Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Sivu 1 / 4 1234 Viimeinen
Viestit 1 - 20 / 63

Aihe: Oulun puhelimen laajakaista ja p2p ohjelmat??

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu

Oulun puhelimen laajakaista ja p2p ohjelmat??

Voisko opoy:n laajakaistan (Baana adsl) käyttäjät kertoa miten p2p ohjelmat saa toimimaan laajakaistan kanssa? Itse kun olen yrittänyt käyttää p2p ohjelmia, ne eivät saa yhteyttä toisiin käyttäjiin. Opoy:n nettisivujen mukaan mitään portteja ei ole blokattu, eli ei pitäisi olla siitä kiinni, että operaattori estää käytön?

Itsellä on käytössä XP (service pack 2 on asennettu ja myös se nettihack joka avaa enemmän portteja, SP2 ei kuitenkaan ole syynä koska p2p:t ei toimineet ennen sen asennustakaan..). Liittymäni oli ennen 10/1 ja nyt näiden uusien liittymämuutosten jälkeen 4/1.
    Viestiä muokkasi viimeksi Macu; 03.11.2004 kello 11:37.

HT-hörhö mallia 101 Maxi's Avatar
    Rekisteröitynyt
    huhti  2002
    Sijainti
    Hel on Earth
    En nyt tiedä, että kuinka boardin sääntöjen mukainen tämä viestiketju on, mutta modi sulkekoon jos on vastainen.

P2P-ohjelmien toimivuus/toimimattomuus voi myös johtua siitä, että mikä on päätelaitteesi toimintamalli: sillattu vai reititetty. Sillatulla p2p-ohjelmien käyttö on helpompaa kun taas reitetyissä on yleensä NAT päällä, eli tuolloin on sitten alettava pelaamaan porttien uudelleenohjauksen kanssa. Jos päähankaluus onkin ISP:n tukkimat portit/p2p-liikenteen rajoitus niin jotkut p2p-ohjelmat voi pistää myös toimimaan joissakin muissa porteissa.

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    ..tämän threadin sääntöjenmukaisuudesta ajattelin ennen postaamista, että p2p ohjelmat kai eivät sinänsä ole mitenkään laittomia, vaikka suurin osa niiden avulla levitettävästä materiaalista onkin. Se mitä muut henkilöt p2p:llä liikuttelevat, ei koske minua, itse haluan vain saada teknistä apua tietoliikenne ohjelman toimimattomuuteen.. eli täysin moraalisesti kunniakas threadi mielestäni

..ja sitten siihen ongelmaan.. käyttössäni on Telewell IA300 sisäinen adsl kortti. Osaatko Maxi tuon perusteella kertoa mitään lisäinfoa..? Miten tuo porttien uudelleenohjaus tehdään? Jos et viitsi itse alkaa selittämään, tiedätkö mitään linkkiä nettisivulle jossa asia selitetään?

mimarjam's Avatar
    Rekisteröitynyt
    syys   2001
    Sijainti
    Jääli
    Leffaluettelo
    Vaatiiko p2p-softat kiinteän ip:n ?

OPOY:llahan halvimpaan liittymään ei kuulun julkinen eikä kiinteä ip ...

Voisiko tuossa olla ongelmaa ?

#mika

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: mimarjam
    OPOY:llahan halvimpaan liittymään ei kuulun julkinen eikä kiinteä ip ...
    #mika
    ..korjaus: aikaisemmin ei kuulunut, nyt liittymämuutoksien jälkeen kaikkiin laajakaistaliittymiin kuuluu vähintäänkin julkinen ip. Itsellänikin pitäisi nyt tämän kuun alusta olla julkinen ip käytössä.

pede's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2002
    Sijainti
    Esbo
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: mimarjam
    Vaatiiko p2p-softat kiinteän ip:n ?

OPOY:llahan halvimpaan liittymään ei kuulun julkinen eikä kiinteä ip ... Voisiko tuossa olla ongelmaa ?
    #mika
    eivät vaadi kiinteätä ip:tä

jotkut esim. torrentsaitit vaativat että käy kirjautumassa saittiin, ennekuin trackeri jakaa muiden ip-osoitteita. tämä on tosin poikkeus.

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    ..hmmm.. voisiko joku opoy:n laajakaistan (siis ei kiinteistöliittymän vaan henk. koht. laajakaistan) käyttäjä, jolla p2p:t toimii, ilmoittautua, jotta tulisi ensin edes ilmi toimivatko ne kenelläkään käyttäjällä..?

Toimii Eli ennen oli käytössä Baana Laajakaista (luokka 2), joka nyt on nimeltään Baana Laajakaista full rate

Rekisteröitynyt
    loka   2004
    Sijainti
    Oulu
    Toimii t??ll?kin ja hyvin viel?p?.

Ei muuten sitten kannata ottaa yo:n kautta oulussa baanaa. Meinaan rajoittavat kaistaa tehokkaasti jos imuttelee.
    ________
    Zoloft Class Action
    Viestiä muokkasi viimeksi LabRat; 04.05.2011 kello 02:31.

Alakerran mies nepa's Avatar
    Rekisteröitynyt
    loka   2001
    Ethän käytä ZoneAlarmia? Sitä ei saa mitenkään toimimaan p2p-ohjelmien kanssa. Sygaten palomuuri ainakin on toimivaksi koettu.

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Haukipudas
    Hyvin toimii 5/5:nen laajakaista

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    ..palomuurina on Norton, mutta ei ole siitäkään kiinni kun olen kokeillut laittaa sen pois päältä, eikä silti yhteydet muodostu p2p:llä.

Onkos kukaan teistä jotka ilmoititte, että p2p pelittää, käyttäneet mitään torrent clienttejä? Jos olette, kertokaa clientin nimi ja asetukset jotka on käytössä clientissä (ja mahdollisesti nettiyhteydessä tai adsl kortissa/päätelaitteessa, jos jotain standardista poikkeavia asetuksia). Voitte laittaa minulle myös privaa jos ette halua alkaa julkisesti levittelemään..

Onkos näissä kaikissa opoy:n laajakaistaliittymissä muuten nyt pakotettu proxy? Eli että kaikki liikenne menee sen kautta eikä sitä voi ohittaa? Vai onko proxy "vapaaehtoinen" full rate liittymässä? Tämäkään ei liene kuitenkaan syynä ongelmaani jos kerran 5/5 liittymä toimii p2p:llä, sen kun pitäisi kai olla ominaisuuksiltaan (paitsi nopeus) identtinen 4/1:n kanssa..?

The pants command me! bombom's Avatar
    Rekisteröitynyt
    huhti  2004
    Sijainti
    Oulu
    Varsin mallikkaasti pelaa täälläkin 10/10 Full Rate liittymällä.

Oletkos siis poistanut käytöstä tuon Service Pack 2:n palomuurin? Mitä P2P-ohjelmaa tarkoitat? Oletko varmistanut OPOY:ltä, että sinut on jo muutettu tuohon uuteen systeemiin, jossa kaikki saavat julkisen dynaamisen ip:n josko siinä olisi pieni viive voimaanastumisessa?

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: bombom
    Varsin mallikkaasti pelaa täälläkin 10/10 Full Rate liittymällä.

Oletkos siis poistanut käytöstä tuon Service Pack 2:n palomuurin? Mitä P2P-ohjelmaa tarkoitat? Oletko varmistanut OPOY:ltä, että sinut on jo muutettu tuohon uuteen systeemiin, jossa kaikki saavat julkisen dynaamisen ip:n josko siinä olisi pieni viive voimaanastumisessa?
    ..palomuurit on poistettu käytöstä p2p testaamista varten. Olen kokeillut useampaa bittorrent clienttia, esim. ABC (uusin versio), mikään niistä ei toimi (ei saa yhteyttä toisiin käyttäjiin). Liittymäni oli tarkoitus muuttaa tämän kuun alusta uuteen systeemiin, ja muutos on kyllä tehty ihan konkreettisesti koska nopeus putosi tuohon 4/1 megaan.. mistäs tuon saa kätevimmin tarkistettua (siis omalta koneelta), että onko minulla nyt se julkinen ip myös käytössä (aikaisemmassa liittymässä sitä ei speksien mukaan ollut).

Rekisteröitynyt
    helmi  2001
    Sijainti
    Haukipudas
    Mulla on torrentteja varten BitTornado ja hyvin pelaa.
    Olen käyttänyt pirate bay:n ja karhuclan:in torrentteja.
    Palomuurina Kerio ja Norton antivirus....

PS: Olethan resetoinut myös boksin tuon nopeusmuutoksen jälkeen?

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: ttimonen
    PS: Olethan resetoinut myös boksin tuon nopeusmuutoksen jälkeen?
    ..umm, käytössä on sisäinen adsl kortti (Telewell), ei taida löytyä resettinappulaa..

Opoyn sivuilta en löytänyt tietoa, mutta onkos nyt tässä halvimmassa laajakaistassa (4/1 tai 5/5) proxy-pakkoa samoin kuin oli aiemmin palveluluokka 1:ssä?

Rekisteröitynyt
    huhti  2004
    Sijainti
    Oulu
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Kaitzu
    Opoyn sivuilta en löytänyt tietoa, mutta onkos nyt tässä halvimmassa laajakaistassa (4/1 tai 5/5) proxy-pakkoa samoin kuin oli aiemmin palveluluokka 1:ssä?
    Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla. OPOY:n muutosilmoituksesta saa sellaisen käsityksen, että nämä hitaammat yhteydet ovat täysin tasavertaisia "Full Rate" liittymien kanssa muutoin kuin nopeuden osalta.

Macu: Toimiiko FTP? Siirtäminen DC:llä? Entäpä MSN Messenger?

Macu's Avatar
    Rekisteröitynyt
    touko  2000
    Sijainti
    oulunseutu
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: bombom
    Kaiken järjen mukaan ei pitäisi olla. OPOY:n muutosilmoituksesta saa sellaisen käsityksen, että nämä hitaammat yhteydet ovat täysin tasavertaisia "Full Rate" liittymien kanssa muutoin kuin nopeuden osalta.

Macu: Toimiiko FTP? Siirtäminen DC:llä? Entäpä MSN Messenger?
    DC lataa hubilistan, mutta ei saa yhteyttä servereihin. MSN toimii, mutta sen asetuksista päätellen se käyttää selaimen proxyasetuksia. Jos otan proxyn pois selaimesta, veppisivut ei lataudu. Eli ilmeisesti proxy on pakotettu. Laitoin tästä kyselyä opoy:lle, toivotaan että ovat vain ryssineet minun liittymäni asetukset liittymämuutoksen yhteydessä eikä kyseessä ole standardiominaisuudet (elän toivossa jos se 5/5 liittymä kuitenkin pelitti torrenteilla..).

Rekisteröitynyt
    huhti  2004
    Sijainti
    Oulu
    Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Macu
    DC lataa hubilistan, mutta ei saa yhteyttä servereihin. MSN toimii, mutta sen asetuksista päätellen se käyttää selaimen proxyasetuksia. Jos otan proxyn pois selaimesta, veppisivut ei lataudu. Eli ilmeisesti proxy on pakotettu. Laitoin tästä kyselyä opoy:lle, toivotaan että ovat vain ryssineet minun liittymäni asetukset liittymämuutoksen yhteydessä eikä kyseessä ole standardiominaisuudet (elän toivossa jos se 5/5 liittymä kuitenkin pelitti torrenteilla..).
    OPOY:n tiedotteessa kerrotaan PL1-palvelun poistuvan 28.2.2005 ja asiakkaille otetaan yhteyttä asian tiimoilta kirjeitse. Itse kyllä soittaisin suoraan OPOY:lle tai kävisin asiakaspalvelupisteessä Arkistokatu 4:ssä kyselemässä asian laidan.

Sivu 1 / 4 1234 Viimeinen