Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 5 / 5

Aihe: vielä siitä "DVD & 100hz" jutusta

Rekisteröitynyt
    tammi  2001
    Sijainti
    Helsinki
    Morjensta,
    "Onko 100hz TV huono DVD:n kanssa?" on ollut kuuma aihe täälläkin, joten munkin on pakko palata siihen vielä. Eli täällä on ollut kommentteja siitä että DVD käytössä 100hz on aivan surkea, mutta toisaalta joku on sanonut että elokuvamateriaalilla ei ole häiriöitä.. Kysympä siis että onko kukaan nähnyt todellakin DVD elokuvassa tätä 100hz ongelmaa?

Mulla on itsellä paljon parjattu Sony 32fx60 mutta en ole mielestäni nähnyt mitään erityisiä "sahalaita ongelmia". Mulla on kaikki filtterit pois päältä eli ihan normaali 100hz.

Jos milestänne tilanne tosiaan on se että DVD katselussa on näitä ongelmia, niin kertokaa esimerkkejä että missä leffoissa ja missä kohtauksissa noita häiriöitä olisi mahdollista nähdä? (voi tietysti olla että mä en vaan jostain syystä niitä huomaa kun en tiedä millaisia ne on ;-)siksi kiinostaisi tietää mistä tässä puhutaan)

Mitään sellaista sahalaitaa kuin esim. Jyrkin alalaidassa scrollavaissa teksteissä en ole nähnyt DVD leffoissa..

supa's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2000
    Sijainti
    Helsinki
    Pää ei tule kipeäksi 100Hz telkulla. Pää tulee kipeäksi jos katselee 50Hz vastaanotinta.
    Aika rankka yleistys, eh?

Itse olen katsellut 50hz telkkareita koko pienen ikäni, eikä mulla kyllä tule siitä pää kipeäksi. Eri juttu on sitten 15khz taajuudella kuuluva korkeataajuinen vinkuna...

supa's Avatar
    Rekisteröitynyt
    elo    2000
    Sijainti
    Helsinki
    UC? IC

Sikälihän tämä ei enää liity alkuperäiseen kysymykseen, mutta vuodatetaan nyt kumminkin.

50/100hz valinta riippuu ihan omista silmistä. Jos alkuperäinen postaaja on tyytyväinen 100hz telssuunsa, hyvä niin. Joittenkin silmiin käy 50hz välkyntä, itseäni se ei häiritse lainkaan.

Jumpe83's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2000
    Sijainti
    Helsinki
    Ja täyttä paskaa on myös se, että 100 Hertsisistä löytyisi aina myös 50 Hz -vaihtoehto. Ei todellakaan löydy kuin parista sikakalliista TV:stä.

DVD-elokuvien katselemisessa (mihin käytän omaa 32" 50 herzistäni), ei välkkyminen vaikuta mitenkään. Jos DVD-leffassa on juovavärinää, se näkyy myös 100 Hz TV:ssä!!!

Deano's Avatar
    Rekisteröitynyt
    joulu  2000
    Sijainti
    Tampere
    En tiedä mistä tuo 100hz:n ja dvd:n häiriöpuhe on saanut alkunsa, mutta ainakaan finluxin 32"-laajakuvatöllön kanssa ei ollut puhettakaan mistään ongelmista, mitä tuossa tuli testattua viikonlopun aikana..