Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 5 / 5

Aihe: Minkälaiset oireet jos lamppu on hajoamassa? (Sony KP-44PS2)

Minkälaiset oireet jos lamppu on hajoamassa? (Sony KP-44PS2)

Projektio telkkarini on alkanut napsua ja räsähdellä viime päivinä. Kuvassa näkyy samalla sellainen välähdys. Voisiko tämä johtua hajoamassa olevasta lampusta?

-Antti

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Andy_3822 View Post
    Projektio telkkarini on alkanut napsua ja räsähdellä viime päivinä. Kuvassa näkyy samalla sellainen välähdys. Voisiko tämä johtua hajoamassa olevasta lampusta?

-Antti
    Eikö kenelläkään ole lamppu mennyt rikki? Olisi kiva tietää enteileekö tuo räpsähtely ja välähtely juuri lampun hajoamista...

Jos lamppu hajoaa niin voikohan sitä itse vaihtaa tuohon Sonyyn (KP-44PS2). Telkkari on niin isokokoinen, ettei sitä mielellään lähtisi huoltoonkaan viemään...

Scorpio on the dark side kinks-58's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2001
    Sijainti
    Vapaavaltion rajamailla
    Jep, tuo sinun töllösi sattuu kylläkin olemaan CRT, eli siinä ei ole lamppua vaan 3 putkea. (RED, GREEN, BLUE.)
    Joten lampun hajoamisesta ei todellakaan ole kyse, enkä oikein usko että putkikaan olisi hajoamassa.
    Vika saattaa olla oikeastaan melkein missä vain, joten jos kyselet lampun vaihtoa en usko että kykenet tekemään itse asialle mitään...

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: kinks-58 View Post
    Jep, tuo sinun töllösi sattuu kylläkin olemaan CRT, eli siinä ei ole lamppua vaan 3 putkea. (RED, GREEN, BLUE.)
    Joten lampun hajoamisesta ei todellakaan ole kyse, enkä oikein usko että putkikaan olisi hajoamassa.
    Vika saattaa olla oikeastaan melkein missä vain, joten jos kyselet lampun vaihtoa en usko että kykenet tekemään itse asialle mitään...
    Näinhän se tosiaan taitaakin olla... Olen koko ajan luullut, että kaikissa taustaprojektio telkkareissa on lamppu jonka voi vaihtaa. No, varmaan siinä on sitten joku muu vika. Kiitos vastauksesta!

-Antti

Vastaanpa tähän vanhaan itse aloittamaani ketjuun... Eli nyt kun hankin kotiin uuden telkkarin niin tämä vanha projektiotelkkari meni anopille. Telkkari kun on niin iso, niin purin sitä vähän pienemmäksi kuljetusta varten. Samalla kun koko takakansi oli irti, huomasin, että noiden CRT putkien linsseissä oli sentin pölykerros päällä... Kuva lievästi sanottuna kirkastui kun pyyhin nuo pölyt pois. Ihan vaan vinkkinä jos joku ihmetteleen CRT taustaprojun himmentynyttä kuvaa . Muutenkin oli melkoisen pölyn peitossa kaikki komponentit telkkarin sisällä... Eipä mikään ihme sinänsä, onhan TV jo melkein 10 vuotta vanha.

-Antti