Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 2 / 2 Ensimmäinen 12
Viestit 21 - 29 / 29

Aihe: Mitä instrumenttia soitat?

Tommy-H's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2005
    Sijainti
    Turku
    Niin ja otin selvää kitarani mallista, kun oli tuon kitararakentajan kanssa juttua. Tuo Stratoni on Foto Flame Stratocaster -niminen. Kuvia galleriassa.

Ja veljeltä ostan ENGL Screamerin, kun hänellä ei ole sille käyttöä. Keikkakäytössä veljellä Metaltronixin putkinuppi ja Marshallin kaappi. Tykkään kovasti tuosta Screamerista.

Rekisteröitynyt
    maalis 2007
    Sijainti
    Espoo
    Pianoa on tullut soiteltua noin seitsenvuotiaasta lähtien (nyt 21v). Aikanaan tuli suoritettua klassisen pianon peruskurssi (3/3), jonka jälkeen innostus klassiseen hieman hiipui. Musiikkilukion ensimmäisen ja osittain toisen vuoden ajan pidin taukoa klassisessa pianossa, jonka jälkeen se maistui taas.

Lukion aikana tuli myös opiskeltua vapaasäestystä, josta tuli tehtyä alin tutkinto Vapaasäestys 1. Kakkoseenkin olis rahkeet riittänyt teknisesti, mutta ei ollut materiaalia tarpeeksi. Vapaasäestysopinnot loppuivat, kun AMK:n opettajalla ei ollut enää tilaa koulun ulkopuoliselle oppilaalle.

Lukioaikana tuli myös käytyä koulun puolesta pakollisina musiikin kursseina tolppaykköset musiikin teoriassa, säveltapailussa ja musiikkitiedossa.

Lukion jälkeen soitin vielä klassista pianoa, kunnes siirryin inttiä suorittamaan. Sen jälkeen ei olekaan paljoa tullut soiteltua, mikä hieman harmittaa.

Paljon tuli soiteltua seurakunnan piirissä lukion alkuaikoina. Siellä oppi erinomaisesti säestystä ja improvisointia, eikä ollut liian kriittinen yleisö! Soittotaito onkin tällä hetkellä se, mistä tunnen eniten kiitollisuutta kristinuskoa kohtaan =)

Seurakunnan aktiviteettien jäätyä taka-alalle soitto jatkui vielä pienoisen bändiprojektin kanssa, joka jouduttiin intin takia lopettamaan juuri kun meillä alkoi olla jotain paikallista nimeä. Mutta sellaistapa se.

Nyt olisi kova halu taas pistää jotain bändiä pystyyn, katsotaan jos opiskelijaporukasta saisi jonkun poppoon kasaan, kunhan opinnot ensi syssynä alkavat.

Tulipahan sitten kerrottua oma musiikkihistoria melkein kokonaisuudessaan =)

Rekisteröitynyt
    maalis 2005
    Sijainti
    Helsinki
    Rumpuja on tullut soiteltua pienestä pitäen, tosin kausittain. Eli ensin tuli soiteltua yksin joku vuosi ja erinäköisissä bändeissä parikymppiseksi.
    Sitten parin vuoden tauko ja taas uuden bändin kanssa tiivistä soittelua muutama vuosi. Nyt on rummut majailleet taas säilytyksessä pari vuotta. Saa nähdä milloin aikaa ja innostusta löytyy taas tuohon.

Kitaraa olen soitellut omaksi iloksi yläasteikäisestä. (lukion aikaan tosin yhdessä bändissäkin) Pääasiassa akustista tulee nykyään soiteltua. Vahvistinkin tuli myytä vähäisen käytön takia. Silloin harvoin kun tulee sähkökitara kaivettua esille soittelen multiefektin ja kuulokkeiden kanssa. Eipähän naapurit häiriinny

Puolivuotta olen nyt myös soitellut pianoa, kun tuli sellainen (tosin sähköinen) hommattua. Nuottikirjoista kaikenlaista ei-klassista soittelen... nyt jo ihan tunnistettavasti. Monimutkaisemmat soinnut pitää tosin vielä oikoa kun ei nakkisormet taivu.

Rekisteröitynyt
    touko  2004
    Sijainti
    Oulu
    Olen ollut kitaran omistaja vasta hieman reilut kaksi vuotta. Ostin koemielessä ensimmäiseksi kitaraksi Yamahan Pacifican ja kun melko tasaisesti tuli jonkin verran soiteltua niin päivitin sen vuosi sitten Tokain Love Rockiksi ALS-60VF muistaakseni. Lattialla möllöttelee Rolandin Microcube ja ENGLin Screamer. Itseopiskelulla olen koittanut jotain opetella soittamaan ja jonkinlaisella porukalla käytiin muutaman kerran reenailemassakin mutta aikatauluongelmien takia sekin on nyt jäänyt ainakin vähäksi aikaa. Seuraavaksi suunnitelmissa olisi hankkia akustinen sekä kamppeita jonkinlaisten kotiäänitysten aikaansaamiseksi. Kovasti pitäisi reenailla vaan ei tahdo tuo yksikseen soittelu kauheasti inspiroida.

Professional's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2004
    Sijainti
    Land of the Stupid, Home of the Brave
    This week I 'ave mostly been playing jingle bells.

Tommy-H's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2005
    Sijainti
    Turku
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Iso_d View Post
    Olen ollut kitaran omistaja vasta hieman reilut kaksi vuotta. Ostin koemielessä ensimmäiseksi kitaraksi Yamahan Pacifican ja kun melko tasaisesti tuli jonkin verran soiteltua niin päivitin sen vuosi sitten Tokain Love Rockiksi ALS-60VF muistaakseni. Lattialla möllöttelee Rolandin Microcube ja ENGLin Screamer.
    En voi kuin kehua vehjevalintojasi!

Microcube on lyömätön vahvistin kotikäytössä, aivan loistava laite hintaisekseen. ENGL Screamerin soundista pidän itse kovasti, säröllä kun pääasiassa tulee soitettua. Myös puhdas soi nätisti. Tokaita en ole testannut, mutta Pacifica on kanssa pirun hyvä hintaisekseen.

Rekisteröitynyt
    loka   2006
    Sijainti
    Oulu
    Leffaluettelo
    Ensimmäisen kitaran sain vuonna -94 (akustinen landola, joka on vielä tallessa) jolloin soitto ei vielä paljoa kiinnostanut, mutta vuodesta -96 se on ollut menoa, jolloin ostin ensimmäisen sähkiksen epiphone Les Paul, vuonna -99 ostin Jackson rr-4 jolla soittelen edelleen, loistava kitara. Vahvistimena toimii peaveyn bandit solo series, efektinä korg ax1500g, aikaisemmin ollut marshall shred master ja zoomin olikohan 1010 ellen väärin malli nimeä muista. 11 vuotta samalla vahvistimella soitellut, nyt ois tarkoitus päivittää sitä johonkin uudempaan.

Rekisteröitynyt
    elo    2005
    Sijainti
    Tampere
    Haudankaivuuta taas harrastettava, mutta pitääpä nyt vaan mainita että itse soittelen tällähetkellä pääasiallisesti bassoa ...

Pianoa olen myös soittanut 97-vuodesta ja rumpuja niin kauan kuin jaksan muistaa, joskin nyt ovat jääneet vähemmälle. Köyhänä opiskelijana en kuitenkaan itse tällähetkellä omista kun jonkun halpis Ibanezin ja siedettävän behringerin vahvarin, jotka nekin varmaan on kohta kanitettava .

Nimimerkkini lienee varsin hämäävä, kun bassolla tulee pääasiassa soiteltua funkkia. Mm. Jamiroquain tuotannolla on tullut useasti harjoiteltua. Nerokasta bassoraitaa kyllä joka ikisessä biisissä .

Rekisteröitynyt
    marras 2006
    Sijainti
    Tartarus
    Vastataanpas nyt tähänkin kun kerran tällainen ketju täältäkin löytyi.

Sähkökitara on tällä hetkellä päätoiminen weapon of choice, mokomaa on tullut ronklattua jo karvan verran päälle kymmenisen vuotta enemmän tai vähemmän (yleensä kuitenkin enemmän) säännöllisesti. Musiikkiopistossakin joskus olin, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna vaikka sieltä kullanarvoista tietoa tulikin muunmuassa erilaisista asteikoista ja soittotekniikasta yleisesti, olen kuitenkin mielestäni kehittynyt nuo pohjatiedot saatuani enemmän ihan kotisoittajana. Bänditouhujakin on tullut harrastettua, mutta silloin ovat myös soittimet vaihtuneet miltei yhtä usein kuin kokoonpanotkin, eli on tullut soiteltua niin rumpuja kuin bassoakin. Olenkin päättänyt että heti kun lottonumerot osuu niin voisi hommata rummut ja ruveta perehtymään taas niiden sielunelämään ihan huolella, tällä hetkellä kun on ikävä kyllä jo päässyt kaikki oppi rumpaloinnista unohtumaan.

Sivu 2 / 2 Ensimmäinen 12