Oikeasti, tämä on kotimaisen elokuvan helmi. Voiko joku väittää muuta?! Leffa on aivan kipeän hauska pläjäys täynnä todella nerokasta dialogia joka naurattaa yhä uudelleen ja uudelleen! Kemmo-jätkillä on todellakin ollut homma hallussa kun tätä pätkää on tehty!
Mikäköhän on ollut leffan budjetti?
"Mä huomasin että sillä käellä oli karvojen välissä haava.. Mä sitten laastaroin sen ja se nuoli mun kättä kiitokseksi."
Originally posted by Tonppa Oikeasti, tämä on kotimaisen elokuvan helmi. Voiko joku väittää muuta?!
No minä kyllä voin. "Ponterosan" katsominen oli aika tuskallinen kokemus, meni minulta yli, ali ja ohi. Ei ollut IMHO edes tahattoman hauska, paremminkin hävetti koko ajan tekijöiden puolesta. Mutta kiva että edes joku tykkäsi.
Originally posted by Nice Guy Eddie Näyttelijä työ oli paskempaa kuin salkkareissa ja kässäri aivan älyttömän huono. Digikameralla kuvattua sontaa, mutta jotenkin siitä vaan pidin...
Aivan. Homma menee niin campin puolelle, vaan harva näköjään sen on tuntunut tajuavan. Leffaa pitää tahkoa useamman kerran että kaikki jutut tulee esille.
[ei spoileria] Esim. nyt kaikki leffan omistajat pistämään nauha kohdalle jossa Halme "kantaa" aamukahvetta Aholalle ja Westille. Tsekkaas siinä kohtauksessa mökin ulko-oveen!
- "Huuda sille nyt jotain!"
- "Mitä mä sille tässä voisin huutaa?"
- "No jotain että se tietää että me ollaan kunnossa!"
- "MITÄ KELLO ON?!"
Jaa-a, kyllähän sitä meikäläinenkin nauttii joidenkin Visa Mäkisen rävellysten katsomisesta ihan camp-hengessä, mutta "Ponterosasta" en saanut kerta kaikkiaan mitään irti. Näin leffan viime keväänä ja mitään muuta ei ole jäänyt mieleen kuin se, että huumoripuoli seisoi lähinnä Tony Halmeen poskisolismin varassa. Ja kun ko. öykkäri ei ole koskaan kuulunut idoleihini, niin anti jäi laihaksi.
Mutta se on varmaan totta, että ahkeralla uusintakatsomisella mieli alkaisi muuttua; eiköhän sama konsti itse asiassa toimi melkein minkä hyvänsä leffan kanssa (kansainvälisen vakoilun maailmassa keino tunnetaan nimellä aivopesu ). Rahaa ja ennenkaikkea aikaa on kuitenkin rajoitetusti ja maailma täynnä oikeasti hyviä elokuvia, joten taitaa minulta tuo projekti jäädä toteuttamatta.