Viestin alkuperäinen lähettäjä:
anttipee
Halpa ja kallis on hyvin suhteellista, vähän niinkuin single malteissakin

En havaitse niiden hienoimpia makuvivahteita (ilmeisesti vähäisen polttelun takia), joten pysyttelen yleensä alle 10€ sikareissa, mieluummin selvästi alle. Kun en polttele kovin usein, enkä varsinkaan käytä muita nikotiinituotteita, valitsen yleensä panatela- tai petit corona-kokoisia välttääkseni nikotiinin liika-annostelua. Joskus tulee ostettua myös paksumpia, mutta aniharvoin pidempiä.
Halpa hinta riippuu kovasti sikarin koostakin, tokihan iso pölli maksaa enemmän. Itse olen tykännyt hinta-laatusuhteeltaan hyvinä PS:iä (Private Stock), Dominikaaninen tuote joka tehdään ilmeisesti Davidoffin tehtailla. Noihin päätyy se tupakka joka hylätään Davidoffeista esim. liian pitkän/lyhyen fermentoitumisen tai ulkonäkövirheiden takia.
Kuubalaisista jostain syystä olen tykästynyt erityisesti Rafael Gonzaleksiin, suhteessa nimekkäimpiin kuubalaisiin edullisia mutta hyviä ja laadukkaita.
Myös hondurasilaiset Zino Mouton Cadetit ovat olleet minun makuuni, vaikka eivät omaisuuksia maksakaan.
Sikarin kumppaniksi sopii hyvin lasi konjakkia, portviiniä tai hyvää kahvia, viskikin menee, mutta huonommin. Erityisesti joku kohtuuhintainen tawny port taitaa olla se paras mitä keksin