Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 4 / 4

Aihe: Canon PIXMA monitoimilaitteet

Canon PIXMA monitoimilaitteet

Ajattelin täällä kysäistä jos jollain olisi tietoa, että mitä eroa on Canonin PIXMA MP600 ja MP610 malleilla. En oikein Canonin omien sivujen vertailusta löytänyt muuta eroa kuin, että MP610:ssa olisi Vista tuki (niin, ja MP610-mallista puuttuivat kaikki kopiointiin ja skannaukseen liittyvät tekniset tiedot, mutta kopiointia ja skannausta tuokin laite mainostaa silti tekevänsä).

Jos tuo Vista-tuki on ainoa ero, eikö MP600-mallia saa Vistassa muka toimimaan? Kuulostaisi kovin oudolta. Tosin päädyn varmaan tuohon MP610-malliin joka tapauksessa jos ei isompia eroja löydy, juuri tuon Vista-tuen takia, ja myös siksi, että se on monessa paikassa halvempi kuin MP600 (vaikkakin ero olisi luokkaa 3e).

Ja sitten jos jollain on kummasta tahansa mallista, tai vaikka muistakin Canonin mustesuihku-monitoimareista jotain käyttökokemuksia tai ongelmia niin voi kertoa tähän, ennenkuin teen hankinnan. Kiitos.

I WANT TO BELIEVE TheRealThing's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2004
    Sijainti
    00**0
    Leffaluettelo
    Varmaan olet jo päätöksesi tehnytkin, mutta itse ostin eilen MP610:n, niin aihe on ajankohtainen ja jotain uskallan sanoa.

MP610 on uudempi malli MP600:sta ja ilmeisesti merkittävin ero löytyy skannerista, joka on uudemmassa 610:ssa parempi eli sama kuin kalliimmassa 900-sarjan mallissa (oliko se nyt 970 vai mikä onkaan). Näin luin jostain. En pistä päätäni pantiksi. Käytännössä tämä merkitsee sitä, että ainakin speksien mukaan tarkkuus on parantunut runsaasti.

Itse olen vähäisten testailujen perusteella varsin vakuuttunut laitteesta. Käyttöliittymääkin pyörittelee vain huvin vuoksi. Jos jotain negatiivista, niin pöytäpinta-alaa vie varsin runsaasti, mutta taitaa olla aika yleistä monitoimilaitteille. Ylipäänsä tuntuu sille, että nykyään saa jo monitoimilaitteen reilusti edullisemmin kuin vastaavan tasoisen skannerin ja tulostimen erikseen ostamalla. Aikaisemmin olin näitä vekottimia vastaan, mutta kehitystä on tapahtunut. Lisäetuna laite samoissa kuorissa ja kopiointitoimintojen näppäryys.

Lasermonitoimilaitteet alkavat olla jo varsin edullisia ja valinta onkin tätä nykyä vaikea, kun eri tekniikoissa on omat hyvät ja huonot puolensa. Itse ajattelin niin, että jos tulee tarvetta merkittävästi tulostaa tekstiä taatusti kestävillä musteilla, niin ostaa sitten vaikka halvan, alle 100:n hintaluokassa olevan mv-laserin rinnalle.

Itselläni on ollut nyt jonkun vuoden pixma MP750 käytössä. Tuo on kyllä toiminut hyvin ja mustekasetitkin ovat järkevän hintaisia. Ainut ongelma oli alkuaikoina linux ajurien olemattomuus, mutta nyt sekin alkaa olemaan jo aika hyvällä mallilla. Mielestäni ihan kaikki virallisten windows ajureiden hienouksia tuossa linux ajurissa ei vielä ole.

Jokin aika sitten otin selvää monitoimilaitteista, ja nettiarvostelujen perusteella sain aika vahvasti sellaisen kuvan, että vaikka MP610 on uudempi malli kuin MP600, niin jälkimmäinen on kuitenkin parempitoimisempi yms. Eli tiettyjen sivustojen arvostelijat valitsivat mielummin MP600:n paremmaksi vaikka se onkin vanhempi malli.