Nyt kun oma vanha Fujitsun, johon olimme erityisen tyytyväisiä, on siirtynyt kaasukuplien toiselle puolelle olen katsonut uusia näyttöjä "sillä silmällä". Tuoreimmat Fujitsu/NEC/Hitachit on vielä katsomatta.
Onko kukaan törmännyt verkossa tai lehdissä vertailuihin nimenomaan plasmojen skaalaimissa?
Tuossa '00 Fujitsussa speksit (kontrasti, resoluutio) eivät ole nykymittapuun mukaan erikoiset mutta nyt kun on kierrellyt kaupoissa olen havainnut että näytöissä, varsinkin halvemmissa, on piirteitä joita en koskaan Fujitsussa havainnut.
Uudessa Verkkokaupassa kaikki plasmat näyttivät huonoilta (AOC, LG, Samsung), Stockmannin kellarissakaan en ollut tyytyväinen kuvalaatuun (joku Sonyn ja Panasonicin (ei Viera) 42" malli ainakin), Kämp Gallerian Sony taas vaikutti lupaavalta.
Faroudja ei näytä tekevän piirejä plasmavalmistajille enkä muista kenenkään plasmavalmistajan mainostavan Faroudjan nimellä samaan tapaan kuin joka toinen videotykkivalmistaja. Faroudja itse tarjoaa plasma-paketteja, jotka ilmeisesti koostuvat paneelista ja erillisestä skaalaisesta ja välissä on natiivilla resoluutiolla DVI. Faroudjan piiripuoleltakaan ei löydy erityistä PDP-tuotetta.
Muistan joskus lukeneeni kehuja Fujitsun AVM:stä ja samaisessa artikkelissa maininnan siitä että Sony oli aluksi huono mutta kopioivat Fujitsun AVM:n ja lisäsivät päälle oman "WEGA-tietämyksensä".
Onko kukaan ihmetellyt asiaa enempää?
Petri

Vastaa lainaamalla