Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 8 / 8

Aihe: TV-korttia hankkimassa PC:hen...:)

TV-korttia hankkimassa PC:hen...:)

Moi!

Sain tämän linkin toiselta foorumilta ja täällä näyttää olevan asiantuntijoita tässä asiassa

Elikä olen ajatellut hankkia TV-kortin PC:hen. Varmasti mahdoton sanoa, mutta mikä kortti olisi paras hankinta?

Eli näitä ajaisin kortilla takaa:

- digikanavien katsominen
    - nauhoitus
    - digiradio (?)
    - teksti-tv
    - kaukosäädin

Olen oikeastaan täysin alottelija näissä hommissa, en tiedä kun yhden valmistajan, Hauppaugen, jonka sivuilla olen käynyt pyörimässä. Täällä näyttää olevan paljon puhetta jostain Nebula-jutusta...

Laittakaahan neuvoja, jos sais vaikka ens viikolla sellasen ostettua

Tänks!

no more mr. Nice Guy Nice Guy Eddie's Avatar
    Rekisteröitynyt
    heinä  2001
    Sijainti
    shit, I'm still only in Saigon.
    Leffaluettelo
    kokeile söötsii..aiheesta kyllä löytyy juttua.

Rekisteröitynyt
    touko  2003
    Sijainti
    Rauma
    Unohda heti uusi malli Hauppaugesta. Softa on edelleen betatasolla. Edullinen vaihtoehto on AirStar 2 ja kallis Nebula. Valitse niistä.

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: SF100
    Unohda heti uusi malli Hauppaugesta. Softa on edelleen betatasolla. Edullinen vaihtoehto on AirStar 2 ja kallis Nebula. Valitse niistä.
    Technotrend DVB-C 1.0-kortti + RGB Scart -liitin lienee myös asiallinen valinta jos kyseessä on kaapelitalous. Siitä lisää haulla.
    Löytyy www.akiba.fi

Kaukosäätimeksi mielummin erillinen yksikkö kuten Irman tai Atin Remote Wonder II. Sitten vain Lirc tai muu kaukosäädin-alusta päälle käyttöön.

Tallentamiseen kannattanee käyttää jotain windowsin PVR-softaa, voit valita suht vapaasti.
    - http://www.dvdplaza.fi/forums/showth...&highlight=PVR
    Viestiä muokkasi viimeksi Chauron; 24.01.2005 kello 07:13.

Rekisteröitynyt
    maalis 2003
    Tällä hetkellä myydään ei-oota usealle kapineelle, esim. Nebulan pikkuinen usb-liitännästä virtansa ottava, kuten muutkin vastaavat kivat söpöliinit, esim. Terratec Cinergy T2: http://www.pocket-lint.co.uk/review.php?reviewId=789
    ja TwinhanDTV -mallit. Joten kannattaa odotella 2-4 viikkoa ja ostaa vasta sitten kun tavaraa taas on saatavana, ettei joudu ostamaan sitä pölyistä antiikkia mitä myyjä kilpailun puutteessa yrittää tyrkyttää.

Kannattaa ostaa sellaisesta vakavaraisesta liikkeestä, josta saa palautusoikeuden ja hyvän takuuhuollon. Olen varoittanut, eli älä tule itkemään jos joudut halvimman myyjän kanssa ikuiseen takuuhuoltokierteeseen ja olemaan ilman laitetta kuukausitolkulla.

Valitse tuolta:
    http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/al...y=Minimi&All=1
    lompakollesi sopiva malli ja ala sitten etsiä kyseisen mallin testejä netistä ja kommentteja tältä foorumilta.

Joo, kiitos kaikista vastauksista!

Kaikista eniten on alkanut kiinnostamaan toi Nebulan USB-versio. Harmi vaan, että ne tosiaan on loppu...ei malttais millään odottaa...

Rekisteröitynyt
    touko  2003
    Sijainti
    Rauma
    Minulle tuli tänään MindFactorysta yksi Airstar 2. Kannattaa katsoa Saksasta ellei täältä löydy mitään kiinnostavaa.

No niin! Tänään tuli NEBULAN USB-versio postiin! Huh, sai sitä odotellakin, mutta odotus palkittiin!

Tosi hyvältä tuntuu, mitä tässä olen pikkasen ehtinyt kokeilla. Tosi hyvä kuvanlaatu ja nauhotus toimii hyvin. Aika paljon syö koneen resursseja, mutta se oli odotettavissa...

Ei muuta kun kiitos neuvoista ja Nebulan suosituksesta!