai miten lie tuo sanatarkasti pykälissä määritellään) ja se on kyllä TV:lle enemmän kuin 2 vuotta.

    Lisäksi nimenomaan myyjä on hoitanut asian alunperin väärin. Hänen olisi heti pitänyt ottaa asia hoitoonsa.

    Lainaus kuluttajaviraston sivuilta (kts. erityisesti kohta 4):
    "Tavarassa on virhe esimerkiksi silloin, kun
    - siinä on valmistusvika
    - se ei sovi käyttöön, johon se on tarkoitettu
    - se ei vastaa tietoja, joita siitä on etukäteen annettu
    - se kestää lyhyemmän aikaa kuin perustellusti voi odottaa
    - sille ei ole annettu riittäviä asennus- ja käyttöohjeita suomen- ja ruotsinkielellä"

    Nykyään monet verkkokaupat esimerkiksi myyvät virheellistä tavaraa, koska laitteiden mukana ei toimiteta suomen- ja ruotsinkielisiä käyttöohjeita.
    Viestiä muokkasi viimeksi Anjo456; 31.05.2008 kello 11:21. Syy: lisätty tuotteen virheen määritelmä

  20. #20

    Rekisteröitynyt
    tammi  2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    195
    Ja vielä lisää aiheesta (lähde kuluttajavirasto.fi). Pistelin boldia mielenkiintoisimpiin kohtiin:

    Jos tavarassa tai palvelussa on virhe, kuluttajalla on oikeus hyvitykseen.

    Myyjä on ensisijaisesti vastuussa virheestä. Myyjä ei saa laistaa vastuutaan käännyttämällä kuluttaja maahantuojan tai valmistajan puoleen.

    Ensimmäisenä kannattaa valittaa myyjälle, koska kaupan purkutilanteessa vain myyjältä voi saada koko maksetun kauppahinnan takaisin. Kuluttaja voi halutessaan esittää vaatimuksensa myös valmistajalle tai maahantuojalle.

    Kuluttajalla on ensin oikeus vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtoa virheettömään. Myyjäliikkeellä on lain mukaan oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista toiseen. Liike ei saa viivytellä korjauksen tekemisessä. Myyjän vastuulla olevan virheen korjauksesta ei saa aiheutua mitään kustannuksia, esimerkiksi rahti- tai varaosakuluja.
    Jos korjaus tai tuotteen vaihto ei onnistu tai myyjäliike ei ole tehnyt sitä kohtuuajassa, kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista. Hinnanalennuksen on oltava suuruudeltaan virhettä vastaava.
    Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi korvata muilla keinoilla.
    Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai aivan muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta.

    Alennuksella myytäviä tuotteita koskevat samat säännöt kuin normaalihintaisia tuotteita. Jos ostetussa alennusmyyntituotteessa on virhe, josta ei ole etukäteen kerrottu eikä virhettä voinut huomata tuotteen normaalissa tarkastelussa, liike on velvollinen hyvittämään virheen.

    Kuluttaja voi vedota myyjän vastuuseen riippumatta siitä, onko tuotteelle annettu takuuta tai takuuaika jo päättynyt. Myyjän vastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan vastuu virheestä määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella.

    Kuluttajan on tehtävä ilmoitus tavaran virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen. Kuluttaja voi kuitenkin aina tehdä virheilmoituksen 2 kuukauden kuluessa siitä, kun havaitsi virheen

Sivu 1 / 4 1234 Viimeinen

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •