Extreme AV tuo maahan MaxiVideo- merkkistä tykkiä. Hintojen pitäisi olla CRT- tykkien hintaskaalan halvemmassa päässä, tosin varmaa tietoa minulla ei ole mutta näin ymmärsin. lisätietoja www.maxivideotech.it. Jos joku asiantuntija voisi käydä katsomassa speksejä ja kertoa, miltä vaikuttaa.
[matti lammikko editoi tätä viestiä (17-02-2001 klo 06:37).]
Järkyttävän sekavat sivut. Toivottavasti se ei heijastu tykkien laatuun? Esimerkiksi mallin Eclipse kohdalla menu kertoo konvergenssisäätöjen olevan analogisia, mutta vieressä teksti taas väittää niihin päästävän käsiksi kaukosäätimellä? Eivät tiedä varmasti itsekään lopullista totuutta?
Mitään kunnollisia speksejä en onnistunut tuolta löytämään. Sivuilta löytyy karmea määrä tekstitiedostoja, jotka antavat tulokseksi joko "file not found", tai sitten tarjoavat vain turhaa nippelitietoa. Ainakaan tämän esityksen perusteella ei kauppoja synny. Jos itse löysit tuota kovia faktoja, niin onnittelut. Kerro samalla tännekin mistä ja miten...
Noita Maxivideon tykkejä pitäisi tulla esittelyynkin, ainakin tuonne loppukuusta avattavaan Extreme AV:n Oulun liikkeeseen.
Mattia se tuskin paljon lämmittää, kun Tampereelta olet, mutta muita kiinnostuneita ehkä.
Ai että Meridianit sitten tuli hankittua. Toivotan onnea, ja parempaa sellaista kuin eräällä toisella kaverilla, joka kyseistä merkkiä joskus tuli hankkineeksi n+1 kilomarkan edestä.
Itse en ole äänipuolesta lähes ollenkaan innostunut. Tulisin varmasti toimeen tavallisella stereoparilla myös elokuvissa. Kunhan hankin vielä yhden Argonin lisää, ja sen Denon AVR-3801:sen, niin eipä tarvitse äänipuolta päivitellä varmasti 5-10 vuoteen. Paitsi subbari tietenkin...
Mitä tykkien huoltoon tulee, niin pistä kädet kyynärpäitä myöten ristiin sen puolesta, että mitään ei koskaan menisi rikki. Sanonpahan vaan, että moisen laitteen raijaaminen huoltoon on sen verran vittumainen operaatio, että ei sitä ihan puhtaasti huvin vuoksi viitsisi tehdä. Se että laite painaa kuin synti (minun tapauksessani about 50kg) ei vielä ole mitään, kun se pitäisi operaation jälkeen vielä laittaa takaisin katselukuntoonkin, ja siihen ei pari tuntia riitä. Jos taas itse ei tarvitse tehdä mitään, niin meneehän se sitten. Harrasteet ovat mukavia...
Mitä taas siippasi johtokammoon tulee, niin pienempi paha se on, kuin että harrasteen kustannuksista ruvettaisiin motkottamaan. Meridianista kun puhutaan, niin ainakin meikäläinen ammuttaisiin välittömästi, jos lähipiiriin vuotaisi tietoja laitteiden katuhinnoista. Ilmeisesti minkkiturkki tai pari pitää kuitenkin turvat tukossa?
Nyt täytyy kyllä kommentoida tätä.
On melko harvinaista nykyisin, että tämä parempi puoliskokin haluaa jotain laatua ja sen muodossa kuvaa sekä ääntä.
Tässä tapauksessa täytyy vaan onnitella.
Niin, siis ensinhän kannattaakin hankkia ne laitteet, ja vasta sitten muija. Eipä tule ongelmia WAFin kanssa. Muijan kanssa kimppaan ostetuissa laitteissa on myös se huono puoli, että jos tulevaisuudessa sukset menevätkin ristiin, niin suurella rakkaudella hankittu ja vaalittu kotiteatterilaitteisto onkin äkkiä kovin vajavainen.
Okei, hetki ihan vakavasti. Jos nyt joku sattuukin ostamaan hyvät vehkeet, niin eipä siitä kannata mitään häpeää tuntea. Täkäläinen pyhä lehmä, kallis auto herättää kuitenkin paljon enemmän närää (=kateutta), kuin sisätiloissa turvallisesti naapurien silmiltä suojassa harrastettava hifi. Sitten kun laitteitaan pitää mainostaa Hifi-lehden keskiaukeamalla, niin se voi jo aiheuttaa enemmänkin pahaa verta...
[Aceman editoi tätä viestiä (19-02-2001 klo 11:44).]