Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 10 / 10

Aihe: Ongelma? TV jossa sis. rakennettu DVB-T, mutta kaapelitv-taloyhtiö

Ongelma? TV jossa sis. rakennettu DVB-T, mutta kaapelitv-taloyhtiö

Ostin TV:n jossa on sisuksissa DVB-T lähetysjärjestelmä. Olen juuri muuttamassa asuntoon jonka "antennijärjestelmä on kaapeli TV". Mulla ei ole tietotaitoa digi-TV:n saralta, joten kaikki apu olisi tarpeen. Onko minulla ongelma (kyseisen asian suhteen)?

Kiitos

Rekisteröitynyt
    marras 2003
    Sijainti
    Oulunsalo
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Ghostrider
    Ostin TV:n jossa on sisuksissa DVB-T lähetysjärjestelmä.
    Tai sitten vastaanottojärjestelmä
    Olen juuri muuttamassa asuntoon jonka "antennijärjestelmä on kaapeli TV". Mulla ei ole tietotaitoa digi-TV:n saralta, joten kaikki apu olisi tarpeen. Onko minulla ongelma (kyseisen asian suhteen)?

Kiitos
    On, jos haluat katsella digilähetyksiä. Kaapelidigi lähetetään DVB-C -tekniikalla, joten tuolla T (terrestriaali) -laitteella niitä ei näe. Tarvitset siis ulkoisen kaapelidigiboksin (tai esim. tietokoneeseen kaapelidigikortin, jota kautta katsella).

Edit: unohdin tietysti tuon Okaron mainitseman sisäantennin, jolla tietyillä alueilla voi saada kuvan näkyviin.
    Viestiä muokkasi viimeksi dohf; 11.07.2006 kello 21:05.

Digiboksi

Ostin TV:n jossa on sisuksissa DVB-T lähetysjärjestelmä. Olen juuri muuttamassa asuntoon jonka "antennijärjestelmä on kaapeli TV". Mulla ei ole tietotaitoa digi-TV:n saralta, joten kaikki apu olisi tarpeen. Onko minulla ongelma (kyseisen asian suhteen)?

Kiitos
    Ei mitään erityistä ongelmaa, hankit vain digiboksin. Et siis hyödy siitä, että TV:ssäsi on DVB-T viritin, yhtään. TV:ssä luultavasti on analogiviritinkin. Voit vielä vuoden verran käyttää sitäkin.

Toki voit kokeilla leikkiä sisäantenneilla, jos saisit niillä kuvan.

Kiitos nopeista vastauksista. Kuinkahan todennäköistä on, että sisäantennilla homman sais pelittään. Jonkun maston luulis olevan aika lkähellä, sillä asun n. 10km turun keskustasta.

Pelittäiskö esim: DIGIALITY DA-5000 AKTIIVINEN TV ULKO / SISÄANTENNI VAHVISTIMELLA

Tietoja löytyy täältä. (suoraa linkkiä tuotteeseen en saanu).

Digiality DA-5000 aktiivinen TV ulko / sisäantenni vahvistimella

Tämä DA-5000 antenni on allaolevan tehokkaan DA-1200 antennin ulkoasennukseen tarkoitettu rinnakkaismalli.

Vastaanottaa taajuusaluetta VHF 47 - 230 ja UHF 470 - 870 MHz joten soveltuu vastaanottoantenniksi analoogisille VHF ja UHF lähetyksille, Digi-TV lähetyksille sekä FM radio lähetyksille.
    Vahvistus 20 dB ± 3 dB. Fyysiset mitat noin L 115 mm x K 210 mm x S 45 mm (mitat antenniosasta ilman seinäkiinnikettä).

Jos digiboksisi antaa ulos 5V IEC antenniliitännästä ei tarvitse käyttää antennin oma verkkolaitetta.

Vesitiivis sekä UV-suojattu, seinä tai mastoasennukseen.

Toimitukseen kuuluu:
    - antenni
    - antennivälijohto IEC / F 3,0 m
    - verkkolaite 9VDC /100 mA
    - käyttöohje, englanti ja ruotsi
    - kiinnitysosat
    Vai onko järkevämpi unohtaa antennit ja kärsiä uuden boxin hinta?

Vai onko järkevämpi unohtaa antennit ja kärsiä uuden boxin hinta?

Hyvä sisäantenni ~30-50e , perusdigiboksi 50e->
    Itse ostaisin boksin

-I-

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Ingraver
    Itse ostaisin boksin

-I-
    Joo, se olis varma ratkasu. Sääli, että olen huono ostamaan sen liikkeen halvimman tuotteen. "vähän lisää ja sais jo tollasen..."

Rekisteröitynyt
    helmi  2005
    Sijainti
    Tosikkolandia
    osta sit se antenni. T&T:ltä sai 20e tollasen kirjan näköisen antennin, joka avataan kuin kirja. Menee helposti verhon tms. taakse piiloon, ettei ole rumasti näkyvillä

Pelittäiskö esim: DIGIALITY DA-5000 AKTIIVINEN TV ULKO / SISÄANTENNI VAHVISTIMELLA
    Tuota ei kokeilematta kukaan osaa sanoa. Kannattaa kaupassa sopia palautusoikeudesta ellei homma pelitä. Kun alustavasti kyselín samantapaisten antennien perään paikallisessa Tekniset liikkeessä niin myyjä heti sanoi ettei sikaa säkissä tarvitse ostaa vaan kyllä antennin saa palauttaa ellei se tyydytä. Jotkut liikkeet antavat yleisestikin vapaan palautusoikeuden. Mutta tarkista kuitenkin liikkeen käytäntö ennen kauppaa.

Muistakaa aina sanat viihde ja digi.

Rekisteröitynyt
    elo    2005
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Ingraver
    Itse ostaisin boksin

-I-
    Sitkun kerrot vielä mistä saa perusboksin -C verkkoon 50e, niin olisin itsekkin kiinnostunut