Etusivu  ·  Keskustelufoorumit  ·  Tarinatupa  ·  Chatti  ·  WebMail  ·  Kuvagalleria  ·  Leffa-arvostelut  ·  Kilpailut  ·  DVD-luettelointi  ·  DVD-tietokanta  ·  DVD-julkaisuaikataulu ·  Uudet julkaisut ·  Markkinapaikka  ·  Trailerit  ·  Muistilista  ·  TV-ohjelmat  ·  Teatterileffat  
Viestit 1 - 4 / 4

Aihe: Toimiiko vanha JVC:n boksi uudessa mp3 soittimessa?

Toimiiko vanha JVC:n boksi uudessa mp3 soittimessa?

Eli olen ostamassa JVC:n KD-SC601 soitinta, koska siinä on mp3 toisto ja boksiohjaus. Minulla on vanha(joskus -99 ostettu) JVC:n soitin ja 12 levyn boksi jotka toimivat ihan hyvin, mutta mp3 olisi ihan kiva lisä.
    Kysymys onkin vain siitä että lukeeko boksini mp3 dataa, eli toimiiko se uudessa soittimessa siltä osin?
    Boksi lukee cd-r levyjä kyllä ihan hyvin ja oma oletus on että boksi lukisi mp3 levytkin ja itse soitin vasta sitten purkaisi digitaalisen signaalin ja osaisi erottaa cd-audion mp3-audiosta. Onko näin, vai käykö vanhat boksit heti haromaan vastaan jos levyn sisältö ei ole cd-audiota?
    Viestiä muokkasi viimeksi Glitter; 20.06.2004 kello 17:28.

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Glitter
    Eli olen ostamassa JVC:n KD-SC601 soitinta, koska siinä on mp3 toisto ja boksiohjaus. Minulla on vanha(joskus -99 ostettu) JVC:n soitin ja 12 levyn boksi jotka toimivat ihan hyvin, mutta mp3 olisi ihan kiva lisä.
    Kysymys onkin vain siitä että lukeeko boksini mp3 dataa, eli toimiiko se uudessa soittimessa siltä osin?
    Boksi lukee cd-r levyjä kyllä ihan hyvin ja oma oletus on että boksi lukisi mp3 levytkin ja itse soitin vasta sitten purkaisi digitaalisen signaalin ja osaisi erottaa cd-audion mp3-audiosta. Onko näin, vai käykö vanhat boksit heti haromaan vastaan jos levyn sisältö ei ole cd-audiota?
    Millainen boksi siis on kyseessä? Lukeeko se CD:t ja lähettää signaalin digitaalisena CD-soittimelle purettavaksi vai miten nuo toimivat?

Kyseisiä laitteita tuntematta voisin kuitenki väittää että ei toimi ellei boksissa erityisesti ole mp3 tukea. Mutta koska kyseessä on noin vanha laite niin tukea tuskin on.

Jo ihan senkin takia että mp3-levy on datalevy, ei musiikkilevy. Ne ovat ihan erillaisia rakenteeltaan. Eli mp3:set eivät ole koodattuja audioraitoja vaan tiedostoja datalevyllä. Sen lukevan laitteen täytyy ymmärtää että kyseessä on data-levy, osata lukea tiedostot ja varmaankin vielä pitäisi osata purkaa mp3-data ääneeksi jonka se sitten lähettäisi eteenpäin. Purkaminen on välttämätöntä koska muuten se syöttäisi datan liian nopeasti soittimelle kun ei tajua että se on pakattua.

Se että se toistaa CD-R levyt todistaa vaan sen että se osaa lukea koneella poltettuja levyjä, mutta CD:n kopio koneella luo kuitenkin ihan normaali audio-levyn.

Itse ostaisin ehkä ennemmin polttavan DVD-aseman ja DVD-soittimen joka toistaa mp3:ia. Yhdelle DVD-levylle mahtuisi laadusta riippuen yli tuhat mp3:sta. Eivätkä kummatkaan laitteet ole kalliita. Lisäksi DVD-burneri korvaa CD-burnerin ja DVD-soitin korvaa CD-soittimen.

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: Glitter
    Moro,
    Saitko toimimaan tuolla uudella soittimella vanhan cd-boksisi? itellä olis mielessä ihan sama toimenpide, mutta en ole varma toimiiko boksi uudella soittimella. vanha cd-boksini on KD-MK77

Lainaus Viestin alkuperäinen lähettäjä: MAV
    Moro,
    Saitko toimimaan tuolla uudella soittimella vanhan cd-boksisi? itellä olis mielessä ihan sama toimenpide, mutta en ole varma toimiiko boksi uudella soittimella. vanha cd-boksini on KD-MK77
    Ei ole ollut varaa ostaa uutta soitintä vielä. Elämällä on paha tapa keksiä menoja sinun puolestasi =)