Millaisia ratkaisuja on olemassa? Löysin pari tuossa, mutta olivat jossain 1500 e hujakoilla. Eikö edukkaampia ole saatavilla?
Millaisia ratkaisuja on olemassa? Löysin pari tuossa, mutta olivat jossain 1500 e hujakoilla. Eikö edukkaampia ole saatavilla?
Olen aloittelemassa maaliskuussa myös pientä auton "äänentoisto-rojektia", ja olen katsellut tuota Pioneerin lippulaivaa keskuskoneeksi.
Onkohan kellään käyttökokemuksia laitteesta tai muista vastaavista jotka kilpailevat samassa sarjassa?
Itse haen seuraavia ominaisuuksia:
- Navigointi
- Takapenkin DVD-toisto samaan aikaan kun itse kuuntelen musiikkia edessä
- Bluetooth HF
- Mp3-tuki
Optioina joita voi sitten viritellä:
- Ipod-tuki
- Aux -liitäntä muille soittimille
- Peruutuskameralle liitäntä
- USB -liitäntä
- Divx -tuki
Voi olla että koko setti menee Pioneerin kamoilla, vahvistimia ja kaiuttimia myöden, mutta ensin pitää päästä vähän vertailemaan, sekä ääntä että hintoja. Budjetti 4-5 K€ välillä.
Olen ajatellut käyttää apuna firmaa nimeltä Helsingin Autoextra (https://autoextra.fi/yritys.php), onko kellään putiikista kokemuksia?
Ilmeisesti sellaista virallista vehjettä ei ole myynnissä jossa DVD:n kuva näkyisi auton liikkeessä etupenkilläkin, on vaikeampi löytää?
Muita ajatuksia aiheesta?
\\TJ
No jos kattoo kaks topiccia alaspäin niin löytyy juttua...
http://caraudiosecurity.com/shop/pro...s_id/5810.htmlIte katselin Kenwoodin DNX7200 mallia missä on navi integroituna. Garminin tekele tuo navipuoli niin pitäisi olla suht laadukaskin.
Briteistä noin 1000€ toimituksineen, sh suomessa taisi olla 1795€...
tuota oon siis ite katellut mutta kannattas tilata useempi kerralla kun aika reilut postit (120€). Ite hommaamassa joskus keväällä/kesällä. Suyomenkielinen puheopastus, päivitykset suoraan garminilta.
Kiinalaisia 2-din soittimia saa alkaen 300 eur suomalaisilta kauppapaikoilta joista löytyy suurin osa noista ominaisuuksista....
Itse laittaisin listaan tuon DVB-T virittimen kun kerran hankkii. Se on ollut todella hyvä. Kun olisi vielä kovalevyllinen malli....
Tai jos ei niin hirveen akuutti tarve niin tilailee vaikka tuolta.
http://www.chinavasion.com/index.php...r-dvd-players/
Mitäs tuolla tarkoitat...? Kyllä mulla ainakin Alpinella näkyy ajaessakin. Itse hyväksyn vain Alpinen tai Pioneerin soittimia, äänenlaatu on näitä halpiksia niin paljon parempi. Alpinelta muuten tulossa uutuuksia, kannattaa katella netistä...
Itse en kyllä Pioneerilta ottas kajareita tai vahvareita, samaan rahaan saa paljon parempaakin.
ei tähän ole virallista tapaa - vielä.
Jokainen autoradio näyttää kuvaa ajaessa - kunhan muistaa laittaa sen "handbrake" johdon maihin.
Muista että et aja minun lasten päältä kun katselet telkkua ajaessa....
Saa se laillisesti etumatkustajalle näkyä, mutta ei kuskille. Ja IMO hyvä näin. On se kuitenkin muuhun liikenteeseen keskittymisestä kuitenki aina pois ja sitä kautta liikenneturvallisuusriski.
En tiedä onko jo myöhäistä, mutta itse olen tuolla laitattanut tummennuskalvot, peruutustutkan ja poistattanut ylimääräiset merkit autosta. Sellainen kaveri siellä, kuin Make, jolta sain paljon infoa ja todella hyvää palvelua.Viestin alkuperäinen lähettäjä: FIN_teejii;1033578
Olen ajatellut käyttää apuna firmaa nimeltä Helsingin Autoextra ([url
Jos hinta on ongelma, niin yksi vaihtoehto on hommata 2Din laite ilman Navia ja esim N95:n navin saa näkymään video in:in kautta laitteessa. Näin et ole riippuvainen jonkun autosoitinmerkin Navi-päivityksistä, vaan voit käyttää Nokia Mapseja, Navicorea tai Tom Tomia.
Se kannattaa muistaa, että jos haluaa nuo kameratolpat näkyviin autonaviin, niin pitää olla kovalevyllinen malli.
Jenkkifoorumeilla (missä itse pyörin autoni takia) on Pioneer ja Kenwood olleet noita 2Din vaihtoehtoja, mitä on suosittu.
Kiitokset vinkeistä.
"jos haluaa nuo kameratolpat näkyviin autonaviin, niin pitää olla kovalevyllinen malli"
Tästä vielä, ilmeisesti tuo kovalevyllisesten 2 DIN:in vehkeiden määrä ei ole kovin suuri, koska itse en ole löytänyt montaa vaihtoehtoa. Tuossa Pioneerin vehkeessä harmittaa, että kovalevylle ei saa mp3 vaan kaikki pitää kääntää alkuperäisistä levyistä (näin siis ohjekirjan mukaan).. huh. miten turhaa hommaa.
Voipi olla että tyydyn johonkin halvempaan malliin, jos ostan takapenkin natiaisille oman katto-DVD vehkeen tai vastaavan. Pioneerin halvemmassa mallissa (AVIC-D3) ei tuota kovelevyä ole, mutta toisaalta Kenwoodin vehkeessä (DNX5220BT) on enemmän ominaisuuksia. Hinnaltaan ovat molemmat suhteellisen samoissa lokeroissa.
Joten tarkennettuna tarpeet:
Etupenkki
- Navigointi
- DVD-toisto
- Bluetooth HF
- Mp3-tuki
+ Optioina
* kovalevy
* Ipod-tuki
* Aux -liitäntä muille soittimille
* Peruutuskameralle liitäntä
* USB -liitäntä
Takapenkki
- DVD -toisto omalla soittimella
- Vaihtoehtoisesti sama kuva kuin edessä, myös takana
+ Optioina
* TV -viritin
Viestiä muokkasi viimeksi FIN_teejii; 22.03.2008 kello 12:09.