Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 5 / 23 Ensimmäinen 123456789101112131415 ... Viimeinen
Viestit 81 - 100 / 454

Aihe: Konsolit: Ps2...X-box...Gamecube...

Ari's Avatar
    Rekisteröitynyt
    kesä   2000
    Sijainti
    Helsinki
    Leffaluettelo
    Pari pikku kommenttia tähän pelikeskusteluun, ensin tuosta eri-ikäisten Playstationeiden eroista, kyllä niissä on hardware-eroja. PSX:stä oli monta eri versiota jo ennen PSone:n julkistusta, näissä on eroja jopa ulkoisissa liitännöissä, vanhemmissa PSX:issä on rinnakkaisportti jota ei sitten mikään peli tainnut koskaan käyttää, mutta mod-modulin siihen sai kiinni, tämä portti jätettiin uudemmista PSX:istä kokonaan pois. Myös portin sisältävissä PSX:issä (sellaista kuin PS1 ei oikeastaan olekaan, se on joko alkuperäinen PSX tai uudempi pieni PSone) on huomattavia eroja emolevyllä, tämän huomaa esim. mod-piirien liitäntäohjeista joissa on omat ohjeet eri emolevyversioille, niissä saattaa piirit olla aivan eri paikoissa.

Sama homma on myös PS2:n kanssa, niissä on eroja, esim tuossa meidän moninpelisessiossa tuli havaittua sellainen seikka että yhden kaverin ensimmäisestä erästä peräisin oleva PS2 on erilainen kuin uudemmat laitteet, helppona tunnisteena oli iLink-liittimen sijainti etulevyssä, joissain PS2:ssa se on sen sinisen alueen yläreunassa joissain taas alareunassa. Hyvin todennäköisesti myös emolevyssä on eroa, emme ole viitsineet avata koteloita noista PS2:sista, asialla kun ei ole suurta merkitystä, ne kun ovat kuitenkin toiminnaltaan samanlaisia.

Ja mitä tulee noihin ohjaimiin, minä en pelaa kuin ajopelejä ja koska oikeassa autossakaan ei ole hiirtä eikä qwerty-näppäimistöä, en sellaista pelikoneeseenkaan kaipaa, ratti ja polkimet riittävät. Moottoripyöräpelit ja Wipeoutin kaltaiset futuristiset pelit menevät tateillakin. Ja se on minulle aivan sama millä pelataan, ja niin kauan kun PC-pelivalmistajat eivät tule Windows NT:tä (eli siis ikinä) en enää PC:llä pelaa vaikka aiemmin olin nimenomaan tietokoneella pelaava. Eli edelleenkin vaikka minulla on useita PC:itä, pelaamisen teen konsoleilla. Silläkään ei ole suurta merkitystä mikä konsoli on kyseessä, mutta peleillä on ja Sonyn konsoleille on tullut enemmän omaan vähän aikuisempaan makuun soveltuvia ajopelejä runsaasti. En ole kaivannut oikeastaan kuin GPL-peliä PC-puolelta, ja mahdollisesti Segan Ferrari-peliä, mutta nuo nykyisetkin pelit ovat silti riittäneet mainiosti pelailuun. Lisäksi tulee vanha C64-kommentti, siitä on hyötyä jos koneesi on samanmerkkinen kuin kavereilla, tämä varsinkin moninpelien takia. Jos kaikilla kavereillasi on peli-PC, kannattaa sellainen hankkia itsellekin, jos moninpelit kiinnostaa, jos kaikilla kavereilla on PS2, niin sama juttu, sillä ainoalla erilaisella koneella ei tuossa paljoa tee, vaikka se muuten olisi miten hyvä tahansa.

no more mr. Nice Guy Nice Guy Eddie's Avatar
    Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    shit, I'm still only in Saigon.
    Leffaluettelo

jumitus GTA3:ssa

eli jos joku osaisi neuvoa niin olisin kiitollinen kun olen jo pari päivää yrittänyt eikä oikein tulosta tule.

Siinä tehtävässä missä 8.pallo menee laittamaan pommeja laivaan niin se kuolee iana. Olen snaipannut kaikki näkyvät vihulaiset etupuolelta, mutta en millään kerkeä laivaan ennen kuin 8.pallo heittänyt veivinsä, pitäisikö yrittää jotain muuta ampuma paikkaa. Räiskin aina siitä auton vierestä(mihin parkkeerataan)

Eli hermot alkaa meneen pikku hiljaa

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Tampere
    Originally posted by Ari
    Ja se on minulle aivan sama millä pelataan, ja niin kauan kun PC-pelivalmistajat eivät tule Windows NT:tä (eli siis ikinä) en enää PC:llä pelaa vaikka aiemmin olin nimenomaan tietokoneella pelaava.
    Menee "hieman" off-topic, mutta et ole harkinnut Windows 2000:n tai XP:n käyttämistä NT:n sijaan? Vaikka ne eivät ihan NT 4:n vakauteen pääsekään, niin hyvin stabiileja silti ovat. Suurin osa ajopeleistä toimii ja ajurituki eri laitteille on hyvällä mallilla.

Tosin GPL ei (ymmärtääkseni) pyöri kummassakaan edellisistä, sitä varten itselläni on kovalevykelkka, ja vaihtokovalevyllä GPL:ää pyörittävä Win98.

- Jussi

nothing's Avatar
    Rekisteröitynyt
    maalis 2001
    Sijainti
    Tampere,Finland

Re: jumitus GTA3:ssa

Originally posted by Nice Guy Eddie
    eli jos joku osaisi neuvoa niin olisin kiitollinen kun olen jo pari päivää yrittänyt eikä oikein tulosta tule.

Siinä tehtävässä missä 8.pallo menee laittamaan pommeja laivaan niin se kuolee iana. Olen snaipannut kaikki näkyvät vihulaiset etupuolelta, mutta en millään kerkeä laivaan ennen kuin 8.pallo heittänyt veivinsä, pitäisikö yrittää jotain muuta ampuma paikkaa. Räiskin aina siitä auton vierestä(mihin parkkeerataan)

Eli hermot alkaa meneen pikku hiljaa
    ELI MAHDOLLISTA SPOILERIA, JOS HALUA ITSE KOKEILLA !!!

Kiipeeppä laivaa vastapäätä olevalle katolle ja kokeile sieltä.
    Viestiä muokkasi viimeksi nothing; 07.11.2001 kello 17:25.

Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    Leffaluettelo

Re: Re: jumitus GTA3:ssa

Originally posted by nothing

Kiipeeppä laivaa vastapäätä olevalle katolle ja kokeile sieltä.
    kerkeekö sinne muka? Keles kun tekee jo tiukkaa niitten n.10 listiminenkin siitä edestä, siis ammunko ne kaksi siitä laivan menoaukon kohalta ja sitten kipitän sinne katolle vai missä järjestyksessä?

nothing's Avatar
    Rekisteröitynyt
    maalis 2001
    Sijainti
    Tampere,Finland

Re: Re: Re: jumitus GTA3:ssa

kerkeekö sinne muka? Keles kun tekee jo tiukkaa niitten n.10 listiminenkin siitä edestä, siis ammunko ne kaksi siitä laivan menoaukon kohalta ja sitten kipitän sinne katolle vai missä järjestyksessä?
    Siis eka vaan rohkeesti katolle.
    Kasipallo lähtee liikkeelle vasta kun ammut ensimmäisen laukauksen.
    Joten eka tiputat kaksi siitä edestä ja sitten vasemmalta oikealle päin kymäks.

Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    Leffaluettelo

mistä ps2 halvimmalla?

eli jos ei dosen 1.euron tarjousta lasketa niin mistä sitten. Netista.comistakin oli pleikkarit loppu...

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Tampere
    Pro Evolution Socceria hehkutettiin tässä threadissa jo aiemmin. Nyt on ilmestynyt ensimmäinen euroversion arvostelu, joka lupaa lievästi sanoen mielenkiintoista nahkakuulakokemusta! Arvosana "Direct Hit!", lukekaa itse:

http://www.gamesradar.com/reviews/game_review_482.html

Samoilta sivuilta löytyy myös FIFA2002:n arvostelu, arvosana "Miss":

http://www.gamesradar.com/reviews/game_review_480.html

Minä ainakin tiedän mihin omat pennoseni investoin.

- Jussi

Corca's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2001
    Sijainti
    Jyväskylä, Finland
    Mattilaj,

Hyvä löytö!

Ja mikä arvostelussa hienointa(kuten hyvissä arvosteluissa aina), myös pelin heikkouksia löydettiin:

-Pallot saattavat syöttäessä kaartaa outoihin suuntiin, pahimmillaan vastustajalle(mikäs siinä outoa...oikeassa futiksessa sitä tapahtuu joka pelissä).
    Ehkä suunnittelupöydällä on annettu muutaman prosentin mahdollisuus epäonnistuneisiin syöttöihin...pelin täydellisyyden maksimointi.

-Joskus oikean puolustajan valitseminen tuottaa hankaluuksia, jolloin laiturit pääsevät heittämällä ohi...(vähän isompi tössi, sillä puolustus ja sen kontrollointi pelissä A ja O! Toivottavasti pienimuotoinen, pelaamalla-oppii-namiskat-ongelma...

-Selostus jauhaa "sinne tänne"...(missä pelissä selostus on yleisesti saanut kehuja?)
    Olisi tuo selostuspuolikin voitu kyllä tässä futispelissä laittaa samantien uudelle tasolle...

Eli tuossa arvostelun mukaan miinukset.
    Peli kuitenkin kuolattiin lähes taivaisiiin pelattavuudessa, ennalta-arvaamattomissa yllättävissä käänteissä sekä yleisessä oikean jalkapallon tuomisessa jokaisen "koti-Maradonan" ulottuville, joten 23.11 eli kymmenen päivää on aivan liikaa odotusaikaa moiselle gamelle...

Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    Leffaluettelo

Metal Gear Solid 2:n ilmestymispäivä

pelit.fi:stä poimittua:

Konami Eurooppa on arponut uuden ilmestymispäivän hartaasti odotetulle Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty -toimintapelille. Nyt ilmestymispäiväksi ilmoitetaan Euroopassa 22.2. 2002. Arvio voi pitää viimein paikansa, sillä Metal Gear Solid 2:n Pohjois-Amerikan ja Japanin versiot ovat jo valmiina ja tiimi hioo enää eurooppalaista versiota julkaisukuntoon. Metal Gear Solid 2 on takuuvarma hitti, sillä peliä on tilattu pelkästään amerikkalaisiin kauppoihin jo 1,8 miljoonaa kappaletta ennakkoon.

ja tätä sitten ollaan odotettu. Ja odotetaan lisää

Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    Leffaluettelo

XBOX myyntiin tänään.

saas nähdä miten äksboks käy kaupaksi.
    Julkaisu pelit ainakin osittain vaikuttavat lupaavilta

4x4 EVO 2 -autopeli, Rockstar
    Air Force Delta Storm -lentoräiskintä, Konami
    Cel Damage -autoräiskintä, EA Sports
    Dark Summit -snoukkapeli, THQ
    Dead or Alive 3 -mätkintäpeli, Tecmo
    Fuzion Frenzy -toimintapeli, Microsoft
    Halo-3D-räiskintä, Microsoft
    Mad Dash Racing -autopeli, Eidos
    Madden NFL 2002 -jenkkifutispeli, EA Sports
    NASCAR Heat 2002 -autopeli, Infogrames
    NASCAR Thunder 2002 -autopeli, EA Sports
    NFL Fever 2002 -jenkkifutispeli, Microsoft
    NHL Hitz 2002 -mätkintäpeli, Midway
    Oddworld: Munch's Oddysee -tasoloikkaseikkailu, Microsoft
    Project Gotham Racing -kaahaus, Microsoft
    Shrek -lisenssiseikkailu, TDK
    Test Drive Off-Road Wide Open -autopeli, Infogrames
    TransWorld Surf -lainelautailupeli, Infogrames
    Tony Hawk's Pro Skater 2x -skeittipeli, Activision

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Tampere

Re: XBOX myyntiin tänään.

saas nähdä miten äksboks käy kaupaksi.
    Julkaisu pelit ainakin osittain vaikuttavat lupaavilta
    Juu, kyllä siellä jokunen ihan mielenkiintoinenkin peli on. Mutta Phiithän tiesi jo kauan sitten kertoa, ettei XBox tule menestymään, joten kannattanee unohtaa koko konsoli samantien?

Ei vaan, oikeasti tilanne on mielestäni kutkuttava, Jenkeissä XBox voi hyvinkin menestyä ihan kohtuullisesti, Euroopassa PS2 jyrännee alennetun hintansa ja joulumarkkinoiden yksinoikeudella, Japanilaisten ajatuksia ei monikaan länsimaalainen pysty arvaamaan. Itse toivon tasapäistä kilpailutilannetta, joka polkee hintoja alas.

- Jussi

No Life! Slash80's Avatar
    Rekisteröitynyt
    huhti  2001
    Sijainti
    Helsinki
    Mä kans odottelen äkspoksin julkaisua että näkee millaiseksi noi hinnat menee. Toki peli tilanne tuon ratkaisee minunkin kohdalla.

Kola's Avatar
    Rekisteröitynyt
    kesä   2001
    Sijainti
    Espoo

Xbox älässti!!

Elikkäs joku rohkea oli mennyt ja riisunut uuden Xboxinsa totaalisesti.
    Näyttäähän se melko lailla sisältä PC:ltä...

http://www.hardocp.com/articles/xbox/index.html

Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    Leffaluettelo

Exclamation äksböksi

friikki näköjään myy jo ennakkoon: X-Box Pelikonsoli - ilmestyy 14.3.2002 3499 FIM

Kola's Avatar
    Rekisteröitynyt
    kesä   2001
    Sijainti
    Espoo
    Verkkokauppa.com myy ennakkoa hintaan 2 998 mk.
    Sinne lähti tilaus viikonloppuna.

Rorschach's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2001
    Sijainti
    Tampere
    Onkos kellään muuten GameCuben eurojulkaisusta tietoa? Tarkin ajankohta mitä itse olen kuullut (joltain Nintendon edustajalta pari viikkoa sitten) oli "keväällä 2002"! Luulisi että tuostakin alkaisi tarkempaa infoa tippua pikkuhiljaa...

Vaikka tuskinpa tuota tulee heti julkaisutohinassa hankittua - PS2:lle tippuu tällä hetkellä niin tiuhaan hyviä pelejä ettei aika (tai rahat) riitä niihinkään. Ja vielä pitäis leffojakin ehtiä katsella.

Rekisteröitynyt
    touko  2001
    Sijainti
    Helsinki
    Pitänee näköjään viritellä kimppakaupat, kun kilpailijat ovat jo myynnin aloittaneet. Selvittelen hinnan ja pistän kimpat pystyyn parin päivän sisällä.

Pasi / Viihdekauppa.com

Rekisteröitynyt
    touko  2001
    Sijainti
    Helsinki
    Alustavien tietojen mukaan pystyn lyömään Verkkokauppa.comin Xboxin ennakkohinnan vähintään 50mk:lla, mahdollisesti enemmänkin.

Pelien hinnat ovat n. 380mk / kpl.

Pasi / Viihdekauppa.com

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Tampere
    Originally posted by Rorschach
    Onkos kellään muuten GameCuben eurojulkaisusta tietoa? Tarkin ajankohta mitä itse olen kuullut (joltain Nintendon edustajalta pari viikkoa sitten) oli "keväällä 2002"! Luulisi että tuostakin alkaisi tarkempaa infoa tippua pikkuhiljaa...
    Pitää edelleen paikkansa, julkaisupäivää ei ole vielä kerrottu suurelle yleisölle.

- Jussi

Sivu 5 / 23 Ensimmäinen 123456789101112131415 ... Viimeinen