No niin, kun tuli luvattua tunnelmia Traders of Genoasta, tässäpä niitä.
Yksi peli vasta takana ja sekin kahdella pelaajalla. Yllättävän hyvin se kahdella pelaajallakin toimi, vaikka kyseessä onkin kaupankäynti/neuvottelupeli. Useammalla pelaajalla ehdottomasti parempi ja kilpailuakin tulee tietenkin enemmän, mutta täysin pelattava minimimäärällä.
Pelin säännöt ovat aika helpot, ainakin minun mielestäni, mutta pelatessa huomaa, että välillä on hankaluuksia hahmottaa, kenen vuoro ja mitä voi tehdä ja mihin aikaan. Lisäksi toimintamahdollisuuksia on niin järjettömän paljon eri rakennusten muodossa, että strategian päättäminen ja kulkusuunnan suunnittelu ylipäätään on välillä raskasta puuhaa.
Joka tapauksessa pidin hyvin paljon ja luultavasti vielä enemmän isommalla ja sosiaalisella peliporukalla. Goan tapaan pisteytystapoja on lukuisia eikä yhtä tietä voittoon ole - vaimon kanssa pelatussa pelissä hän toimitti järjettömän määrän isoja ja pieniä tehtäviä sekä useita viestejä, kun minä keräsin pääasiassa privilegioita. Peli päättyi hänen edukseen noin 750-650 (dukaattia), mikä oli paljon pienempi ero, kuin millä olin varautunut häviäväni. Hivenen monimutkaisempi ehkä kuin Goa, jota en pidä kovinkaan vaikeana pelinä. Hieno peli, joka tapauksessa.
Lisää sitten, kun olen löytänyt enemmän pelaajia.

Vastaa lainaamalla
Nyt vois tulostaa virallisen laajennusosan tuohon,jonka saa ilmaiseksi pelin kotisivuilta 
Mukaan tarttui Modern Art, El Grande, Trough The Desert, Samurai, Maharadja, Razzia!, Coloretto, 6 Nimmt, Puerto Rico, Carcassonne + expit, Alhambra, Age Of Steam, Bohnanza + expit, Finstere Flure, Mamma Mia, Ticket To Ride, Taj Mahal, Pirate's Cove, Löwenhertz, Tikal, Funkenschlag, High Society, Dos Rios, Pirahna Pedro ja Old Town.
). Lisäksi Carcassonne toimii paremmin jos mukana on useampi pelaaja. Ovatko nuo kaikki lisäosat ok vai kannattaako jotkut jättää suosiolla ostamatta?