Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 16 / 16

Aihe: Xbox 360 ja levyjen naarmuuntuminen

Xbox 360 ja levyjen naarmuuntuminen

Terve,

Ostin tuossa taannoin Xbox 360:sen ja läjän pelejä. Kaikki sujunut hyvin ja konsoliin olen ollut tyytyväinen, tähän asti. Tänään Burnoutissa ilmeni yht'äkkiä outo virheilmoitus, konsoli valitti levyn olevan likainen ja palasin sitten Dashboardiin. Otin levyn asemasta ulos ja huomasin sen olevan kohtalaisen naarmuilla, kohta huomasin kaikkien muidenkin pelieni olevan naarmuilla. Burnouttia olen kerennyt pelata alle viikon.

Konsolia en ole koskaan sen käynnissä ollessa liikuttanut. Konsoli on vaakatasossa, laitehyllyn takia sitä ei voi edes pystyyn laittaa.

Kyselenkin nyt apua huollon kanssa. Muita foorumeita lukiessani olen huomannut, että kun M$:n kanssa puhutaan huollosta, on heillä tapana kusta silmään enemmän kuin laki sallii, kirjaimellisesti. Miten siis kuluttajalain mukaan tämä tapaus menisi? Ilmeisesti kyseessä on ensimmäisen erän Xbox, uudemmissa on eri asema ja tätä naarmuuntumisongelmaa ei ilmene.

Olen myös lukenut, että M$ veloittaisi 15e hajonneen pelin vaihdosta. Onko tämä edes laillista? Heidän tuotteensa tyyppivika hajoittaa ostamani tuotteen ja he pyytävät minulta maksua koska heidän tuotteensa hajoitti minun... En oikein löydä punaista lankaa tästä ideasta.

Elikkä onnistuuko homma jos vain lähetän konsolin plus pelit M$:lle ja vaadin vaihtoa?

Herätellään vanhaa ketjua.

Onko kenelläkään muulla ilmennyt tätä levyjen naarmuuntumista? Huomasin kolmen ensimmäisen pelini olevan kohtalaisen naarmuilla, kun taas "uudet" pelini ovat naarmuitta, vaikka niitä on kyllä pelattu ajallisesti saman verran.

Ihana oli huomata, että GoW oli mennyt täydellisesti jaskaksi... Puhdistuksen ym. jälkeenkin konsoli vain puskee viestiä: "unplayable disc"

Joskus aikoinaan kuulin jostain tavasta koittaa korjata naarmuuntuneita levyjä jollain lämpöpuhaltimella. Osaisiko kukaan antaa tästä vinkkejä?

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Kalajoki
    Leffaluettelo
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Tata-san View Post
    Onko kenelläkään muulla ilmennyt tätä levyjen naarmuuntumista?
    Kaksi lootaa löytyy ja kumpikaan ei naarmuta. Ei pystyasennossa eikä vaaka-asennossa.

Eipä tarvitse enää levyjen naarmuuntumisesta huolehtia. Boxi kärähti. Kerkesin Mass effectiä koittaa 2min :P

Rekisteröitynyt
    heinä  2003
    Sijainti
    Helsinki
    Tuo levyjen naarmuuntuminen tuntuu olevan kovin yleistä Xbox 360:lla. Hollannissa asia vietiin jopa ihan oikeuteen asti, paikallinen kuluttajaviranomainen vaati Microsoftilta selvitystä, mitä he aikovat levyjä rouskuttavien konsolien kanssa tehdä. En tiedä, maksoiko MS sitten viranomaiset hiljaisiksi, vai miksi tuosta ei kuultu sittemmin mitään.

Ilmeisesti levynhajoamisongelmaa ei kuitenkaan ole voitu todistaa tyyppiviaksi, muutenhan tuollainen viidentoista euron korvaus olisi suorastaan lainvastainen. Lisäksi korvaustarjous ei ole voimassa kuin Microsoftin julkaisemille peleille, joten jos NHL tai Assassin's Creed syödään, niin paskempi säkä.

Olisi kyllä kiva, jos joku ongelman kohdannut veisi homman vihdoin loppuun asti ja vaatisi Microsoftia korvaamaan nämäkin vahingot. Kolmen punaisen valon kohdallahan MS on joutunut antamaan periksi.

Luin tuossa jokin aika sitten eräältä foorumilta, että konsolin voisi lähettää takuuseen jos se naarmuttaa levyjä. Foorumilla oli ketju missä neuvottiin, että kannattaa ensin koittaa konsolia jollakin tyhjällä tai turhalla levyllä ja katsoa rupeaako konsoli sitä naarmuttamaan, jos naarmuuntumista ilmenee, niin ei muuta kuin boxi takuuseen. Ikävä kyllä en enää muista mistä tämän lukaisin, pitää koittaa löytää sivu uudestaan.

Takuusta kuitenkin täytyy kehua MS. Parin minuutin puhelu, selitin vain, että kuvaa ei näy ja on koitettu eri kaapeleilla ja eri tv:llä. Sitten vain tulosti UPS:n tarvimat laput ja seuraavana päivänä boxi haettiin ovelta.

Toivottavasti ei enää tule vastoinkäymisiä. Aluksi boxi kärähti kun olin nähnyt ehkä minuutin Mass Effectin alkudemosta. Tämän jälkeen menin isälleni tulostamaan UPS:n lappuja, juuri kun painoin print-nappia, kärähti isältä virtalähde koneesta. Ei muuta kuin yliopistolle tulostamaan, oho, unohdin salasanani yliopiston koneille. No ei se mitään minulla on ne lapulla, oho, laputhan on autossa, autossa joka on lukossa 100km päässä kotoani ja oma avaimeni meni viikonloppuna poikki. Että semmoista.
    Viestiä muokkasi viimeksi Tata-san; 11.12.2007 kello 15:14.

Mulla asemasta tulee tahroja levyyn, jotka lähtee pyyhkimällä pois! Tosin aiheuttaa sitä, että usein pelatessa tulee virheilmoituksia ja sit suututtaa kesken tiukan pelin, että viime tallennus on 30 min, pelaamisen takana.

Käänsin konsolin pystyyn. Kummassa asennossa levy liikkuu vähiten kelkassa: pystyssä vai vaakatasossa?

Välillä kelkka ei aukea ollenkaan ilman avustusta, olisiko tässä aihetta jälleen huoltoon?

The F1nn's Avatar
    Rekisteröitynyt
    heinä  2000
    Sijainti
    Costa del Sol
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: korpilaakso View Post
    Mulla asemasta tulee tahroja levyyn, jotka lähtee pyyhkimällä pois! Tosin aiheuttaa sitä, että usein pelatessa tulee virheilmoituksia ja sit suututtaa kesken tiukan pelin, että viime tallennus on 30 min, pelaamisen takana.

Käänsin konsolin pystyyn. Kummassa asennossa levy liikkuu vähiten kelkassa: pystyssä vai vaakatasossa?
    Mulla on ihan sama homma. Kokeilin itse ekax pystyssä ja sitten vaakatasossa ja vaakatasossa tuli huomattavasti vähemmän noita tahroja. Naarmuja, joita pelkäsin niiden ensin olevan, ei meikäläisen koneessa tullut. Ja nyt sitten sain sen pelätyn "red-ring-of-death":n No takuusenhan se menee, mutta 15-20 päivää ilman konetta + matkapäivät on

Ihan täysin sama juttu!! Toissapäivänä ei auennut levykelkka ollenkaan ja tuli Ring-of death, joka korjattiin jo kesällä! No kuitenkin hiukan tutkin asiaa ja ilmeisesti joko käynnistäessä tai sammuttaessa konsoli tahraa levyn, kun levy on koneessa sisällä. Kun vaivautui vaan poistamaan levyn aina kun sammutti Xboxin, niin ei mitään ongelmia. Takuuseen lähti eilen, joten sellane kolmisen viikkoa tässä täytyy taas kärvistellä!

The F1nn's Avatar
    Rekisteröitynyt
    heinä  2000
    Sijainti
    Costa del Sol
    Meikäläisen tapauksessa ei auttanut vaikka levy oli pois konsolista. Tässä nyt ollaan sitten ilman konetta.

Vähän sama fiilis, katotaa kumpi saa eka koneensa takas. Eilen lähti maailmalle

The F1nn's Avatar
    Rekisteröitynyt
    heinä  2000
    Sijainti
    Costa del Sol
    No huh huh, TÄNÄÄN vasta oli paketti perillä. Lähtö oli 15.1. ja 21.1. päivä perillä.

Toivottavasti takaisin tulo tulee nopeemmin

korpilaakso: Pistin sulle PM:ää.

Vanhaa ylös jälleen...

Mites kannattaa toimia kun 2pv hankinnan jälkeen uusi XBOX360 Arcade on naarmuttanut uuden GTA4-pelin pelikelvottomaksi? Molemmat hankittu Gigantista.

Ei muuta kuin takaisin kauppaan. Kauppa kyllä yleensä korvaa, 90 päivän takuu vissiin peleillä. Oma boxini naarmutti Gears of Warin aivan pelikelvottomaksi, hammastahnalla onneksi sai korjattua ja asennettua kovalevylle. Kannattaa suosiolla asentaa kaikki pelit kovolle, ei tarvitse vuoden jälkeen kirota kun peli ei enää toimikkaan.

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Tata-san View Post
    Kannattaa suosiolla asentaa kaikki pelit kovolle, ei tarvitse vuoden jälkeen kirota kun peli ei enää toimikkaan.
    Ei auttanut ainakaan meillä. Mirror's Edge lakkasi toimimasta vaikka oli asennettuna kovolle. Levyssä ei näy juurikaan naarmuja, mutta eipä vaan kelpaa enää boxille. Hieman ketuttaa, kun jäi hyvä peli kesken. Kerropa lisää siitä hammastahnasta...

Kannattaa hilata kauppaan jos levy on kohtuu ehjä ja ei toimi. Luulisi vaihtavan. Kaverilla oli Lost Odysseyn neljäs levy romuna jo valmiiksi. Kiltisti vaihtoivat kaupassa uuteen vaikka oli melko kauan sitten ostanut pelin.

Tein itse Gears of Warille näin: Pikkuinen pisara hammastahnaa sormen päähän sitten pyörivällä liikkeellä hankasin sitä levyn pintaan. Tätä jatkoin niin kauan kun tahna vielä tarttui, levy lämpeni hieman tämän aikana. Muutaman kerran toistin saman ja koko levy oli tahnassa, annoin tahnan kuivua. Seuraavaksi kostutin sormen lämpimään veteen ja aloin sillä hangata tahnaa pois. Lopulta sitten puhdistin levyn ja voila, asentui. Kannattaa vielä googlella katsoa jos löytäisi tarkemmat ohjeet.