Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 3 / 3 Ensimmäinen 123
Viestit 41 - 51 / 51

Aihe: Genelec 7070A - testi

Sen verran menee ohi korvien tuo jatkuva G ylistys että humina käy. Ihan vain sen vuoksi olisi pakko saada seuraaviin testeihin parit genelecit ja muut perus pöntöt testiin että saadaan tällekkin loputtomalle G fiilistelylly päätös.

Vaikka mitäpä sekään muuttaa, kun testituloksista huolimatta G on ylivoimaisesti paras, vaikka säröarvokäyrät todellisuudessa hipoisivatkin ukkosten jumalia.

7071A vois arvostella, vaikka eroa ei ole kuin yhden elementin verran. Luukuttanut tuota olen, enkä ollut basson määrään tyytyväinen, tosin tilakin oli mitä oli. Kotiin ku sais testiin ni pystys tosiaan jotaki sanomaan, että miten istus nykyseen settiin..

Jäähyllä
    Rekisteröitynyt
    huhti  2002
    Sijainti
    Azerbaidžan
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: erutrotti View Post
    7071A vois arvostella, vaikka eroa ei ole kuin yhden elementin verran. Luukuttanut tuota olen, enkä ollut basson määrään tyytyväinen, tosin tilakin oli mitä oli.
    Jos tämän luukutusjohtopäätöksen tila oli Audiosavon takahuone, sanon että .
    Jos eli kun on tämänhintaisia ja -tasoisia äänentoistolaitteita ostattelemassa, tuntuisi järkevältä tutustua aiheeseen hieman enemmän.Vaikuttavia tekijöitä nimittäin tässä lajissa riittää.

AniD:

Katsohan mitä edellä on kerrottu niistä säröistä.

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Maverick View Post
    Jos tämän luukutusjohtopäätöksen tila oli Audiosavon takahuone, sanon että .
    Jos eli kun on tämänhintaisia ja -tasoisia äänentoistolaitteita ostattelemassa, tuntuisi järkevältä tutustua aiheeseen hieman enemmän.Vaikuttavia tekijöitä nimittäin tässä lajissa riittää.
    Ei ollu Audiosavon takahuone, ihan privapileet. Enkä väitä asiasta tajuavani mitään, tykkään vaan bassosta

Rekisteröitynyt
    loka   2007
    Sijainti
    Varkaus, Finland
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: erutrotti View Post
    Ei ollu Audiosavon takahuone, ihan privapileet. Enkä väitä asiasta tajuavani mitään, tykkään vaan bassosta
    Ehkä joku SVS:n parempi malli (esim. PB13-Ultra) olisi sopivampi valinta, hinta-laatusuhde kohtaa paremmin kuin G:n subeissa ja saat enemmän painetta. Mikäli olet Anssi, niin uskoisin, että sitä olet hakemassa

Ja sivukommenttina: Omien 8030:ien kanssa on kyllä ihan Monolithikin riittänyt, mutta onhan niitä korkeampia äänenpainevaatimustasojakin...

itsehän en ole mikään subbaexpertti kun en ole kovin montaa erilaista himassani käyttänyt. reilu pari vuotta sitten hommasin tämän 7070a:n viiden muun genen seuraksi, ja tyytyväinen olen ollut. ei mua varsinaisesti nappaa yhtään mikään suorituskyvynpuute joka ei korviin pistä kun kuuntelen musiikkia tai katon leffoja, enkä oo semmosiin ongelmiin törmännyt. en mä muutenkaan keksi miksi musaa pitäis soittaa niin kovalla että joutuu käyttämään kuulosuojausta, että siitä sais jotain selvääkin tms =)

se on varmasti ihan totta että jos haluaa välillä demotella kavereille että kattokaas tätä ja rikkoa asuntonsa ikkunat, niin kannattaa varmasti ehdottomasti harkita jotain muuta. vaikka tällä valinnalla varmasti itsekkin "hieman" yliammun näin alle 12 neliömetrin kerrostalohuoneessa

kuten sanottua niin kokemuksen puutteesta johtuen en osaa sanoa kuinka kivasti esim laadukas musiikki toistuu kilpailijoilla...

ja toistoa toiston perään... studioonhan nämä on tehty tarkkailukäyttöön ja en epäile etteikö olisi asianmukaiseen tilaan valittaessa luotettavaa kamaa joka hoitaa homman.

ja hinnasta sen verran, että oon samaa mieltä ja uskon sen kyllä mutkitta että tässä on suhteellisen tuntuva suomilisä ja nimilisä. en kuulu siihen kerhoon jonka mielestä kaiken muun päälle voi kusta sen jälkeen ku genelecit on olleet valittuina mikrobitin unelmatietokoneeseen ;D
    vaikka vähän lisärahaa voikin pidemmällä tähtäimellä olla jopa edullista iskeä siihen että palvelu pelaa ja tuote on ns laatutyötä, niin on se nyt mun mielestäni aikamoista että juurikin jouduin maksamaan pelkästä irrallisesta bypass-kytkimestä 48 euroa, eikä siinä tullut edes kytkemiseen tarvittavaa piuhaa messissä. ei tuollaisten tuotanto toki liiku ihan samoissa meiningeissä kuin vaikka tietokoneiden näytönohjaimet mutta silti :-)

heheh... alitajunta jostain vetäs noi näyttikset kehiin kun tää keskustelu alkoi näyttämään perinteiseltä nvidia vs atilta
    ei kai mulla mitään asiaa ollut oikeesti. on vaan vituttanut yli kaksi vuotta kun tästä subbarista on tosi vaikea löytää mitään kokemuspohjaisia mielipiteitä, infoa tai testejä genelecin mainosläpysköjen lisäksi. onneksi ostin enkä jäänyt odottelemaan kiitti kuitenkin tästä threadista itse kullekkin

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: maagi View Post
    Ehkä joku SVS:n parempi malli (esim. PB13-Ultra) olisi sopivampi valinta, hinta-laatusuhde kohtaa paremmin kuin G:n subeissa ja saat enemmän painetta. Mikäli olet Anssi, niin uskoisin, että sitä olet hakemassa

Ja sivukommenttina: Omien 8030:ien kanssa on kyllä ihan Monolithikin riittänyt, mutta onhan niitä korkeampia äänenpainevaatimustasojakin...
    Sama tyyppi Katos perkuletta, mitäs maagi! XD Oikeet kajarit oot hommannu

Rekisteröitynyt
    loka   2005
    Sijainti
    Helsinki
    Voisi taas siirtää nämä testiin liittymättömät jauhannat toiselle puolelle.

Rekisteröitynyt
    maalis 2001
    Sijainti
    Jyväskylä
    Offtopic

Kyllä niitä laitteita,etupäässä kaiuttimia,on täälläkin käynyt testissä jos jonkinlaista, ja voin kertoa että Genelec on reaalitodellisuudessa ollut niistä kevyesti paras tuttavuus.

Kokeilehan sinäkin, +100 dB:n ääritilanneharrastajana mielistyt Geen sounditarjontaan varmasti.
    Sitähän tässä kukaan ei epäile, ettei sinun mielestäsi Genelec olisi parasta, mitä maa päällään kantaa Hyvältähän ne ovat kuulostaneet, mitä olen demoja kuullut liikkeessä/messuilla/kotioloissa (ei mun kotona), mutta minun mielestäni Geneleceissä ei hinta/laatusuhde kohtaa niin hyvin, että itselleni ostaisin.

Penaudio 7.6 (?) -matopurkkisi tekevät noilla tasoillasi jo säröistä kuolemaansa, joten parannusta soundiin olisi jo pienenkin G:n myötä totisesti luvassa jos olet tähän mennessä viilannut soundia etupäässä subbareita vaihtelemalla/lisäämällä (ja haluat edelleen jatkaa SVS:n Todistajien seurakunnassa passon osalta).

Ihan omin korvin kuuntelemalla päädyin näihin PenAudion 'matopurkkeihin' ja soivat nätisti meikäläisen makuun musiikin toistossa, jossa paineet ovat maltilliset. Pieniksi määriteltyinä hoitavat hommansa leffarevittelyissäkin, joten "totista parannusta soundiin" on ihan turha mulle kaupitella Genelecin muodossa. JOS olen jossain vaiheessa päivittämässä systeemiä, tulee erään toisen suomalaisen G:n tuotteita tilalle... Revolution... jos niitä vaan sitten vielä jostain löytää. Niissä sentään hinta/laatusuhde on kohdallaan.

Mutta tämä tästä offtopicista. Jossain muussa ketjussa lisää, jos tarvis.

Ketjun aiheeseen sen verran, että 7070:n hinnalla saa varmasti enemmän suorituskykyä muista merkeistä. Yhtenä vaihtoehtona järeä jonkun toisen merkin subbari, esim. mainittu SVS PB-13 Ultra. Itselläni on ollut vain hyviä kokemuksia merkin subbareista.

Mielenkiintoinen ehdotus useamman Monolith-subbarin systeemistä, jossa saataisiin lähtökohtaisesta tasoitettua huonevastetta Tässä tietysti on matala WAF ja korkea hellasärön mahdollisuus, mutta nehän eivät tosimiestä hidasta. BK:n suhteen on tullut toki muutamia kertomuksia laatuongelmista, mutta Mareksin kautta on ollut ilmeisen toimiva takuu. Lienee muitakin vaihtoehtoja, jos Monolith ei nappaa.

Toki Genelec naitettuna Genelecin pääkaiuttimien kanssa on todennäköisesti hyvin yhteensopiva paketti, mutta muutkin subit saadaan soimaan Genelecien kanssa (ihan samoin, kuin Genelecin subbari saadaan varmaankin soimaan muidenkin pääkaiuttimien kanssa).

Testasin 7070 yhdessä DIY AW-75 pönttöjen kanssa ja jollain urkumateriaalilla suojapiiri puuttui peliin haluamillani äänenpaineilla (20 neliön vaimeahko huone). Siksi valintani on 7071A, eli käytännössä kaksi 7070 leivottuna yksiin kuoriin, 6 dB lisää SPL ja hintaa vain 50% lisää. Ei ole todellakaan ollut mitään valittamista!

Nykyiset sivukajarit ovat ADAM S3A aktiivimonitorit (2,5 -tie, 3x150W Icepoweria per sivu). ADAMeista hyppää suojapiiri päälle ennen Geneä jos haluaa korviaan särkeä.

Kun on mahdollisuus ammattilaitteisiin, niin miksi hankkia mitään muuta?

Rekisteröitynyt
    heinä  2007
    Sijainti
    Jyväskylä
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: tilaääni View Post
    Kun on mahdollisuus ammattilaitteisiin, niin miksi hankkia mitään muuta?
    Hinta on yksi syy.

Sivu 3 / 3 Ensimmäinen 123