Viestin alkuperäinen lähettäjä:
tsinivuo
Kun tämä keskustelu on lähtenyt jo omille poluilleen aikoja sitten, niin sama kai se on mitä tässä jatkossa löpisee.
Niin olen pannut merkille täältä ja muiltakin foorumeilta (myös ulkomaisilta), että mikä ihme Nintendo-kansalla on tarve hyökätä Xboxin ja M$:n kimppuun. Mitä pahaa ne on Nintendolle tehneet? Miksei ne käy Sonyn ja PS2 kimppuun, joka on muutamilla yksinoikeus-lisensseillä tehneet enemmän pahaa pelimaailmalle. (F1 ja WRC lisenssien yksinoikeus vi*uttaa minua ainakin suunnattomasti, koska nyt ei noista saada kuin suttuisia arcade kaahailuja, varsinkin F1 ansaitsisi taas uuden kunnollisen Simulaation isolla ässällä, ehostettuna viimeisimpien näytönohjainten tarjoamilla tempuilla. GP4 alkaa olla jo vanha.)
Nintendo-kansaa voi tietysti korveta se, että M$ osti Raren. So? Ei sen tuotokset ainakaan ole vielä vakuuttaneet. Grabbed by ghoulies oli sellainen marginaali tasoloikka erikoisella idealla, ehkäpä se olisikin ollut juuri GC:lle sopivampi peli.
Minä en ymmärrä, että miksi Nintari kansan päähän ei mene se, että M$ on uudistanut konsolipelaamista eniten sitten PS1:n. PS1 toi CD:n ja "cooliuden".
XBox toi 5.1 äänet, kiintolevyn ja toimivan nettipelaamisen konsoleille. Jos näitä uudistuksia pitää pahana, on päässä jotain vikaa.
Poispakenevia pelitaloja eikä M$:ää voi syyttää siitä, että ne pelitalot ei tee pelejään GC:lle. Eihän GC:lle osteta kuin Nintendon omia, tai sitten first party pelejä. Miksi julkaista GC:lle multiplatform tavaraa, jos ne myy muilla alustoilla enemmän ja GC:llä minimaalisesti? Ihan tappion ilosta?
GC:lle tulee/on loistavia "erilaisia" pelejä, miksi GC väki ei iloitse niistä, vaan hyökkää M$:n kimppuun?
Pelibisnes on nyt niin erilaista kuin 80-luvulla. Nyt määrää raaka raha, paras markkinointi ja tekniikka. Sony ja M$ ovat sen tajunneet ja nämä alustat voivat henkisesti parhaiten. Minusta hyökkäys toisia alustoja kohtaan osoittaa huolta oman alustan tulevaisuudesta.
Hyvä esimerkki oli ilmoitus, että Sega tekee uuden konsolin ja sitten siitä paljastuikin, että Sega tekee kenties jonkinnäköistä yhteistyötä jonkin nykyisen valmistajan kanssa ja Segan pelit tulevat vain jatkossa sille, konsoliin tulisi SEGA-merkki Dolby digital merkin tyyliin. Niin eikös siellä ensimmäisenä ollut Nintari väki huutamassa, että Sega meille, eikä muille ja se pelastaa Nintendon....
Eh?