Tähän kaipailisin vastausta laitteen omistajilta vielä. Kai jollain tämä laite jo hyllystä löytyyViestin alkuperäinen lähettäjä: gynde
![]()
Tähän kaipailisin vastausta laitteen omistajilta vielä. Kai jollain tämä laite jo hyllystä löytyyViestin alkuperäinen lähettäjä: gynde
![]()
Jos puhut vehkeen itse polttamista tuotoksista niin kyllä tuo ne kohtuunopeasti tunnistaa. Ei tuo aika ainakaan pitkältä tunnu.Viestin alkuperäinen lähettäjä: gynde
Palaa käämit kohta![]()
Digiboksina on Medion 4400 kaapelimalli, joka on kytketty Sonyn Line3/Decoder liitäntään (Soittimen scart asetus on Video-Video/RGB-Video). Line1:sta menee scart-piuha TV:hen ja Line 4:ssa on kiinni tietokoneen näytönohjain s-video piuhalla. Antennipiuha on kytketty pelkästään digiboksiin.
Tallenus Sonyyn onnistuu vain tietokoneelta. Jos yritän digiboksilta tallentaa niin Sonyn soitin heittää ilmoituksen ettei kuvaa voi tallentaa. Ääni kyllä tallentuu ja jopa pieni screenshotti titlelistiin. Line 4:sen kautta tapahtuva tallennus toimii. Siirsin myös tietokoneesta tulevan piuhan adapterin avulla Line 3:seen ja tallennus toimi joten liitin on kyllä kunnossa.
Mikä mättää?
^
Oletko kokeillut asetusta Video-Decoder-Video? Ohjekirjassahan höpistään erikseen kahdesta laitteesta, eli satelliitti-vastaanottimesta ja paytv/canal+ -"dekooderista". Mulla kyllä toimii molemmat asetukset, eli Line3:ssa asetuksena joko video tai decoder, ei eroa. Boxi on tällä hetkellä Canalplussan (eli Handanin) combo. Ainoa on, että sulla on kaapelimalli, mutta luulis sen nyt sitä ymmärtävän...
Mulla on liitännät tällä hetkellä muistaakseni näin. Antennipiuha digiboxiin; sieltä scart Sonyn L3:een; Sonyn L1:stä scartti TV:n ykköspaikkaan; ja audiopiuhat ulos. Perussettiä, aika samat kun sulla.
Toki kannattaa tsekata, että yrittää tallentaa oikeaa linjaa/kanavaa (L3 esim.), kaapelit yms.
Tässä tapauksessa (Video-Decoder-Video) ei pysty valitsemaan Line3:sta ollenkaan...kyllä mä melkein veikkaisin että digiboksin ongelma kun toisesta ohjelmalähteestä pystyy tallentamaan kuvaa ja ääntä oli se missä tahansa linessä kiinni.Viestin alkuperäinen lähettäjä: Clef
Kyllä oikeasta yritän. Ei mulla ole lähteinä kun L1,L2,L3 ja L4 ja L3 yritän nauhottaa. Tuntuu tosi oudolta kun pieni screenshotti kuva tallentuu muttei muuta. Kaapelit pistin jo kertaalleen uusiksiViestin alkuperäinen lähettäjä: Clef
Nyt pitää vielä säätää antennipiuhat koko setin läpi.
Pelottavaa tekstiä viimeisessä viestissä jos pitää paikkansa viitaten omaan ongelmaani. Eli Sony luulee digiboksilta tulevan signaalin olevan suojattua.
Analogistenkin kanavien tallennus toimii hyvin kun tein tarvittavat liitännät.
Viestiä muokkasi viimeksi gynde; 27.07.2005 kello 00:49.
Tuolla digivideo palstalla vähän vastaava "kopiosuojaus" tapaus digiboksissa.
http://www.digivideo.fi/phpbb2/viewtopic.php?t=348492
Tuon lisäksi yksi keino jolla voisi kanssa koittaa, jos nyt on kyseessä "digikopiosuojaus". Hommata väliin aktiivinen AV-jakaja keskusteluu tuolla: RGB spiltteri/scart jako.
Samalla iskulla saat liitäntävaihtoehdot aivan uudelle tasolle ja RGB-singaalin monelle näytölle ja eriytettyä digiboksilta tallentaville laitteille.
Pitää lukea antamasi linkit, kiitoksia. Sonyllä näyttää olevan erikoisen hyvä ja nopea tukipalvelu. Vastasivat ongelmaani seuraavasti:Viestin alkuperäinen lähettäjä: Kiju
"Ongelma on digiboksin antamassa suojatussa signaalissa. Se miksi signaali on suojattua, on hyvin vaikea sanoa. Suosittelemme teitä ottamaan yhteyttä digiboksin valmistajaan ja tiedustelemaan hieman lisää MacroVision-suojauksesta."
Aika yllättävää, jos noin on...
Medionin maahantuoja vahvisti että näin on ja seuraava softapäivitys korjaa ongelman. Olishan se ollu kiva nauhotella jo nyt mutta ei sittenViestin alkuperäinen lähettäjä: Clef
![]()
Mites muuten tämän soittimen aluekoodivapauttaminen? Olen yrittänyt videohelp.comin hackia mun Kameleon 6:lla (2nd Gen) pyöritellä, mutta tuloksetta. Joku ratkaisuhan siihen täytyy olla, koska toi edellä mainitsemani ruotsalainen kauppakin oli saanut sen tehtyä koskematta vehkeen sisuskaluihin. Pitäisköhän niiltä kysyä.![]()
Toisalta tuotevastuun perusteella voisit pyytää maahantuojaa toimittamaan, joko toimivan vaihtolaitteen tilalle tai lainalaitteen siksi ajaksi kunnnes korjaavat tämän tämän ilmenneen tuotevian.Viestin alkuperäinen lähettäjä: gynde
![]()
Vastaavia macrovision ongelmia oli tuossa taannoin Nokian digibokseilla, olisko ollut 120 vai 150 en jaksa muistaa.
Huollossa päivittivät uuden softan ja ongelma poistui sillä.
Viestin alkuperäinen lähettäjä: Kiju
Onko kukaan onnistunut tällä laitteella saamaan näkyviin progressiivista kuvaa?
Itselläni on Sonyn lisäksi Canal Digitalin comboboxi sekä Panasonicin plasma TH42-PA30. Yritin Sonyn ohjeitten (eritt. sekavat) mukaan,mutta mitään ei näy progressiivisena.
Onko tähän region-free ongelmaan löytynyt ratkaisua?Viestin alkuperäinen lähettäjä: Clef
Tuonne videohelpiin tämän soittimen hack-sivulle on tullut uutta kommenttia, ja vähän ristiriitaista sellaista. Toiset väittävät jopa ihan kaukosäätimillänsä homman tehneen, kun taas aika moni sanoo sen vaativan jonkin infrapunaa lähettävän laitteen, kuten älypuhelimen, PDA:n tai kannettavan, jolla sitten lähetetään netistä saatavia koodeja. Oli tänne dvdplazankin regionhack-viestiketjuun joku kehuskellut läppärillä "modanneensa".Viestin alkuperäinen lähettäjä: late_show
Pitäis kyllä itsekin saada tämä todellakin hoidettua, on niin iso "puute" vehkeessä. Sen verran on R1- ja R3-leffoja kerääntynyt.
Edit: heh, tuon "iso puute vehkeessä" voisi joku kaksimielinen tulkita toisinkin...![]()
Viestiä muokkasi viimeksi Clef; 10.10.2005 kello 22:36.
Viestin alkuperäinen lähettäjä: Clef
Jepjep, itse tilasin tuon vehkeen ja olisi kiva saada se region vapaaksi - voisin heivata toisen soittimen pois...
Mutta katsotaan jos joku ratkaisu löytyisi.
Olen ajatellut ostaa polttavan dvd kovalevyllä. Mikä mielestänne olisi paras? Kokemuksia laitteista.
Laitanpa tämän tännekin, eli...
Tarkoitus oli yhdistää Sonyn RDR-HX710 dvd/hdd-tallennin komponentilla (plus progressive, mitä tuon Sonyn lörpykän pitäisi osata puskea) Samsung LE32R51B:hen. Mutta DVD-kuva (osto-dvd:ssä) on pikselöityvää (!), suttuista, ja "kuvapinnat elävät" (niissä on epäsynkassa heiluvaa liikettä, miten tuon nyt selittäisi). Lisäksi yksityiskohtien ympärillä (vaikkapa tornin kärki leffassa) on välillä jotain digiröpelöä, ja kuvassa on häntimistä vaikka muille jakaa. Komponentin ja RGB-scartin välillä ei näyttäisi olevan eroa. Sonysta nyt ei voi valita juuri muita asetuksia kuin että kumpaako käytetään, komponenttia vai rgb-scarttia. Eli onko esim mahdollista että Sampassa eivät ole asetukset kohdillaan, vai mikä mättää...
no nyt tuli sitten hankittua kyseinen laite ja heti meinaa palaa hihat. En saa minkäänlasita kuvaa kulkemaan L3:n kautta koneelle. Kokeiltu on videoita, satelliittiä, digiboxia. TV näyttää vaan harmaata ruutua. L4:n kautta kyllä kulkee esim. videokameran kuva.
Ääni kyllä tulee, mutta kuvaa ei vaan näy. Kyse ei kai voi olla suojauksissa ja noita asetuksia on kyllä L3:lle vaihdellut jos johonkin malliin.
Oisko jotain vinkkejä mistä vois lähtee liikkeelle.