Olen hankkinut laajakaistan (4/1) kotiin. Minulla on Telewellin ADSL-modeemi (EA-200), Buffalon tukiasema (Buffalo AirStation 125 WBR2-G54S) sekä Buffalon verkkokortti (Buffalo Airstation 125 WLI-CB-G54S ). Haluan muodostaa langattoman lähiverkon kolmen kannettavan välille.
Minua askarruttaa Buffalon AOSS-ominaisuus. Onko tämä siis todellakin totta, että Buffalon voi asentaa vain ensin asentamalla ajurit kannettavaan, kytkemällä verkkokortin kannettavaan ja sitten painamalla tukiaseman AOSS-nappia. Ainakin ohje antoi sellaisen kuvan, että pelkkä napin painallus riittää, eikä minun tarvitsisi käydä läpi valikoita ja IP-osoite-asetuksia.
Eli tapahtuuko Buffalon asennus siis pelkästään asentamalla ajurit ja painamalla yhtä nappia?

Vastaa lainaamalla

), läppärillä se toimii OK, mutta kun pöytäkone on kytketty verkkokaapelilla tuohon Buffaloon, niin ei Messenger toimi. Mutta jos kytken pöytäkoneen suoraan VDSL-modeemiin, niin ohjelma toimii, joten vika ei ole PC:ssä eikä ohjelmissa (XP, palomuurit jne) vaan tuossa Buffalossa. Eli nyt tuossa Buffalossa tuntuu olevan eri ominaisuudet WLAN- ja piuhayhteyksille
Muuten kyllä toimi netti mut ei vaan onnistunut lähetys, ihan kuin tuo Buffalo nyt blokkais osan ulospäin lähtevästi liikenteestä

Muut naapurit taitaa olla kantaman ulkopuolella.